EKONOMİ

Üreticinin sigortası Marmarabirlik

Marmarabirlik 2021-2022 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatlarını açıkladı. Tavan fiyat 20.10 TL, taban fiyat 7.40 TL, yağlık zeytin fiyatı da 7 TL olarak belirlendi. “Bu yıl üreticiye destek olma zamanıdır” diyen Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Ürün alım fiyatları belirlenirken üreticimizin geçimini sağlayabileceği fiyatlar olmasına dikkat edilmiştir” dedi.

Marmarabirlik’te 2021-2022 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatları belli oldu. Üreticilerin büyük bir merakla beklediği açıklamayı Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptı. Asa, “8 Kooperatif  Başkanı ve Yöneticilerimizle yaptığımız koordinasyon toplantısı ve Marmarabirlik Yönetim Kurulunun almış olduğu karar doğrultusunda; alım kampanyasında tavan fiyat 180 tane için 20.10 TL, 300 tane zeytin 9.50 TL, taban fiyat 380 tane için 7.40 TL, yağlık zeytinin kg fiyatı ise 7 TL olarak belirlenmiştir” dedi. “Alım fiyatları belirlenirken; ortaklardan gelen rekolte beyanları göz önünde bulundurulmuş, piyasa koşulları gözetilerek, birliğimizin stok durumu, pazarlamanın satış planlaması ve Marmarabirlik'in ekonomik imkanları dikkate alınmıştır” diyen Başkan Asa sözlerini şöyle sürdürdü: “Üreticilerimizin maliyet baskısı altında olduğunu görüyoruz ve biliyoruz. Zeytinden ekmeğini kazanan üreticilerimizin alın terini ve emeğini asla zayi etmeyiz. Bugüne kadar her zaman üreticimizin yanında olduk, olmaya da devam edeceğiz.  Ürün alım fiyatları belirlenirken üreticilerimizin maliyetleri göz önünde bulundurulmuştur.”

MAĞDUR OLMAMALI

Fiyatlar belirlenirken piyasa istikrarının da sağlanması gerektiğine dikkat çeken Başkan Asa, “Üreticinin geçinebileceği tüketicinin de alabileceği fiyatlar olmalıdır. Üretici mağdur olmamalı, kurum da zarar etmemelidir. Marmarabirlik üreticinin sigortasıdır. Alınan üründen kar etmez zarar ederse, kurum ayakta duramaz, yatırım yapamaz, ürün bedellerini zamanında ödeyemez, kredi kullanmak zorunda kalınır ve öz kaynaklar erir. Kurum eski günlerine geri döner. Piyasa koşullarının üzerinde yüksek fiyata ürün alırsanız, tüketiciye yüksek fiyata satmak zorunda kalırsınız. Bu da piyasa gerçeklerine aykırıdır ve satışlarınızı düşürür” dedi. (Haber Merkezi)