Hafta sonu resmi gazetede yayınlanan kanun maddesi  ile birlikte hafta başından itibaren temel gıda daki bazı  ürünlerinin KDV'si %8’den %1’e indirilmiş durumda.Bu %7’lik  düşüş yaraya merhem olur mu bilinmez ama ilk gelen yorumlar negatif yönünde.Birçok firmanın daha %7’lik indirim gelmeden bir çok ürüne zam yaptığı  sonrasında gelen %7'lik  kdv indirimini bu zamdan düştüğü yönünde birçok duyum alınmakta.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açıklamasında % 7'lik indirime ilaveten piyasa koşullarında da özellikle pera kendecilerin ve zincir marketlerin de buna en az %7’lik  destek vermeleri gerektiği hususunda  yapmış olduğu öneri kabul görmemiş gibi.Kasım ve Aralık aylarında ekonomide yaşanılan  faizi düşürme stratejisinin   ekonomiye verdiği zarar hala daha aşılmış değil.Faizin düşmesi neticesinde sonuç olarak söylenen enflasyonun da düşeceği fikri piyasalara yansımadığı gibi enflasyon %48’lere yükselmiş durumda.Mutfakta yaşanılan enflasyon bunun da ötesinde.Enerji fiyatları dünyada da çok yüksek oranda artmakta fakat bizim en büyük sıkıntımız son 3 ayda yüzde 60'lara  varan doların  yükselmesi.Dünya piyasalarında artan petrol fiyatları bunun yanı sıra içeride yükselen döviz kuru neticesinde maalesef bu noktaya gelinmiş durumda.Hükümet fiyatları kontrol altına alabilmek ,geri çekmek adına uygulamaya koyduğu %7'lik indirim maalesef alt katmanlarda gerekli  desteği  görmüyor. Bunda gözlemim odur ki ardarda gelen akaryakıt zamları çok etkili.Ülkemizin neredeyse büyük bir kısmını sebze meyve ve narenciye ile besleyen Akdeniz bölgesinden büyük şehirlere nakil konusunda son 6 ayda masrafların çok yükselmesi neticesinde Ulaşım ve nakliye giderlerinin  gelen ürünlere eklenmesiyle tarlada 2 lira olan ürün şu an pazarda tezgahta 15 liralara kadar çıkmakta.Yeni hal kanununun da yıllardan beri sürüncemede olması ve bir türlü  meclisten çıkması diğer bir etken.Geçmiş yıllarda balıkçılık sektöründe uygulanan ÖTV'siz  akaryakıt uygulamasının bilhassa bu sebze meyve ve narenciye taşımacılığı yapan nakliyeci kamyoncu esnafının da en azından kullanımına sunularak 3 ya da 6 ay uygulamaya geçilmesi bence bu yönde çözüm olacaktır.Bunun etkisi pazarda fiyatların yarı yarıya hatta daha da fazla altına inmesi şeklinde olabileceğini düşünüyorum.Havaların Akdeniz Bölgesinde yavaş yavaş yumuşamasıyla bu etki daha da fazla olacaktır.3 ya da 6 aylık kamyoncu esnafını rahatlatıcı bu teşviğin bütçeye de %7’'lik KDV indirimi etkisinin 5'te 1'i dahi olmayacağı ama etkisinin ondan çok daha fazla olacağı şüphesizdir.