Bursaspor yönetimi 1963 TL den satışa sunduğu formaları nihayet raflara ulaştırabildi. Yeni sezon ya da nostalji formalar hakikaten oldukça etkileyici. Kabartmalı timsah sırtını da andırdığı için oldukça heyecan verici. Formayı sırtına geçiren herkes kendini timsahın bir parçası, Matlı Stadyumunun bir neferi sayabilir. Bence hazırlık maçını dahi boş geçmeyen büyük potansiyelli taraftara sahip Bursaspor’un hedefi 100 bin forma satış sayısına ulaşmak olmalı. Ben geçtiğimiz hafta sonu ailecek Matlı Stadyumu'na giderek alışveriş yaptım. Öğle üzeri olmasına karşın Bursa butiklerinde kimse yok iken Bursastore da forma alım kuyruğu vardı. Matlı Stadyumu koltuk satışları da tüm hızıyla ilerlerken hatta neredeyse kapalı gişe olmak üzereyken forma satışları buna destek vermeli.
Yönetime birkaç ricam olacak. Store’da çalışanların iş yükü muhtemelen fazla ve ilave çalışanlarla Bursastore desteklenebilir. Ben çalışanların motivasyonlarını da biraz düşük gördüm. “Bursastore tır’ı mahallelere uğramıyor mu” diye sorduğumda “pandemi döneminden beri bunun olmadığı” yanıtını aldım. Bence Özlüce Bulvar, FSM Bulvar, Yıldırım Belediyesi önüne Bursaspor Tır’ı yanaşabilir diye düşünüyorum. Belediyeler zaman zaman bu tür alanları çeşitli aktiviteler için kullanabiliyor. Bursastore Tır’ı için de kullanılabilir.
Formaya isim yazdırmak bir sevdadır. Çocuğunun adını, sevgilinin adını, kendi adını yazdırıp ya da “taraftar” yazdırıp store’dan çıkmak isteseniz böyle bir imkân yok. En az 3 hafta kargo beklemek durumundaymışsınız. Süper Lig deki rakiplerde böyle bir bekleme yok anında isim yazılıyor. Her konu pazarlama malzemesi olmalı bence. Örneğin Sertaç’ın 1 numarasını pazarlama aracı olarak kullanabiliriz. Ne demişti 1 numaralı formayı giyen golcü Sertaç? “Ben TFF 1. Lig’in 1 numarasıyım.” O halde 1 Numaralı formayı sırtına geçiren, “Ben bu okulun 1 numarasıyım” “Ben bu ofisin 1 numarasıyım”, “Ben bu apartmanın 1 numarasıyım” gibi hissedebilir.
100 bin forma satışı hayal değil. Satışın yüzde 50’si kulübe kâr olarak yansısa -ki bu en düşük ihtimalle böyle- 2.1 Milyon Avro sadece forma satışı geliri demek. TFF Süper Lig’in iki altında bulunan ligde sadece forma satışından gelen böyle bir meblağ, hiçbir kulübe nasip olmaz ve bizi yukarılara taşır. Saha içinde başarılarımızı hasretle bekliyoruz da saha dışında da gelir pastasını arttırmalıyız. 21. Yüzyıl pazarlama işi, farkındalık işi ve biraz da algı işi. Tüm cephelerde başarılı olmalıyız.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Serkan Gürlük
100 bin forma satışı hayal değil !
Bursaspor yönetimi 1963 TL den satışa sunduğu formaları nihayet raflara ulaştırabildi. Yeni sezon ya da nostalji formalar hakikaten oldukça etkileyici. Kabartmalı timsah sırtını da andırdığı için oldukça heyecan verici. Formayı sırtına geçiren herkes kendini timsahın bir parçası, Matlı Stadyumunun bir neferi sayabilir. Bence hazırlık maçını dahi boş geçmeyen büyük potansiyelli taraftara sahip Bursaspor’un hedefi 100 bin forma satış sayısına ulaşmak olmalı. Ben geçtiğimiz hafta sonu ailecek Matlı Stadyumu'na giderek alışveriş yaptım. Öğle üzeri olmasına karşın Bursa butiklerinde kimse yok iken Bursastore da forma alım kuyruğu vardı. Matlı Stadyumu koltuk satışları da tüm hızıyla ilerlerken hatta neredeyse kapalı gişe olmak üzereyken forma satışları buna destek vermeli.
Yönetime birkaç ricam olacak. Store’da çalışanların iş yükü muhtemelen fazla ve ilave çalışanlarla Bursastore desteklenebilir. Ben çalışanların motivasyonlarını da biraz düşük gördüm. “Bursastore tır’ı mahallelere uğramıyor mu” diye sorduğumda “pandemi döneminden beri bunun olmadığı” yanıtını aldım. Bence Özlüce Bulvar, FSM Bulvar, Yıldırım Belediyesi önüne Bursaspor Tır’ı yanaşabilir diye düşünüyorum. Belediyeler zaman zaman bu tür alanları çeşitli aktiviteler için kullanabiliyor. Bursastore Tır’ı için de kullanılabilir.
Formaya isim yazdırmak bir sevdadır. Çocuğunun adını, sevgilinin adını, kendi adını yazdırıp ya da “taraftar” yazdırıp store’dan çıkmak isteseniz böyle bir imkân yok. En az 3 hafta kargo beklemek durumundaymışsınız. Süper Lig deki rakiplerde böyle bir bekleme yok anında isim yazılıyor. Her konu pazarlama malzemesi olmalı bence. Örneğin Sertaç’ın 1 numarasını pazarlama aracı olarak kullanabiliriz. Ne demişti 1 numaralı formayı giyen golcü Sertaç? “Ben TFF 1. Lig’in 1 numarasıyım.” O halde 1 Numaralı formayı sırtına geçiren, “Ben bu okulun 1 numarasıyım” “Ben bu ofisin 1 numarasıyım”, “Ben bu apartmanın 1 numarasıyım” gibi hissedebilir.
100 bin forma satışı hayal değil. Satışın yüzde 50’si kulübe kâr olarak yansısa -ki bu en düşük ihtimalle böyle- 2.1 Milyon Avro sadece forma satışı geliri demek. TFF Süper Lig’in iki altında bulunan ligde sadece forma satışından gelen böyle bir meblağ, hiçbir kulübe nasip olmaz ve bizi yukarılara taşır. Saha içinde başarılarımızı hasretle bekliyoruz da saha dışında da gelir pastasını arttırmalıyız. 21. Yüzyıl pazarlama işi, farkındalık işi ve biraz da algı işi. Tüm cephelerde başarılı olmalıyız.