Hong Kong ve Makau Yarımadasını anakaraya bağlayan 55 km'lik Dünyanın en uzun Köprüsü, Çin Devlet Başkanı Şi Cinping tarafından açılmıştır. Yapımı 10 yıl süren köprünün maliyeti 20 milyar doları bulmuştu. 7 km’lik kısmı denizin altındaki tünellerden geçen Köprü, yolculuk süresini üç saatten otuz dakikaya indirmiştir. Proje için harcanan para Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Avrasya Tünelinin toplam yatırımının üç katından fazla olmuştur. Bu Proje ile Çinin özel yönetim bölgesi olan Hong Kongu kendisine daha çok bağlamak istediğini düşünenler de köprünün açılışından memnun kalamamışlardır. Hong Kong  - Zhuhai - Macao Köprüsünde genel mühendislik çalışmalarında sona gelinmiş ve Çinin üç büyük şehrini denizin üzerinden birbirine bağlamıştır. Köprünün 29.6 km'lik bölümü kesintisiz Köprü şeklinde, 6.7lik bölümü ise tüneldir. Bölgenin en işlek deniz yollarından birinin üzerine yapılan Köprü için yapay bir ada inşaa edilmiştir 400 bin ton çelik kullanılmıştır. Aktivistler, köprünün pekinin 1997 yılında Çine bağlanan Hong - Kong  üzerindeki etkisini arttırmak için bir güç gösterisi  yapıldığını iddia etmekteler. Köprüden 2030 yılına kadar günde 29 bin araç ve 126 bin yolcu geçmesi düşünülmekte. Proje sayesinde Çinin üç büyük kenti olan; Hong Kong, Macau ve Zuhaudaki ekonomik kalkınmanın arttırılması beklenmiştir. Ne diyelim; " işin içinde Çinliler varsa, her şey yaparlar ". Sağlık olsun, takdire değerler. Saygılar