Terör örgütlerinin ağababaları ve maşaları gündemi değiştirmek adına var güçleriyle çalışıyor.

İçeride ve dışarıda hainlik de hainler de bitmiyor. Amaçları malum...

Güçlü bir Türkiye istemiyorlar.

Onların bu kalleşlikleri karşısında bize düşün ise ümitsizliğe düşmemek birlik ve beraberliği bozmamak...

Kaosa ve ümitsizliğe asla yer vermemeliyiz. Türkiye bu zorlukların üstesinden mutlaka gelecektir. İşte böylesi günlerde bir stratejik eserimiz daha hizmete girdi. Avrasya Tüneli... Terör gündemi arasında kaynatıp gitmeyecek kadar önemli bir eser...

Bugün saat 07.00 itibarıyla hizmet vermeye başlayacak Avrasya Tüneli...

İlk etapta her gün 07.00-21.00 saatleri arasında çalışacak olan Avrasya Tüneli 30 Ocak itibarıyla 24 saat hizmet vermeye başlayacak.

Avrasya Tüneli, dünyada deniz altından geçen ilk iki katlı karayolu tünelidir.

Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlıyor. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme - Göztepe hattında hizmet veren Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.

Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşurken, Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları gerçekleştirildi.

Proje’nin Faydaları

  • Trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme - Göztepe arası yolculuk süresi 15 dakikaya kadar iniyor.
  • Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması yolculuk konforunu artırıyor.
  • İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’nin günde 100 binden fazla araç tarafından kullanılması bekleniyor. İki katlı olarak inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkiliyor. Her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanıyor.
  • Sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılabiliyor.
  • Avrasya Tüneli, İstanbul’daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı sunuyor.
  • Trafik yoğunluğunun azalmasıyla egzoz emisyon oranı azalıyor.
  • Avrasya Tüneli tüm aşamalarında İstanbul’un siluetine zarar verilmeyecek şekilde geliştirildi…
  • Avrasya Tüneli’nin araç geçiş ücretlerinden elde edilecek gelirin kamu ile paylaşımı ve ödenen vergiler sayesinde yılda yaklaşık 180 milyon TL devlet geliri sağlanacak.
  • Proje’nin açılmasıyla birlikte yılda toplam 160 milyon TL’lik (38 milyon litre) yakıt tasarrufu sağlanacak.
  • Boğaz geçişlerinde sağlayacağı ek kapasite sayesinde, yolculuk sürelerindeki kısalma ile yılda yaklaşık 52 milyon saat zaman tasarrufu sağlanacak.

Bu tarz eserler yapıldıkça 'Güçlü Türkiye Güçlü Ekonomi' sözü lafta kalmayacak icraata da geçecektir.