Her iktidarın ve her hükümetin kaldırmak istediği ve pek çok bakanı koltuğundan eden TEOG, SBS, OKS ve LGS sınavları 4 Haziran günü yapıldı. Kim ne düşünür ne yapar bilmemem ama ben şunu bilir şunu söylerim bu sınavları kaldırmaya kimsenin gücü yetmez. Neden derseniz eğitim sistemimiz buna uygun değil. Eğitim sistemimiz değişmedikçe ve çoklu türdeki okulların fuarı azaltılmadıkça çocuklarımız bu sınavlara girmeye zorunludur. Bu sınavların adı ister SBS isterse LGS olsun bu sınavların gerçekte tek bir adı var oda zorunlu sınavlar. Zorunlu diyorum çünkü aileler olsun Milli Eğitim Müdürlükleri olsun bakanlık olsun bu sınavların öğrencilerin iyi bir okul kazanma demek olduğunu düşünüyor. Oysa iyi okul yoktur. İyi öğretmen iyi öğrenci ve iyi veli vardır. Ne kadar iyi okullarda okursanız okuyun eğer öğretmen başarılı gayretli değilse hiçbir şey öğrenemezsiniz. Ne kadar iyi okulda okursanız okuyun öğrenmeye davranış geliştirmeye niyet istek yoksa başarılı olmazsanız. Ne kadar iyi bir okumada okursanız okuyun anne ve babanız sizin eğitim hayatıyla ilgilenmiyorsa sorgulamıyorsa yine sizin başarıyı yakalamanız imkansızdır. Bu yüzden iyi bir okul öğrencinin hayatında yüzde 25’lik bir katkı sağlar. Eğer iyi okullarda iyi öğrenciler yetişiyor olsaydı uzunluda okuyan ikiz kardeşler profesör olmazdı. İyi bir okul öğrencinin eğitim hayatında o kadar etkili olsaydı akademi profesörleri, doktorlar, mühendisler, avukatlar, yetişmezdi. Bu insanların tek şansı iyi bir okul değil. İyi bir öğretmene denk gelmeleriydi yani ilkokul hayatın her şeyi demek oluyor. Boşuna ortaokuldaki öğretmenler şu kadar öğrenci yetiştirdim şu kadar sınav kazandırdım edebiyatı yapmasın. Matematikte dört işlemi bilmeyen bir öğrenciye ortaokul ya da lise hayatında matematikten bir şey öğretemezsiniz. İlk okulda iyi bir okuma ve yazma alışkanlığı kazanamayan öğrenciye okuma yazma öğretemezsiniz. O yüzden ilkokul insan hayatında çok önemlidir. Ama en önemlisi iyi bir öğretmen insan hayatının her döneminde bir çocuğun başarısı ve geleceğine yön vermede bütün eğitim sistemlerinden okullarından daha önemlidir. Aksi halde sistem ve okullar öğrenci başarısında etkili olsaydı aynı okuldaki farklı şubedeki öğrencilerin hepsinin aynı başarıyı yakalaması gerekmez miydi? Ebetteki zekâ seviyesi hazır bulunuşluklar öğrenci başarısını etkileyen faktörlerdendir.
Ülkemizdeki eğitim sistemi öğrenci merkezli olmaktan çıkmıştır. Eğitim sistemimiz tamamen günü birlik politikalarla belirlenmektedir. Türkiye genelinde eğitim sisteminde birlik beraberlik sağlanmalıdır. Eğitim yöntemleri Türkiye’nin batısında farklı doğusunda farklı olmamalıdır. 100 yıllık devletin hala pilot uygulamalarla eğitime yön vermeye çalışması koskoca yüz yıllık bir ayıptır.
Sonrada çıkıyoruz öğrencilerin başarılarını 2 saatlik bir sınavla ölçmeye kalkıyoruz. Çocuklarımıza devlet olarak bakanlık olarak yanlış yapmaya yapıyoruz da evlerde de anne baba olarak da yanlışlara sapıyoruz. Bu sınavlarda anne ve babalar çocuklarının seviyelerini iyi bilmeli kendi çocuklarına sağladıkları her imkân çocukta başarı getirecek diye bir şart olmadığını bilmek zorundadırlar. (Maddi imkanları zorlayıp dershaneye göndermek gibi)
Sınav sonrası istenilen başarı yakalanmayınca çocukları başarısızlıkları üzerinden eleştirmek, yermek onların gelecek eğitim öğretim hayatında katkı sağlamaktan çok olumsuz etkileri olacaktır. Bu nedenle çocuklarımıza olan ilgimiz ve sevgimiz onlar için harcadığınız para ve zaman eş değer olmamalı.
Çocuklarımızı her şartta ve her koşulda sevmek onlarla ilgilenmek zorunda olduğumuzu unutmayalım. Bu sınavlar dünyanın sonu değil bunu sakın unutmayın.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Şerafettin Şaşmaz
Zorunlu sınavlar
Her iktidarın ve her hükümetin kaldırmak istediği ve pek çok bakanı koltuğundan eden TEOG, SBS, OKS ve LGS sınavları 4 Haziran günü yapıldı. Kim ne düşünür ne yapar bilmemem ama ben şunu bilir şunu söylerim bu sınavları kaldırmaya kimsenin gücü yetmez. Neden derseniz eğitim sistemimiz buna uygun değil. Eğitim sistemimiz değişmedikçe ve çoklu türdeki okulların fuarı azaltılmadıkça çocuklarımız bu sınavlara girmeye zorunludur. Bu sınavların adı ister SBS isterse LGS olsun bu sınavların gerçekte tek bir adı var oda zorunlu sınavlar. Zorunlu diyorum çünkü aileler olsun Milli Eğitim Müdürlükleri olsun bakanlık olsun bu sınavların öğrencilerin iyi bir okul kazanma demek olduğunu düşünüyor. Oysa iyi okul yoktur. İyi öğretmen iyi öğrenci ve iyi veli vardır. Ne kadar iyi okullarda okursanız okuyun eğer öğretmen başarılı gayretli değilse hiçbir şey öğrenemezsiniz. Ne kadar iyi okulda okursanız okuyun öğrenmeye davranış geliştirmeye niyet istek yoksa başarılı olmazsanız. Ne kadar iyi bir okumada okursanız okuyun anne ve babanız sizin eğitim hayatıyla ilgilenmiyorsa sorgulamıyorsa yine sizin başarıyı yakalamanız imkansızdır. Bu yüzden iyi bir okul öğrencinin hayatında yüzde 25’lik bir katkı sağlar. Eğer iyi okullarda iyi öğrenciler yetişiyor olsaydı uzunluda okuyan ikiz kardeşler profesör olmazdı. İyi bir okul öğrencinin eğitim hayatında o kadar etkili olsaydı akademi profesörleri, doktorlar, mühendisler, avukatlar, yetişmezdi. Bu insanların tek şansı iyi bir okul değil. İyi bir öğretmene denk gelmeleriydi yani ilkokul hayatın her şeyi demek oluyor. Boşuna ortaokuldaki öğretmenler şu kadar öğrenci yetiştirdim şu kadar sınav kazandırdım edebiyatı yapmasın. Matematikte dört işlemi bilmeyen bir öğrenciye ortaokul ya da lise hayatında matematikten bir şey öğretemezsiniz. İlk okulda iyi bir okuma ve yazma alışkanlığı kazanamayan öğrenciye okuma yazma öğretemezsiniz. O yüzden ilkokul insan hayatında çok önemlidir. Ama en önemlisi iyi bir öğretmen insan hayatının her döneminde bir çocuğun başarısı ve geleceğine yön vermede bütün eğitim sistemlerinden okullarından daha önemlidir. Aksi halde sistem ve okullar öğrenci başarısında etkili olsaydı aynı okuldaki farklı şubedeki öğrencilerin hepsinin aynı başarıyı yakalaması gerekmez miydi? Ebetteki zekâ seviyesi hazır bulunuşluklar öğrenci başarısını etkileyen faktörlerdendir.
Ülkemizdeki eğitim sistemi öğrenci merkezli olmaktan çıkmıştır. Eğitim sistemimiz tamamen günü birlik politikalarla belirlenmektedir. Türkiye genelinde eğitim sisteminde birlik beraberlik sağlanmalıdır. Eğitim yöntemleri Türkiye’nin batısında farklı doğusunda farklı olmamalıdır. 100 yıllık devletin hala pilot uygulamalarla eğitime yön vermeye çalışması koskoca yüz yıllık bir ayıptır.
Sonrada çıkıyoruz öğrencilerin başarılarını 2 saatlik bir sınavla ölçmeye kalkıyoruz. Çocuklarımıza devlet olarak bakanlık olarak yanlış yapmaya yapıyoruz da evlerde de anne baba olarak da yanlışlara sapıyoruz. Bu sınavlarda anne ve babalar çocuklarının seviyelerini iyi bilmeli kendi çocuklarına sağladıkları her imkân çocukta başarı getirecek diye bir şart olmadığını bilmek zorundadırlar. (Maddi imkanları zorlayıp dershaneye göndermek gibi)
Sınav sonrası istenilen başarı yakalanmayınca çocukları başarısızlıkları üzerinden eleştirmek, yermek onların gelecek eğitim öğretim hayatında katkı sağlamaktan çok olumsuz etkileri olacaktır. Bu nedenle çocuklarımıza olan ilgimiz ve sevgimiz onlar için harcadığınız para ve zaman eş değer olmamalı.
Çocuklarımızı her şartta ve her koşulda sevmek onlarla ilgilenmek zorunda olduğumuzu unutmayalım. Bu sınavlar dünyanın sonu değil bunu sakın unutmayın.