Soğuk bir kış günüydü. Takvim yaprakları 23 Aralık 2012’yi gösteriyordu. Balat’ta Yüksek Hızlı Tren hattının temeli atılırken.

Bursalıların 59 yıllık demiryolu hasreti sona erecek, Bursa- Ankara arasını 2 saat 10 dakikaya inecekti. “Bursa Ankara’ya en uzak il!” olma hüviyetini kaybedecekti…

“Bursa’nın ufak tefek taşları” tren rayları ve bölünmüş yolların altına döşenecekti. “Kara tren gecikir, belki hiç gelmez!” türküsünü söylemeyecektik artık. “Çok şükür” Yüksek Hızlı Tren 2016 yılında raylarda olacaktı…

Aradan yıllar geçti... Raylarda tren geçmedi ama köprülerin altında çok sular geçti…

 

Kara tren rötar yaptı gecikti, gelmedi. Bu süreçte Yüksek Hızlı Tren Hattı, Hızlı Tren hattına dönüştü. “Yolcunun yanı sıra yük taşıması da yapılabilecek bir hat üzerinde çalışılıyor” dendi.

 

2016 yılında bitecek denen hat, aradan 10 yıla yakın zaman geçmesine rağmen bir türlü bitirilemedi. Deprem riski nedeniyle güzergah değişikliği ve kamulaştırmada yaşanan sorunlar nedeniyle projenin yeniden yapılası gerekçe gösterildi.

 

2016 yılında tamamlanması planlanan Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı projesine dönüştürülüyor. 3 Nisan 2018 tarihinde yapılan ihale 3 milyar 198 milyon lira teklifle sonuçlanıyor. Daha sonra ihale iptal ediliyor.

 

21 Ağustos 2020'de yapılan ikinci ihale ise 9 milyar 449 milyon TL teklif veren Kalyon İnşaat'a veriliyor.

Esra ÖZARFAT 1 Nisan 2021 tarihli haberinde, Temeli 9 yıl önce atılan, ancak güzergah ve proje değişiklikleri nedeniyle bugüne kadar tamamlanamayan Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’nda yeni gelişmeler yaşanıyor. Projenin Bursa’dan Osmaneli’ne kadar olan kısmının 2023’e kadar tamamlanması planlanıyor. Ardından Bandırma’ya uzatılacak olan hat, yolcunun yanı sıra liman bağlantılarıyla yük taşımacılığında da kullanılacak” diyor.

Aynı haberde Ak Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Eskin’in “9,5 milyar liralık hazır krediyle yapılacak proje, aynı zamanda Bursa’nın Cumhuriyet tarihinde tek kalemde aldığı en önemli yatırım. En kısa sürede tamamlama gayreti içerisindeyiz” sözlerine de yer veriyor.

İtirazlar Yüksek Hızlı Tren Hattı olmadığı halde, döviz kurlarındaki artış oranının çok üzerinde bir bedelle 9 milyar 449 milyona ihale edilmesine.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun konuyu "Islak imza ile Hazineden 6 milyar TL'nin nasıl iç edildiğini anlatmak istiyorum" sözleriyle yeniden gündeme taşıması tartışmaların alevlenmesine sebep oldu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Ben ihalelere imza atmam Bay Kemal, yalancılığını ispat ettin” sözleriyle cevap verdi Kılıçtaroğlu’na.

Vatandaş imza atıp atmadığınızdan ziyade ihale ile ilgili iddiaları öğrenmek istiyor. Bursalılar 2016 yılında Yüksek Hızlı Trenle yolculuk yapacaklardı ne oldu? Yüksek Hızlı Tren neden yük de taşıyacak Hızlı Tren olarak değiştirildi?

Şimdi, her proje için olduğu bibi “Bursa’nın hızlı treni 2023’te raylarda” deniyor. Gerçekleşmesi zor görünse de umarım, “Kara tren gecikir, belki hiç gelmez!” demeye devam etmeyiz.