Ülke olarak yeni tip koronavirüsle tanışmamız ve mücadele etmemizin 372. günü. Yani 1 yıl 7 gün...

15 Mart ‘Dünya Tüketiciler Günü’, 15-21 Mart ‘Tüketiciyi Koruma Haftası’.

1985 yılında Birleşmiş Milletler tarafından alınan bir kararla 15 Mart, Dünya Tüketiciler Günü olarak kabul edilmiş. Her yıl tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de 15 Mart, “Dünya Tüketiciler Günü” olarak kutlanıyor.

Ancak dünyayı kavurup yakan yeni tip koronavirüs dolayısıyla ülkemizde de birçok etkinlik iptal edildi.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’la tüketicinin birçok sorunu çözüme kavuşmuştur...

Tüketicinin korunması için başta Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, sivil toplum kuruluşları bilgilendirme ve bilinçlendirme konusunda önemli çalışmalar yapmakta.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Tüketici haklarının, israf etmeden ve çevreye zarar vermeden tüketmenin her zamankinden daha fazla önem kazandığı bu günlerde, bilinçli tüketim anlayışının ülkemizde ve dünyada hâkim olmasını diliyor, tüketicilerimizin 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nü kutluyorum.

Tüketici hakları, tüketicinin varlığı ile birlikte doğmuş; insanlık ve iktisat tarihi kadar köklü bir olgudur. Tüketici haklarının formal ve daha etkin bir şekilde irdelenmeye ve düzenlenmeye başlanması, 20’nci yüzyılın ikinci yarısında; 1960’lı yıllardan itibaren gerçekleşmiştir.

Küreselleşme ve şu an içinde bulunduğumuz dijitalleşme dönemi ile tüketici hakları bakımından yepyeni ufuklar açmıştır. 21. yüzyılın dünyasında ürün ve hizmet çeşitliliği her geçen gün artarken, tüketici davranışlarında da baş döndürücü bir hızla köklü değişiklikler yaşanmaktadır” dedi.

Üreticilerimize, satıcılarımıza ve tüketicilere çok büyük sorumluluk ve önemli ödevler düşmektedir.

Tüketmeden önce dikkat etmemiz gereken önemli hususlar var.

- Yerli ve milli ürünleri tercih etmek

- TSE markalı ürünleri almak

- Gıda ürünlerinde son kullanma tarihine dikkat etmek

- Etiket ve kasa fiyatını kontrol etmek

- Fiş ya da faturanızı almak

- Yapacağınız alışverişin ihtiyaç olduğundan emin olmak

- Sözleşmeleri okumadan imzalamayın!..

- Her reklam ve ilana inanmayınız.

- Sizi mağdur edenleri önce güzellikle uyarın, dikkate alınmıyorsa hakkınızı kanuni yoldan arayınız.

Mutlaka tasarrufu öğrenmeliyiz ve öğretmeliyiz.

Hem bireysel olarak hem kurumsal olarak hem de ülke olarak daha güçlü olmamız için tükettiğimizden fazlasını mutlaka üretmemiz gerekiyor.

İnsanoğlu sınırsız arzularına göre değil, imkân ve şartlarına göre tüketmesi daha doğru olacaktır.

Ülkemizin daha çok kalkınması için herkesin imkan ve şartları içerisinde var gücüyle çalışmalıdır.

İmkanlarınızın üzerinde harcamalar ve yanlış kullanılan krediler sizi altından kalkamayacağınız borç yükü altında silindir gibi ezip geçecektir.

Bilinçli tüketici, gelirine, imkânlarına ve ihtiyaçlarına göre harcama yapandır.

Bilinçli tüketici, sağlıklı ve güçlü ekonominin temel taşıdır.

Bilinçli tüketici, satıcıyı haksız yere mağdur etmeyendir.

Hep beraber el ele vererek tüketicilerimizi ve üreticilerimizi korumamız herkesin menfaatinedir.

Soru ve sorunlarınız için Alo 175 Tüketici hattından bilgi alabilirsiniz.