Bakan Işıkhan, yeni asgari ücreti açıkladı Bakan Işıkhan, yeni asgari ücreti açıkladı
İtalya’da doğan ve her anlamda Bursalı olmayı bilen Fiat’ın etkinliklerinin benim için özel bir anlamı vardır ve hepsine katılmaya özen gösteririm. 
 
Örneğin 1970’lerde Çin ordusu gibi kalabalık çalışanlarının günde sadece 20-30 otomobil ürettiği günlerde oradaydım.
 
İlk kırmızı sedan EGEA’nın Rahmetli Mustafa Koç’un da katıldığı törenle banttan indiğinde de oradaydım.
 
Günümüzde robot teknolojisi ve nesnelerin interneti ile sadece asistan görevini yapan insanlarla her iki dakika bir otomobil üretilen fabrikayı da gazeteci arkadaşlarımla gezdim.
 
Basketbolu Bursa şehrinin dokularına işleyerek rahmetli liderlerinin Bursa’nın bir basketbol şehri olma hayalinin peşinde koşan Tofaş benim hep ilk takımım oldu ve takip ettim.
 
 
Her mahalleye birer pota kurarak yerel kahraman yaratma çabalarının ilk adımında da projenin ete kemiğe büründüğünde de oradaydım.
 
O nedenlerledir ki; adı Tofaş ya da Fiat olsun benim için dibine ışık vermeyen ötekilere benzemez ve farklıdır.
 
Fiat bu kez bizleri pistlere davet etti. 
 
Yerel medya temsilcileri ve yazarlarına hayalini kurduğumuz ve ekranlarda hayran hayran izlediğimiz otomobillerle pistte yarışma lezzetini tattırmak için Sevgili Murat Kuter gelir misin dediğini ve anında evet dediğimi hatırlıyorum.
 
Ve 9 Kasım Cumartesi günü saat 09:00’ da Kundakçı ile Selahattin Adıgüzeller (Selo) yu alarak yarışma kulvarının hazırlandığı Yunuseli Havaalanına gittim. 
 
Aracımı otoparka çektiğim andan itibaren adrenalin damarlarıma akmaya başlamıştı. Önce yarışmak için ehliyetlerimizi ibraz edip kayıtlarımız yaptırdık. 
 
Çay kahve eşliğinde dostlarla sohbetin ardından toplantı salonuna geçtik. Önce bize etkinliğine nedenini ve Fiat Otomobil Sporlarının tarihçesini anlatan Takım Direktörü Koray Kafkas’ı keyifle dinledik.
 
 
Ardından Fiat Team İleri Güvenli Sürüş Teknikleri Uzmanı Yusuf Salman bize önce aslında ömür boyu lazım olacak güvenli sürüşü, ardından kullanacağımız otomobili, yarış kulvarının özelliklerini, kuralları anlattı.
 
Artık yarış alanına çıkma zamanı gelmişti.
 
Hep birlikte ana piste çıktık ve önce uzman sürücülerinin yaptıkları demo sürüşleri izlerken biz co pilot olarak katılabilir miyiz soruma evet alınca hemen sağa oturdum.
 
Start komutu ile fırlayan otomobil usta eldeki direksiyonda önce üçlü slalomları aşıp ardından savrulmadan virajı döndü ve ikili slalomunu geçtikten sonra güvenli noktada durdu.
 
Otomobilden indiğim anda bu aşk bana fazla gelir düşüncesi ile yarışmamaya karar verdim.
 
Yusuf Hocam beni sakinleştirdi ve bu deneyimin yaşamamın bana iyi geleceğini söyleyince ikna oldum.
 
Birinci grup yarışmaya başladığında ismini vermeyeceğim bir gazeteci kardeşim dostum saat henüz 12’yi geçmemesine rağmen slaloma tersten girdi ve hepimizi güldürdü.
 
Arkadaşları izledikçe bendeki heyecan ve korku yerini adrenaline bırakmaya başladı.
 
Ve adım okunduğunda kaskımı takarak piste çıktım ama malum fiziksel özelliğim nedeniyle benim 7 numaralı araç ile yarışacağım söylendi.
 
Neden mi?
 
İç hacmi diğerlerine göre daha genişmiş, miş!
 
Kararlı adımlarla 7 kapı numaralı EGEA'ya gittim kapıyı açtılar. İçerde beni daracık bir koltuk, kısa direksiyon, 6 vitesli vites kolu, arka koltuğu olmayan ve tavanı, yanları çelik barlarla sarılmış bir otomobil karşıladı. 
 
İçine girerken iki kişi yardım etti. Bir üçüncü kişi de emniyet kemerimi bağlamak için destek verdi.
 
Co Pilot sürüşünde bunları hiç yaşamadım sanıyordum, aynısı olmuş dediler ve ben hafızama reset atmışım.
 
İki turdan oluşan zamana karşı yarışa başladığım andan itibaren başka bir boyuta geçtim ve bende gelecekte gururla anlatacağım sanki çoook uzun bir yolculuğa başladım.
 
Asfaltı ağlatmanın filmlerde olduğunu yaşayarak gördüm.
 
Başarı ile turlarımı tamamladıktan sonra zorlu ve dış destekli araçtan çıkış ritüelim başladı.
 
Bütün yarışlar bittikten sonra derecelerin sıralaması ve madalya törenini beklerken önce Selahattin Adıgüzeller ve Ahmet Kundakçı ile langırt idmanı yaptım.
 
Ardından çiftlerde Okan Tuna ile birlikte olup Mesut Demir ve Serdar Ömeroğulları’nı langırt masasına gömdük.
 
Yarışma sonuçları açıklandı…
 
Mesut Demir birinci, Namık Göz ikinci ve kalan alayımızı arıza çıkarmayalım diye üçüncü ilan ederek madalya ve katılım belgelerimizi verdiler.
 
Bugünden bende kalan yarış pilotları ve onlar için konulan kuralların bizim trafikte kullandığımız uymak zorunda kurallardan çok daha sıkı katı ve anlamlı olduğunu görmek oldu.
 
Ayrıca FİAT’ın ehliyeti olan herkesin başvuru ile herkesin katılabileceği birçok ilimizde bu etkinliği gerçekleştirmiş ve devam edeceğini öğrendim. 
 
Hani demiştim ya!
 
FİAT & TOFAŞ onun Bursa’ya kattıklarından doğan  sevdamı karşılıksız bırakmamış ve beni de piste çağırmıştı.
 
Bu öyküme bilgilendirmeler yaparak noktayı koyuyorum. 
 
Süreci takip etmeniz için motorsporlari.fiat.com.tr adresine girebilirsiniz.
 
 
KATILMA KOŞULLARI
• Herkesin eşit şartlarda yarışabilmesi için birbirine tamamen benzeyen, eşit parkurlar hazırlanacaktır.
• Parkur içerisinde trafik kukaları ve bariyer vb. malzemelerle yarışma alanı ve sınırları belirlenecektir.
• Parkur içerisinde yapılan en iyi dereceler üzerinden tüm katılımcılar arasında sıralama yapılacaktır.
• Aktivite tarihinde davet edilmiş katılımcılar ehliyetlerini ve TC kimlik numarası olan kimlik belgelerini, kayıt masasında ibra etmek zorundadırlar. Aslı ibra edilemeyen belgeler için katılımcı aktivitede yarışma hakkını kaybeder.
• Aktiviteye gelen yarışmacılar Fiat tarafından sunulan taahhüdü okuyup, imzalamak ile yükümlüdür. Taahhüdü imzalamayan katılımcı aktivitede yarışma hakkını kaybeder.
• Aktivite içerisinde mücbir sebeplerle yarışma durdurulur veya askıya alınırsa, Fiat katılımcılara yeni tarih ve yer bildiriminde bulunacaktır.
• Aktivite süresince acil müdahale ve sağlık ekipleri parkur yakınında veya içerisinde hazır bulunacaktır.
• Aktivite süresince kullanılacak araçlar, koltukları sabit olduğundan araçlar kişilerin fiziksel durumlarına göre organize edilecektir. Ayna, emniyet kemeri ve direksiyon harici başka ayarlamalar yapılmasına izin verilmeyecektir.
• Katılımcılar kullandıkları araçlar için donanım, performans ve kondisyon değerlendirmesi için itirazda bulunamaz.