Türk markaları olarak ürettiğimiz bisikletlerin beklentileri karşılayacak nitelikte olmasına son derece dikkat etmemiz gerekiyor” dedi. Emanet, Türkiye’nin özellikle AB ülkelerine yaptığı bisiklet ihracatının her geçen yıl arttığını söyledi. Bisiklet sektörünün 2019 yılında 333 bin adet ihracat gerçekleştirdiğini anlatan Emanet, bu başarının kaliteli ve standartlı üretimle sürdürülebileceğini bildirdi.

KATMA DEĞERLİ ÜRÜNE YÖNELDİK
Emanet, bisiklet ihracatındaki olumlu ivmenin sektörü heyecanlandırdığına işaret ederek, “Firmalarımız ihracat konusunda çok daha çarpıcı girişimleri hayata geçiriyorlar. Bunun en güzel örneklerini teknoloji payı yüksek olan elektrikli bisiklette görüyoruz” diye konuştu. 2019 yılında Türk markalarının 12 bin adet elektrikli bisiklet ihracatı gerçekleştirdiğine dikkati çeken Emanet, bu alandaki üretim ve ihracatın sektörün geleceği açısından kritik öneme sahip olduğunu dile getirdi.

Gümüş balığının ihracat serüveni başladı Gümüş balığının ihracat serüveni başladı

AB’DE HASSASİYET VE DENETİM FAZLA
Emanet, üretilen ve ihraç edilen bisikletlerde kalite ve standardı yakalamanın büyük önem taşıdığını ifade ederek, “Kalite ve standardınız muhataplarınızı tatmin etmiyorsa rekabet edebilmeniz de mümkün olmuyor” dedi. Özellikle AB ülkelerinin bu konularda hassas olduğunu vurgulayan Emanet, şöyle konuştu: “Doğal pazarımız olan AB ülkeleri bisiklet standartları konusunda ciddi hassasiyete sahipler. Türk markaları olarak ürettiğimiz bisikletlerin beklentileri karşılayacak nitelikte olmasına son derece dikkat etmemiz gerekiyor. İhraç edilen bazı elektrikli bisikletlerde gri alanlar tespit ettik. Elektrikli bisiklet vasfını haiz olmayan kimi modeller kullanıma sunulabiliyor. Bunlar, bazı açıklardan faydalanılarak yapılıyor. Bunların önlenmesi, ihracatın artırılması ve sürdürülebilirliği açısından önem taşıyor. Biz sürdürülebilirliği kalite ve standartla sağlayacağız.” (yenisafak.com)