Dünyayı ve Türkiye’yi kasıp kavuran yeni trendlerden biri de Startup. Amerika’da, Silikon Vadisi’nde başlayıp tüm dünyaya yayılan bu olgu, hızlı büyüme için tasarlanmış. Teknolojiyi sunan ve kullanan, gelişmeye ve geliştirmeye açık girişim fikirlerine Startup deniyor.

Ülkemiz için yeni bir kavram olan Startup ile yeni nesil girişimciler, yaratıcı fikirlerini hayata geçirebilme fırsatı yakalıyor. Bunun yanı sıra, ileri teknoloji ve yüksek katma değerli üretimi odak noktasına almış Türkiye için de bu yaratıcı fikirler oldukça önem taşıyor.

BEBKA da bu konuya ilgi gösteren kurumlardan biri. BEBKA ve Anadolu Üniversitesi ARİNKOM Teknoloji Transfer Ofisi’nin birlikte yürüttüğü Teknoloji Odaklı Hızlandırıcı Programı’ (TechUP) başarıyla tamamlayan 8 girişimci, İstanbul’da gerçekleştirilen Demo Day (Girişimci – Yatırımcı Buluşması) etkinliğinde projelerini yatırımcılara anlatma fırsatı yakaladılar.

Demo Day etkinliğinde konuşan BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim de, girişimcilerin geliştirdiği ürünlerin pazarda yer bulması halinde Türkiye’nin ihracat potansiyelinin artacağına dikkat çekti. Gerim, gelecek hedeflerinin girişimcileri, uluslararası yatırımcıyla buluşturmak olduğunu da sözlerine ekledi.

Teknoloji ve internete oldukça ilgi gösteren gençlerimizi de doğru şekilde yönlendirip, onların da yaratıcı fikirlerinin önünü açabiliriz. Ülkemizde Teknoparklar, Kuluçka Merkezleri yeni kavramlar olsa da değeri her geçen gün daha da iyi anlaşılıyor. Gelecekte neden bizim de kendi başarılı yazılımlarımız, belki bir Silikon Vadimiz olmasın ki?

BURSA TURİZMİNE FUAR DOPİNGİ

Bursa’da son zamanlarda en çok konuşulan konulardan biri de turizm. Şehrin turizm potansiyelini harekete geçirmek, kültürel, doğal, tarihi zenginliklerini tanıtıp, turist sayısını ve konaklanan gün sayısını artırmak belediyelerin, kamu kurumlarının ve sivil toplum kuruluşlarının gündeminde.

Bu anlamda, Network Fuarcılık, Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurum, kuruluşların desteğiyle Bursa’nın fuar turizmine önemli katkılar sağlıyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen BUBEX Bebe Çocuk ve Kırtasiye Fuarı’yla birlikte Network Fuarcılık 2018 yılında 9 ihtisas fuarı gerçekleştirdi. Turizm, gıda, ayakkabıcılık, gıda gibi farklı temalarla düzenlenen fuarlara 457 katılımcı, 32 bin 426 ziyaretçiyle bir araya geldi. Bunun yanı sıra 4 bine yakın da alım heyeti bu fuarlara iştirak etti.

Bursalı firmaların ürün ve hizmetlerini yatırımcılarla buluşturan Network Fuarcılık’ı tebrik etmek gerekiyor. Umarız ki gelecek yıllarda düzenlenen fuarlar büyür ve daha çok katılımcıya ev sahipliği yapar.

BEBE VE ÇOCUK KONFEKSİYONCULARININ FAS ÇIKARMASI

BTSO Ur-Ge projeleri kapsamında bebe ve çocuk konfeksiyoncuları, Fas Kazablanka’da 2 bin iş görüşmesi gerçekleştirdi. Bursalı üreticilerden oluşan 120 kişilik heyetin ürünleri Fas’ta büyük ilgi gördü.

BEKSİAD, BTSO ve TÜYAP işbirliğiyle düzenlenen JunioShow’un, Bursa bebe ve çocuk giyim sektörünü dünyaya tanıtması açısından oldukça değerli.  9-12 Ocak’ta düzenlenecek olan Junio Show fuarı da görkemli geçecek. 175’e yakın firmanın stant açacağı fuarda, bebe ve giyim konfeksiyoncuları ilkbahar – yaz kreasyonlarını beğeniye sunacak. Fuara BTSO’nun da katkılarıyla yine birçok ülkeden yatırımcı gelmesi bekleniyor.