16 Kasım, beyin ölümü gerçekleşen bir Bursa markasının 'Onur'uyla ayağa kalkış günü olarak kayıtlara geçti...

Rekabet Kurumu'nun onayıyla birlikte Şaypa'yı satın alan Onur Marketler adına dün Bursa basının karşısına geçen Özen Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Cemal Özen, Görüşmelerin Ağustos ayında başladığını hatırlattı. Beyin ölümü gerçekleşen bir şirketi ayağa kaldırmanın hem mutluluğu, hem heyecanı, hem sorumluluğunu taşıyoruz" derken bir hatırlatma gereği de hissetti:

"Beyin ölümü gerçekleşen bir şirket derken bir yerlere mesaj göndermedim. Eğer bu sürece girmeseydik 2 bin kişi işsiz kalacak, 600 tedarikçi iyi rakamlarda alacaklarını alamaz, 70 mülk sahibi kirasını alamamıştı. Geriye yönelik kimsenin Şaypa'da takılı kalmış geri dönmüş bir tane çeki yoktur. O süreci ekonomiye katkı sağladık. Bu konuda gururluyuz" şeklinde konuştu.

Bursa dışı firma eleştirilerine kibarca biz kendimizi öyle hissetmiyoruz, "Biz gittiğimiz yerde bölgenin yereli olmayı iyi biliyoruz. Bursa'da tüketicinin lehine olan perakende anlayışı Onur marketler zinciri ile değişecek. Onur sözümüzü Bursa'ya da veriyoruz" şeklinde yanıtlayan Özen, 37 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını bugün 6 ilde 153 mağaza ve 4.668 personelle hizmet verdiklerini yüzde 100 yerli sermaye yapısına sahip olduklarını özellikle vurguladı ve

Anadolu tabiriyle "Biz işimize sevdalıyız. Ülkemize ve ülke ekonomisine güvenerek yatırımlarımızı yapıyoruz" diyerek de ana Onur'un 'Özen' ana felsefelerini tek tek sıraladı.

Özen konuşmasındaki heyecanı ses vurgusunda fazlasıyla belli oluyordu... Antalya'da toplanan domatesin, mandalinanın, portakalın 18 saat sonrasında raflarda söylemek bir iddia değil gerçekti...

Çünkü Özen'in anlattığına göre kurulan lojistik destek üniteleri, özellikle Antalya içi, Kumluca, İstanbul, ve Bursa'da da Bademli'deki tesisler bu iddiayı gerçeğe dönüştürecek çalışmaların ana arterleri...

Özen yine sıkça karşılaştıkları bir soruya yine içtenlikle cevap verdi: Ekonomik krizlerde kurumlar yatırım yapmaktan çekinir sizdeki bu cesaret nereden geliyor? Özen, "Biz ilk günden bu yana bu tür dönemlerde daha fazla yatırım, daha fazla risk ve daha çok başarı azmiyle yola çıktık. Kriz dönemlerinde kurulduğumuzdan bu güne bir personel çıkışı ve küçülme yok. Tam tersine bu dönemde sektöre güven, güven oluşturacak açıklama ve yaklaşımlar, yatırımlar yaparak ülke ekonomisi için sektörün gelişimine katkı sağlıyoruz. İşimizi doğru yapıyoruz, rekabetçiyiz."

 

Ve günün en can alıcı tespiti... Bursa 5 yıl içerisinde Türkiye'nin ikinci büyük kenti olacak. Bu tespitin hikayesini de şöyle anlattı Özen:  "Şaypa fırsatı doğunca daha çok heyecanlandık. Daha çok istedik. Şaypa'yı yönetimimizle ekip arkadaşlarımızla değerlendirmeye karar verdik. 5 yıl içinde Bursa'nın Türkiye'nin 2. büyük ili olma ihtimali, stratejik konumu, büyüyen sanayisi, zengin tarih ve kültürü, dinamik nüfusu ve ülkemizin gözbebeği olması sebebiyle Bursa'da Şaypa'yı analiz ettik. Şaypa pazarın yüzde 39'unu yönetiyor. Stratejik lokasyonları var. Yüksek müşteri aidiyeti bulunuyor"

Bunca analiz yapılmış, emek verilmiş ne diyelim Allah yolunuzu ve satışınızı da adınız gibi 'Onur'lu eylesin...