Ülke olarak yeni tip koronavirüsle tanışmamız ve mücadele etmemizin 302. günü; yani 9 ay 27 gün...

1 Ocak 2021 - 31 Aralık 2021 tarihleri arasında geçerli olmak üzere, Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68’inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6’ncı maddelerinde yer alan parasal sınırların artırılmasına ilişkin tebliğ, 26 Aralık 2020 tarihli 31346 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

‘Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılacak başvurularda uyulması zorunlu parasal sınırlar, yüzde 9,11’lik yeniden değerleme oranına göre değişti.

‘Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılacak başvurularda;

- Büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 7 bin 550 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,

- Büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 7 bin 550 TL ile 11 bin 330 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,

- Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bağlı ilçelerde değeri 11 bin 330 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacak.

11 bin 330 TL üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemeleri’ne başvurmanız gerekiyor.

Tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek sorunların çözümü için kurulan Tüketici Hakem Heyetleri; bilinçli tüketici ve bilinçli üretici, satıcı oluşmasında büyük önem arz etmektedir.

Tüketicinin bilinçli alışveriş yapmanın yollarını bilmesi ve aldığı malı doğru kullanmak da gerektiğinde hakkını aramak da bilinçli bir tüketici olabilmek adına çok önemelidir.

Dileğimiz, hiç kimse tüketici hakem heyetine başvurmak zorunda kalmasın ya da bırakılmasın.

Üretici ya da satıcı layıkıyla kendine düşen sorumluluğu yerine getirirse satış sonrası hizmetlerde de tıpkı mal ya da hizmet satarken gösterdiği ilgiyi gösterir ve pratik çözümler üretirse, sorunlar en aza inecek ve tüketici hakem heyetlerinin yükü de en aza inecektir.

Maalesef herkes böyle olmayınca tüketiciler de hakkını tüketici hakem heyetlerinde aramak zorunda kalmaktadır.

Çok az sayıda da bazı kötü niyetli tüketiciler de maalesef bulunmaktadır. Kanun boşluklarını ve iyi niyetleri suiistimal etmektedirler.

Üretici veya satıcı haksız yere tüketiciyi mağdur etmemelidir. Aynı şekilde tüketicilerde haksız yere üretici ya da satıcıyı mağdur etmemelidir.

Bilinçli tüketici ihtiyacı olan alışverişi yapandır.

Alışverişlerinizde sağlıklı, güvenli, çevreye duyarlı, kaliteli mal ve hizmetleri tercih etmenizde yararınıza olacaktır. 

Milli ve yerli olanlara öncelik vermek hepimiz için önemlidir.

Her pahalı mal ya da hizmet kalitelidir anlamına gelmez.

Bilinçli tüketicinin satın aldığı mal ve hizmet ayıplı ise hakkını aramalıdır.

Yasaların tanıdığı hakları kullanmak da en doğal hakkıdır. Hak arandıkça haksızlıklar da azalacaktır.

Satın alınan bir mal veya hizmet ayıplı ise satın aldığınız yere başvurun.

Çözüm bulmak gibi dertleri yok ise kanuni yollardan hakkınızı aramanız en doğal hakkınızdır.

Mal veya hizmeti satın aldığınız ya da ikamet ettiğiniz yerde bulunan ‘Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’ne başvurabilirsiniz.

Her daim gereksiz tüketimlerden uzak durmalıyız.

Alışveriş yapmadan önce iki kere düşünün!

Mağdur olmamak için bilgi sahibi olun!

Soru ve sorunlarınız için Alo 175 Tüketici hattından bilgi edinebilirsiniz.

Tüketicilerimize ve esnaflarımıza hayırlı ve bereketli alışverişler dileriz.