Üniversite öğrencilerinden çadırlı Filistin eylemi Üniversite öğrencilerinden çadırlı Filistin eylemi

Gökhan Şenyavaş 

Yoğun iş temposunda istenilen çalışmayı yapamıyor olabiliriz. Planlanan işleri tamamlayamıyor olabiliriz. İşlerin yetişmemesi, yetişmesi için yapılan ek mesailer, evde bile çalışmak zorunda kalmak çalışanların en büyük dertlerinden bazılarıdır. Doğru ve etkili çalışma yöntemleri ile çalışma veriminizi arttırarak, istenilen hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmak mümkündür. Peki verimli çalışma yöntemleri nelerdir?

planli-olmak-neden-onemlidir

Planlı olun

O gün yapmanız gereken işleri aciliyet durumuna göre sıralamak doğru bir davranış olur. Gününüzü bu işleri yapmanız gereken zamana göre planlamak verimli bir iş günü geçirmenizi sağlayacaktır. Bu planı bir gün önceden yaparak da ertesi gün işe hazır ve motive bir şekilde başlamanıza katkı sağlayacaktır. Günlük planınızın yanında kendinize haftalık bir plan oluşturarak da çalışma veriminizi oldukça arttırabilirsiniz.

ofis_masa_duzeni_ofix_blog

Düzenli olun

Dağınık bir ortamda çalışmak sizin dikkatinizi ve odak noktanızı dağıtabilir. Örneğin aradığınız bir şeyi bulamamak size hem stres yaşatır hem de zaman kaybı yaşatır. Bu yüzden düzenli bir ofiste, masada çalışmak veriminizi arttırmanıza yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra tutmanız gereken notları da düzenli bir şekilde tutmak oldukça önemlidir. Kısaca düzenli olmak çalışma veriminizin artması için olmazsa olmazlardan biridir.

41560074_s

Mola verin

İşlerin yetişmesi için aralıksız çalışmak yanlış bir tercihtir. Molasız çalışmak işe odaklanmanızı azaltarak iş veriminiz oldukça düşürür. Durmadan ve dinlemeden çalışmak motivasyonu düşürür ve işi istenilen saatte bitirme olanağını ortadan kaldırır. Vereceğiniz molalar ile odağınızı, motivasyonunuzu arttırarak çalışma veriminizi yükseltebilirsiniz.

ayni-anda-tek-is-gunu-1

Tek bir işe odaklanın

Planlı olmanın verimli çalışmak için önemini vurgulamıştık. Bir diğer dikkat etmeniz gereken noktada aynı anda birden fazla iş yapmaktan kaçınmak. İşlerin yetişmesi için aynı anda iki işi yapmaya çalışmak aslında yapacağınız ilk işin de aksamasına neden olur. Aynı anda birden fazla iş yapmak dikkatinizin dağılmasına, aklınızın karışmasına, daha çok yorulmanıza yol açar, Bu durumda çalışma veriminizi oldukça düşürür.

20210921104451949

Sosyal medyaya ara verin

Çalışma esnasında dikkatinizi dağıtacak hususları bir kenara bırakmalısınız. Odağınızı işinizden alıp dış dünyaya vermek çalışma veriminizin düşmesinin en büyük sebeplerinden biridir. Odağınızı işinizden alıkoyan en büyük etkenlerden biri de tabii ki sosyal medyadır. Bu yüzden çalışma esnasında sosyal medyadan uzak durarak sadece işinize odaklanarak çalışma veriminizi arttırabilirsiniz .

Sonuç olarak saatlerce çalışmak yaptığınız işi arttırmaz. Doğru ve etkili çalışma yöntemlerini kullanmak saatlerce sürecek işinizi minimum zamanda yapmanıza olanak sağlar.

Editör: Stajyer1 Stajyer1