Özkan YILDIRIM

***Öncelikle Sadrettin Bey bizleri, ekibimizi işyerinizde konuk etmiş olmanızdan dolayı teşekkür etmek istiyorum. Sadrettin Şengül kimdir? Sizi tanıyarak isterseniz yavaş yavaş röportajımıza başlayalım.

OTOMOTİV MERAKIM HİÇ BİTMEDİ

  ---  Bize böylesine güzel bir fırsat tanımış olduğunuz için bende sizlere  teşekkür etmek istiyorum.1981 Ankara doğumluyum. Annem devlet memuru olduğu için 1990 yılında annemin tayini gereği Bursa'ya geldik, babam demir doğrama ustası. Babamın dükkanında yetiştim diyebilirim, metal ile ilk tanışmam orada oldu.1998 senesinde liseden mezun oldum Mobilya ile ilgili yüksekokul okudum. Sonra askere gittim ama her zaman içimde otomotiv merakı vardı, hiç kaybolmadı. Belki okumuş olduğum okulun diplomasında kalmış olsam bir mobilya firmasında bilgisayarda çizim yapan bir kişi olarak kalabilirdim. Dolayısıyla biraz böyle idealist davranıp şartları zorlayıp. Global bir marka olan Renault-Mais’te işe başladım askerlik dönüşü. Orada ilk  bir yıl yedek parça depo elemanlığı yaptım malzeme taşıdım en alt kademe diyebiliriz, bu manada. Sadece parça taşıma dizme yaptım. Sonraki bir yıl sanayide Renault’dan parça alan parçacıları ve tamircileri gezmeye başladım onlara parça götürdüm. O da gezici alt kademe oluyor diyebilirim. Burada biraz tecrübelendikten sonra bir görev değişikliği ile yedek parça ticari danışman oldum 2007 yılında. Bu ne demek? Güney Marmara Bölgesi dediğimiz bir bölge var o bölgenin sorumlusu oldum. Genel Müdürlük personeli oldum. Orada biraz daha maaş imkanı altına araba gibi imkanlara kavuştum. Demek  başarılı oldum ki 2009-10 senesinde tekrar bir görev değişikliği ile satış Müdürlüğü'ne geçtim orada da showroomlarda satılan otomobillerden kaskosu, sigortası, aksesuarı, cam filmi gibi detaylı şeylerden sorumlu oldum.2015 yılına kadar Türkiye'nin bütün illerini turladım. Dolayısıyla artık yaş 35- 36 olduğunda şöyle bir karar verdim. Kendi kendimi ben kendi işimi denemek istiyorum dedim kendi işimi deneyeyim olup olmayacağını göreyim tekrar olmasa bile sonuçta bir işin olup olmayacağı 2-3 senede anlaşılır sonrasında geriye dönmeye zamanımda kalmış olacağından denemek istedim bunu. İki ortak yaptık bir ortağım daha vardı 2015 yılının Aralık ayında bir özel servis kurduk o özel servis Bursa'nın  belki de en başarılı özel servislerinden biri oldu.5 yıl  sonunda  bu ortaklığı yürütemeyeceğimizi anlayınca 2019'un Temmuz ayında ortaklıktan ayrıldık. Geçtiğimiz 3 aylık süreçte de artık  burayı  ticari olarak tek başıma kurdum. Burada da tekrar aynı hedefler ,aynı doğrultuda ilerlemek için çalışmalar yürütüyorum.

Yalın çalışmalara büyük ödül Yalın çalışmalara büyük ödül

   Açıkçası biraz cesaret isteyen bir süreç sonuçta bayağı 3-5 aydır  sıkıntı yaşanıyor biliyorsunuz piyasalarda da. Toplam 2000 metrekareye yakın kapalı alanımız var.1500 metrekare açık alan otoparkımız var, ama şu anda hizmet verdiğimiz yer 600 metrekarelik geniş mekanik kısım şu anda sadece mekanik ve elektronik hizmet veriyoruz kaporta kısmımız şu an yok. Şubat mart ayı gibi kaporta-boya kısmını da ekleyeceğiz. Şu anda otomobille ilgili kaporta harici bütün bakım onarımları, her şeyi yapabiliyoruz.

    ****Gelen araç sahiplerine ne gibi kolaylıklar sağlıyorsunuz  acaba?

YÜKSEK MASRAFLAR ÇIKTIĞINDA DA ARAÇ SAHİPLERİNİN YANINDAYIZ

  ----  Bir şeyi harcama alım gücünü insanlarımız  artık gelirlerinin çok üstünde harcama yaptıkları muhakkak. Vatandaşın 5000 lira maaşı var ama harcadığı para 10.000 lira. Dolayısıyla bir şey satacaksanız ya da bir şeyin pazarlamasını yapacaksanız reaksiyonel böyle buraya gitmiş artık. Sistem buraya  gittiği için bir şey yapacaksanız ve maliyetli ise mutlaka bunu taksitlendirmeniz gerekiyor. Otomobille bakıma girdiğinizde her onarım 1000-2000-3000 lira tutmuyor. Vatandaşın ortalama 50 bin lira değerinde bir aracı varsa motor yenilendiğinde minimum 20 bin liradan başlıyor. 50 bin liralık arabaya binen kişi de 500 bin liralık arabaya binen kişi de bu yüksek maliyetler çıktığında bu işi nasıl çözeceğim diye düşünmeye başlıyor. Burada tabii kurumsal firmalarda geçirdiğimiz tecrübelerden dolayı çeşitli kredi sistemleri ile ilgili çalışmalar yaptık, bizde bu büyük onarımları kredilendirebilelim ki  insanlar ona göre arabalarını yaptırabilsinler. O yüzden 15-20 bin liranın  üzerinde arızalar olduğunda, İnsanlar  kırmızı alarm veriyor. Çünkü kimsenin o kadar kenarda parası yok yapılan işlem şu oluyor bu durumda. Ya diyor bana  ben bunu yaptıramam param yok ve de yaptırmadan satıyor. Ya da diyor ki;Bekle ben 3-4 tane banka gezeyim bir kredi bulayım o krediden sana getireyim paranı ödeyeyim sonra ben kredi mi öderim. Bizde bu işi nasıl çözeriz diye düşününce bir finans kuruluşu ile anlaşarak bu finans kuruluşunun verdiği destekle kredi kartı senet olmadan aynı beyaz eşya  gibi ,elektronik eşya alır gibi 36 aya kadar vadelendirme sistemi sunduk. Ama bu tabii kapıdan giren herkes için geçerli değil, bu da bu finans kuruluşu da kişinin kredi puanına bakıyor. Gayet güvenilir bir firma şöyle söyleyeyim 3 aydan beri girmiş olduğumuz kredilerden daha onaylanmayan yok.

PARÇA TAMİR EDİLEBİLİR DURUMDAYSA ONARIMINI SAĞLIYORUZ

  Bizim burada  konumlandığımız nokta sanayideki tamirci ile yetkili servis arasında orta yolu bulabilme çabasındayız. İyi kaliteyi ekonomik anlamda araç sahiplerine sunma hedefindeyiz. Yetkili servislerdeki  gibi anında parça değiştirme tarafları  değiliz  kesinlikle. Birçok parça ile ilgili olabiliyorsa öncelikle o parçaların onarımını gerçekleştirmeyi kendimize bir görev edinmiş durumdayız. Bizim buradaki işletme olarak hem çalışan personel hem de benim için ilk şartımız dürüstlüktür. Vicdan ve helal-haram kavramı benim personelim de haramın ne olduğunu bilir, ben de bilirim.En çok dikkat ettiğimiz şey vicdan meselesi hakkımız olmayan bir lirayı şimdiye kadar almadığımız gibi bundan sonra da kesinlikle almayacağız, ama bazı durumlarda tabii maliyetler  biraz yüksek çıkıyor ama bu da bizim elimizde olan bir şey değil maalesef. Elektronikten, mekaniğe kadar teknik ekipmanımız  mevcut dolayısıyla burada yedek parça anlamında da stoğumuz var.

ESKİ ARAÇLARLA YENİ ARAÇLAR ARASINDA BÜYÜK FARK VAR

   Buradan araç sahiplerine seslenmek istiyorum. Eskiden Renault’da  binen kullanıcılarımız şimdi yeni Renaultların  modeline bindiklerinde bunları Renault’un eski arabaları  ile karıştırıyorlar bu arabalarda büyüyen insanlarda akü ne zaman değişir? Akü bittiği zaman değişir 5 yıl mı, 6 yıl mı,10 yıl mı ne zaman arabanın marşı  basmaz o zaman gider akü değiştirilir. Ama son 10 yıllık Teknoloji bu değil son 10 yıllık teknoloji diyor ki hava filtrelerini değiştirdiğin gibi yıllık akünü de 2 yılda bir değiştireceksin diyor. Yoksa arabanın elektronik sistemlerinde elektrik düştüğünde zarar vermeye başlar. Biz bunu müşterimize anlatamıyoruz anlayanlar da 2 yıla değil 1 yılda bir akü değiştiriyor. Çünkü otomatik şanzıman beynine  zarar verirse tamiratı 16 bin lira. Akü ne kadar 1000 lira aradaki fark bu bunu anlatmaya çalışıyoruz, insanlarımıza araç sahiplerine. Buna çok dikkat etsinler.

    ****Sadrettin Bey son olarak bizlere Sadrettin Şengül Otomotiv'in gelecek hedefleri ile ilgili neler söylemek istersiniz?

KISA,ORTA VE UZUN VADE DE HEDEFLERİMİZ VAR

   ----Gelecek hedeflerim bir önceki işletmem Bursa'daki  garanti bozmadan bakım yapan servis belgesini alan ilk işletmeydi. Şimdi burada da yapmış olduğumuz onarımların garanti dışı kalmaması için gerekli belgelerimiz önümüzdeki günlerde geliyor başvurularımızı  yaptık  denetimlerden geçtik. Dolayısıyla aracı garantili bile olsa burada bakım yaptırdığında aracı garanti kapsamı dışına çıkmayacak. İlk hedefimiz bu sonraki hedefimiz şubat mart nisan aylarında kaporta boya servisimizi açmak olacak. Tabi orası açılınca 7 kişilik bir ekibimiz daha kadromuza eklenecek. Yani şöyle 2023 sonu itibarıyla 22-25 ortalama personelle burada hizmet veriyor olacağız. Hedeflerimiz bunlar, hem mekanik hem kaporta anlamında uzak gelecekte  aksesuar projelerimiz var otomobil modifiyesi profesyonel Otomotiv modifiyesi ve aksesuarları ile ilgili Türkiye'de bunlar çok eksik. Avrupa'dan biz istediğimiz ülkelerde istediğimiz marka model tutkunu olduğumuz markaların kılık kıyafetini uygun fiyata bulabiliyoruz, Türkiye'de böyle bir şey yok. Türkiye'de bizim ithal ettiğimiz markanın bile bir fanatiği olarak   üstünüze giymek isteseniz  çok yüksek ücretler ödemek zorunda kalıyorsunuz.2023-2024’den sonraki yıllarda  insanlar  fanatiği  oldukları markaların kılığını kıyafetlerini bulabilecekleri uygun fiyata bulabilecekleri bir yer olmak istiyoruz. Son olarak buradan Bursa'da yaşayan bütün insanlarımıza bütün araç sahiplerine yurt genelindeki 84 milyon Türk insanına sevgilerimi, saygılarımı göndermek istiyorum, esenlikler diliyorum. Diyerek sözlerini tamamladı.

Aracınızın bozulmasını beklemeden periyodik bakımları olsun diğer hususlarda olsun her zaman gidebileceğiniz, çok güzel ağırlanacağınız, yüksek fiyatlı tamirlerde uygun finans koşullarının sizler için araştırılacağı bir işletme olan Sadrettin Şengül Otomotiv'e mutlaka uğrayın. Bu iş yerini bir kere denedikten sonra artık aracınız için vazgeçilmeyecek bir durak olduğunu da anlayacaksınız.

İLETİŞİM BİLGİLERİ.

Alaaddinbey, İzmir Yolu Cd No:329, 16120 Nilüfer/Bursa

Telefon: (0224) 413 23 23