Bir gün bu dünyayı kurtarırsa ilim - irfan sahibi okumuş kişiler kurtarır. Bilenle - bilmeyen, okumuşla okumamış hiç bir olur mu?
Hiçbir konuda bilgi sahibi olunmamış olunsa da, bilim sahibi kültürlü insanların sözlerine kulak vermek, söylediklerine değer verip yapmaya çalışmak bile insanı bilgilendirir.
Yıllardır ne çektiysek geçmişten günümüze miras kalan cahil halkın cahil fikirleri yüzünden çektik.
Öyle bir cehalet ki kardeşi kardeşe düşman eden, birbirine düşüren yalan yanlış zihniyetler.
Zaman zaman okur
Yazar seviyemiz yükselse de, ilime- bilime verilen önem olmadıkça eğitimli halk olduğumuzu söylemek doğru olamaz. İki insanı bir birinden ayırt edebilen özelliğinin başında okumayı seven, okudukça öğrenen, öğrendiklerini de yaşamın içinde uygulatmasını bilenlerden gelir.
Okumakla insanın zihni aydınlanır. Ruhu yenilenir. Düşünceleri aydınlanır. Kendi fark edemese bile içten büyük değişimi yaşanır. Bazen okunulandan hiçbir şey anlamaz ya da çabuk unutursunuz. Bilginin hafızadan süzgeçten akan su gibi akıp gitmesi hiç önemli değildir. Önemli olan da hafızayı doldurmak değil, Ruhunu yıkamaktan. Değişimi sen fark etmesen de çevren tarafından fark edilir.
Okudukça kibirleşen insanlardan değil de olgunlaşan, sakinleşen, susmayı bilen, etrafına ışık saçan insanlardan olmayı alışkanlık haline getirenlerden olunmasını umut ederim. Tabi ki boş şeyleri değil, dolu şeyleri okumak çok önemlidir.
Çevrene örnek olman, ışık saçtıracak bilgiler sunman çok yerinde olur. Çevrenin bu değişime ihtiyacı var. Ah keşke iyi bir okumuş lider çıksa da, bilgisiyle kültürü ile ortalığı yakıp kavursa, bizleri şaşırtsa, kendimize getirse.
Geç de olsa sabırla beklenir. Bol okumalı günler dilerim.
Saygılar
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Makbule Mazı
Okumakla gelen değişim
Bir gün bu dünyayı kurtarırsa ilim - irfan sahibi okumuş kişiler kurtarır. Bilenle - bilmeyen, okumuşla okumamış hiç bir olur mu?
Hiçbir konuda bilgi sahibi olunmamış olunsa da, bilim sahibi kültürlü insanların sözlerine kulak vermek, söylediklerine değer verip yapmaya çalışmak bile insanı bilgilendirir.
Yıllardır ne çektiysek geçmişten günümüze miras kalan cahil halkın cahil fikirleri yüzünden çektik.
Öyle bir cehalet ki kardeşi kardeşe düşman eden, birbirine düşüren yalan yanlış zihniyetler.
Zaman zaman okur
Yazar seviyemiz yükselse de, ilime- bilime verilen önem olmadıkça eğitimli halk olduğumuzu söylemek doğru olamaz. İki insanı bir birinden ayırt edebilen özelliğinin başında okumayı seven, okudukça öğrenen, öğrendiklerini de yaşamın içinde uygulatmasını bilenlerden gelir.
Okumakla insanın zihni aydınlanır. Ruhu yenilenir. Düşünceleri aydınlanır. Kendi fark edemese bile içten büyük değişimi yaşanır. Bazen okunulandan hiçbir şey anlamaz ya da çabuk unutursunuz. Bilginin hafızadan süzgeçten akan su gibi akıp gitmesi hiç önemli değildir. Önemli olan da hafızayı doldurmak değil, Ruhunu yıkamaktan. Değişimi sen fark etmesen de çevren tarafından fark edilir.
Okudukça kibirleşen insanlardan değil de olgunlaşan, sakinleşen, susmayı bilen, etrafına ışık saçan insanlardan olmayı alışkanlık haline getirenlerden olunmasını umut ederim. Tabi ki boş şeyleri değil, dolu şeyleri okumak çok önemlidir.
Çevrene örnek olman, ışık saçtıracak bilgiler sunman çok yerinde olur. Çevrenin bu değişime ihtiyacı var. Ah keşke iyi bir okumuş lider çıksa da, bilgisiyle kültürü ile ortalığı yakıp kavursa, bizleri şaşırtsa, kendimize getirse.
Geç de olsa sabırla beklenir. Bol okumalı günler dilerim.
Saygılar