Uzun zamandır siyasi gelişmeler, Bursaspor’un kötü gidişi derken bugüne kısmetmiş bu yazım. Uzun yıllardır çevre yolundan geçerken sizlerde görüyorsunuzdur, hızlı tren çalışmaları maalesef mehter marşı kadar bile ilerlemiyor. Hiçbir zaman ulusal demiryolu ağına bağlanamamış olan Bursa aslında sanayide ulaşmış olduğu bu başarıyla da belki de bir ilk. Hızlı Trenle bu hasretine son vermek için heveslenmesine rağmen geçen 15 yılda bir türlü sonuca bağlanamadı. Burada en düşündürücü olan  ise Ankara’nın yanı sıra Eskişehir, Konya ve Sivas’a kadar giden geçilen il ve ilçe merkezlerinin bile ulaştığı Hızlı Tren Bursa’ya bir türlü uğramaması. AK Parti hükümetlerine ve de belediyelerine bolca verilen oylara ve son seçimde halihazırda en büyük il belediyesi olarak da aslında çok şeyi hak ediyor. Bununla da bitmiyor Yenişehir Havaalanı da diğer bir sıkıntı onca girişime rağmen hala daha genelde işlevsel olmaması Bursa adına çok üzücü.

Ulaşım anlamında gerçekten durum bu, diğer bir sıkıntıda yine Orhaneli-Tavşanlı-Kütahya yolunun bir türlü duble yola dönüştürülememesi. Anadolu’nun en köşe araç yoğunluğunun çok düşük olduğu ücra yerleşimlerinde bile duble yollarla ağ örülmüşken Bursa’yı kestirmeden Kütahya-Afyon ve Antalya’ya bağlayacak Orhaneli-Tavşanlı yolu bir türlü yapılamadı. Böyle diyorum çünkü Tavşanlı’dan sonrası halihazırda zaten duble yol. Son düzlükte Hızlı Tren, havaalanının işlevinin arttırılması ve Orhaneli-Harmancık-Tavşanlı yolunun dubleye dönüştürülmesi konusunda Bursa’nın beklentileri, ekonomiye kattıklarını göz önüne aldığımızda bence Anadolu’nun birçok şehrine baktığımızda çok çok daha haklı.