SON DAKİKA
Hava Durumu

#TEKSTİL

A Gazete - TEKSTİL haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, TEKSTİL haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İmalatta değişim dengeli Haber

İmalatta değişim dengeli

Ezgi Özdaş Hayatın her alanındaki malzeme ve üretim ihtiyacını karşılayan bir anlamda hizmet sektörünün mutfağı olarak bilinen imalat sektörü de dalgalanan ekonomiden nasibini alan sektörlerden biri konumunda. Global dünyada durağanlığa yer bırakmayan imalat sektöründe yeni veriler dikkat çekti. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2023 yılının eylül ayına ait açıkladığı verilere göre imalat sektörünün 23 alt sektörüne ait verilerde yurt içi üretici fiyat endeksi ve değişim oranları yer aldı. Gıda, içecek, tütün, tekstil, giyim, deri, ağaç ve mantar, kağıt ve kağıt ürünleri, basım ve kayıt hizmetleri, kok ve rafine petrol ürünleri, kimyasallar ve kimyasal ürünler, temel eczacılık ürünleri, kauçuk ve plastik ürünler, diğer metalik olmayan mineral ürünler, ana metaller, fabrikasyon metal ürünler, makine ve ekipmanlar hariç, bilgisayarlar ile elektronik ve optik ürünler, elektrikli teçhizat, Makine ve ekipmanlar, motorlu kara taşıtları, römork ve yarı römork, diğer ulaşım araçları, mobilya ve diğer mamul eşyalar olarak sınıflandırılan 23 alt sektöre ayrılan imalat sektöründe istatistikler şu şekilde gerçekleşti. İmalat alt sektörleri                                      Endeks Gıda ürünleri                                                 2904,70 İçecekler                                                        2436,04 Tütün ürünleri                                               1696,35 Tekstil ürünleri                                              2349,28 Giyim eşyası                                                 765,90 Deri ve ilgili ürünler                                      1180,71 Ağaç ve mantar ürünleri (mobilya hariç)     1960,01 Kağıt ve kağıt ürünleri                                  2381,52 Basım ve kayıt hizmetleri                             1373,01 Kok ve rafine petrol ürünleri                         6854,79 Kimyasallar ve kimyasal ürünler                  2612,11 Temel eczacılık ürünleri ve müstahzarları   611,62 Kauçuk ve plastik ürünler                              1900,74 Diğer metalik olmayan mineral ürünler       3166,62 Ana metaller                                                     4226,72 Fabrikasyon metal ürünler, makine             2471,79 ve ekipmanlar hariç Bilgisayarlar ile elektronik ve                      807,55 optik ürünler Elektrikli teçhizat                                          2544,99 Makine ve ekipmanlar b.y.s.                         1825,57 Motorlu kara taşıtları, römork                      1828,75  ve yarı römork Diğer ulaşım araçları                                    812,23 Mobilya                                                         2252,89 Diğer mamul eşyalar                                    1358,03

Sektörün öncüleri Bursa Textile Show'da buluştu Haber

Sektörün öncüleri Bursa Textile Show'da buluştu

Tekstilde asırlara dayanan üretim tecrübesine sahip Bursa, ihracatını Bursa Textile Show Fuarı ile güçlendirmeye devam ediyor. Sektör temsilcilerinin kenetlenmesiyle yılda iki kez düzenlenen Bursa Textile Show, kısa sürede marka fuarlar arasında yerini almayı başardı. KFA Fuarcılık şirketinin tecrübesiyle konseptini yenileyen, nitelikli alıcı heyetleriyle de firmaların ihracat yolculuğuna önemli katkılar sağlayan Bursa Textile Show Fuarı, 5-7 Eylül 2023 tarihleri arasında 180’e yakın firmanın katılımıyla ziyaretçilerini ağırladı. 2023-2024 sonbahar-kış giysilik kumaş koleksiyonlarını yerli ve yabancı iş profesyonellerinin beğenisine sunan fuar, Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 4 holde, toplam 10 bin metrekarelik alanda gerçekleşti. Sektörün Kalbi Bursa Textile Show’da Attı Sektörün marka buluşmasında, yurt dışından nitelikli alıcılar Bursalı firmalarla işbirliği masasında bir araya geldi. BTSO ve UTİB ortaklığında KFA Fuarcılık şirketinin çalışmaları kapsamında Avrupa, Afrika ve Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarından gelen yabancı alıcılar, fuarda stant açan firmalarla önemli iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Fuarda ayrıca Ticaret Bakanlığı’nın Ur-Ge projeleri kapsamında B2B organizasyonu da düzenledi. Türk tekstil üreticilerini dünyanın dört bir yanından alıcılarla buluşturan fuar ile sektörün kalbi 3 gün boyunca Bursa Textile Show’da attı. Fuarı yerli ve yabancı 7 bini aşkın iş profesyoneli ziyaret etti. Trend Alanı ve İlham Veren Seminerler Bursa Textile Show, firmaların küresel arenadaki ihracatçı kimliğine güç katarken, aynı zamanda trend alanları ve seminerleri ile birçok yeniliğe de ev sahipliği yaptı. Tekstil sektörünün nabzının attığı fuarda ilham verici seminerler de yoğun ilgi gördü. Fuar boyunca moda endüstrisinde önemli bir deneyime sahip olan WGSN Mindset Direktörü Kim Mannino WGSN sonbahar kış 24-25 Kumaş Trendleri, AIT Yapay Zeka Geliştiricisi Çilem Afacan moda ve tekstil endüstrisindeki dijital dönüşüm, Lenzing Türkiye İş Geliştirme Bölüm Müdürü İlkşen Dedeoğlu Demiray tekstilde sürdürülebilirlik için çözüm önerileri ile Türk Patent Endüstrisinden Gayrimenkul Uzmanlık Asistanı Muhammet Tunça tasarım tescil süreçleri konularında seminer gerçekleştirdi. Sektör Dünyaya Açılıyor BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, tekstil sektöründe büyük tecrübeye sahip Bursa’nın ihracat pazarlarında güçlü performansını sürdürdüğünü söyledi. BTSO olarak tekstil sektöründe daha fazla markanın küresel ligde yer alması gerektiğini, bunun da sektördeki ihracatçı sayısının artmasından geçtiğini belirten İsmail Kuş, “Bursa Textile Show Fuarı’mızın amacı sektör temsilcilerimizin dünyaya açılmasını sağlamak. KFA Fuarcılık şirketimizin organizasyon tecrübesiyle fuarımız çıtasını artırmayı sürdürüyor. Fuarlar firmalarımızın kendini dünyaya göstermesi açısından önemli. Bu fuarımızla dünyanın farklı coğrafyalarından alıcıları Bursa’da ağırladık. Fuarda yapılan iş görüşmelerin önümüzdeki dönemde ihracata daha fazla yansıyacağına inanıyorum.” dedi. “Tekrar Fuara Geleceğim” Fuara gelen yabancı alıcılar da programın her geçen dönem niteliğini artırdığını ifade ettiler. Belçika’dan gelen sektör temsilcisi Maes Lena, ilk defa geldiği fuarın firması için oldukça verimli geçtiğini belirterek, “Bursa’da firmalarla yeni işbirlikleri yapacağıma inanıyorum. Önümüzdeki sene de fuarı ziyaret etmeyi istiyorum.” dedi. Rusya’dan gelen Nadezhda Dronova Türkiye’den birçok firmayla işbirliği yaptığını, Bursa Textile Show Fuarı sayesinde yeni firmalarla tanıştığını belirtti. Fuarda güzel bir atmosferin olduğunu kaydeden Dronova, “Fuarın enerjisi çok yüksek. Geniş kapsamlı bir organizasyona imza atılmış.” diye konuştu. “Dünya Çapında Marka Bir Fuar” Kahire Ticaret Odası Hazır Giyim ve Ev Tekstili Komite Başkanı Mohammed Elsalam, Bursa Textile Show Fuarı’na birçok kez katıldığını belirterek, “Bursa tekstilde dünya kalitesinde markalara sahip. Bursa Textile Show Fuarı dünya kalitesinde bir organizasyon. Burada bulunmaktan dolayı memnunum.” ifadelerini kullandı. “Fuar Her Geçen Sene Güçleniyor” Sektör temsilcileri de tekstilde modayı belirleyen organizasyonun her geçen yıl kalitesini daha da yükselttiğini belirttiler. Bursa Textile Show katılımcısı Murat Salkım, fuarların firmanın dünyaya açılmasında bir fırsat olduğunu dile getirerek, “Fuarın en başından bu yana katılımcısıyız. Her geçen sene fuar kalitesini yükseltiyor.” dedi. Fuar katılımcısı Cemil Tunca, oldukça yoğun geçen fuarda özellikle Avrupa ülkeleri ve Rusya’dan alıcılarla verimli iş görüşmeleri yaptıklarının altını çizdi. “Bursa Dünya Modasını Belirliyor” Fuar katılımcısı Sait Yılmaz her sene Bursa Textile Show Fuarı’nda stantlı katılım sağladıklarını ifade ederek, önümüzdeki dönemde de fuarda yer almayı istediklerini belirtti. Yılmaz, “Üretici firmaların olması sebebiyle bu fuar sektör için oldukça faydalı. Trend alanları, seminerler, hollerin büyüklüğü ve fuarın 3 gün olması çok iyi. Bursa Textile Show, gerçek trendi ve dünya modasını sürdüren büyük markaların tüm alıcılarının geldiği bir organizasyon. Bu bakımdan Bursa dünya trendlerini belirlemede önemli rol oynuyor.” diye konuştu. Fuar katılımcısı Gökhan Erüst ise bir Bursa firması olarak Bursa Textile Show Fuarı’nda olmanın firma için avantajlı olduğunu belirtti. “Fuar Sayesinde Birçok Firma İlk Defa İhracat Yaptı” Fuar katılımcısı Engin Sarıkaya, Bursa tekstil sanayisinin dünyaya açılması için fuarın önemli bir misyon üstlendiğini belirterek, “Bu fuar sayesinde şimdiye kadar birçok firma ilk ihracatını yaptı. Çok sayıda firma dış ticaret operasyonlarını bu fuarla güçlendirdi.” dedi. Fuar katılımcısı İslam Ali, fuarın şirketin yıllık ihracat hedeflerine ciddi katkı sağladığını belirterek, birçok yeni müşteriyi Bursa Textile Show sayesinde kazandıklarının altını çizdi. Sektör temsilcisi Ayla Şenocaklılar 3. kez katıldığı fuardan oldukça memnun olduğunu ve hedef Pazar olarak belirledikleri ülkelerden birçok müşteri ile görüşmeler yaptıklarını belirtti. Tekstil sektörünün buluşması Bursa Textile Show Fuarı’nın 11.’si 13-15 Şubat 2024 Tarihleri arasında Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezinde gerçekleştirecek. Kaynak: Bülten

Bursa’da ‘Show’ başladı Haber

Bursa’da ‘Show’ başladı

Ezgi Özdaş Bursa Textile Show Fuarı, bugün itibariyle BUTTİM Fuar Merkezi’nde sektörün yerli ve yabancı aktörlerini bir araya getirmeye başladı. 7 Eylül’e kadar kapılarını açık tutacak olan fuara ilk gün ilgi büyük oldu. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık’ın Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) iş birliğiyle düzenlenen fuarın açılışında Bursa protokolü fuarı ziyaret ederek stantları gezdi. Bursa Valisi Mahmut Demirtaş, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Ali Uğur, fuarın açılışında yer aldı. ‘KATILDIĞIM İLK ORGANİZASYONLARDAN BİR TANESİ’ Bursa Textile Show Fuarı’nın açılışına katılan Bursa Valisi Mahmut Demirtaş, organizasyonu yapanlara teşekkür ederek katıldığı ilk organizasyonlardan biri olduğunu vurguladı. Vali Demirtaş, ‘Tekstil fuarı geleceğin bir takım sıkıntılarını ortadan kaldıracağını düşünüyorum. Yeni ürünlerin tanıtılmasında çok büyük katkısı olur. Tekstilde sıkıntıları olan arkadaşlarımın, sıkıntılarını gidereceğini düşünüyorum. Bugün Türkiye'de 10.5 civarında bir ihracat var tekstilde. Bunun 830 milyon dolarını bizim ilimiz karşılıyor. Onun için tekstilde bir numara merkez olacağımızı düşünüyorum’ ifadelerini kullandı. ‘YENİ TRENDLER YENİ RENK KATAR’ Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, bu yıl 10. Kez gerçekleştirilen fuarın oluşmasında emeği geçen BTSO’ya özel teşekkürlerini ileterek, ‘Şehir adına ciddi bir kazanım. Firmalarımız, sektördeki yeni gelişmeleri burada farklı ülkelerden gelen misafirlerle bulaşarak belirleyecekler. Sanayicilerimiz çok güzel bir organizasyona imza atmışlar. UR-GE destekleriyle güzel bir sinerji de oluştu. Ortam gayet güzel ve ticareti geliştirmek adına burada ciddi bir potansiyel var. Fuarın, kış öncesinde ekonomik anlamda doping olacağına yürekten inanıyorum. Bursa sanayicisi fuarlara gidiyor, araştırıyor, neler yapabileceğini planlar yapıyor. Bu çalışmalar takdire şayan’ şeklinde konuştu. '51 ÜLKEDEN 300 ALICI' BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş ise, 'Fuarlarımız bizim bayramlarımız gibi. Bugün tekstil sektöründe 10’uncu organizasyonumuzu gerçekleştiriyoruz. Fuarda yaklaşık 180 firmamız var. Stant açan firmamızla birlikte BTSO olarak Ur-Ge projelerimizin katkılarıyla yaklaşık 51 ülkeden 300 civarında alıcıyı tekstil fuarında misafir ediyoruz. Kendi imkânlarıyla gelenlerle birlikte fuarı yaklaşık 2 bin yabancı alıcının ziyaret etmesini bekliyoruz. Bu organizasyonun firmalarımıza, sektörümüze ve Bursa ekonomisine ciddi anlamda katkı sağlayacağına inanıyoruz' ifadelerini kullandı.

Emanet almıştı... 4 bin doları çalındı Haber

Emanet almıştı... 4 bin doları çalındı

Bursa’da bir tekstil çalışanının babasından bozdurmak için emanet aldığı 4 bin doların saniyeler içinde çalınması kameralara yansıdı. Merkez Yıldırım ilçesi Vişne Caddesi'nde bir tekstil firmasında çalışan Recai Demir, babasından bozdurmak için 4 bin dolar aldı. Bu sırada iş yerindeki mesaisini tamamlamamak için dükkana uğrayan Demir, aracının da camlarını hava alsın diye bir karış açık bıraktı. İş arkadaşlarıyla mesaisini tamamlayan adam, iş yerinin hemen önüne bıraktığı otomobiline bindi. Cüzdanındaki paraya yönelen Demir, 4 bin dolar ve bin lira parasının cüzdanda olmadığını gördü. Bir süre parasını arayan Demir, bulamayınca güvenlik kameralarını inceledi. Plakasız motosikletle gelen bir kişinin etrafı kolaçan ettikten sonra soğukkanlılıkla araca girip parayı çaldığını görünce şok yaşayan Demir, polisten yardım istedi. Recai Demir, “Babam bozdurmamam için 4 bin dolar, yani ortalama 120 bin lira para verdi. Ben de buraya, iş yerime geldim. Aracı hemen dükkanın önüne bıraktım. Otomobilin içi hava alsın diye de camları bir karış açık bıraktım. Mesaim bittikten sonra tekrar araca geldim. Cüzdanımı kontrol ettim, paranın olmadığını görünce hemen güvenlik kamerasını inceledim. Plakasız motosikletle gelen biri aracıma girip cüzdandan paramı almış. Ben şimdi babama ne diyeceğim? Ben emniyet güçlerimizden hırsızı yakalamasını istiyorum. Bu işi çözerse onlar çözer. Bu adam bugün bizim emeklerimizi çaldı, yarın kim bilir kimin canını yakacak” diye konuştu. Kaynak: İHA

Bursalı tekstilciler Fransa pazarında Haber

Bursalı tekstilciler Fransa pazarında

Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO üyesi yaklaşık 70 firma, tekstil sektöründe marka organizasyonlardan Premiere Vision ve Texworld Evolution 2023 fuarlarına çıkarma yaptı. Premiere Vision Fuarı’nda 52’si Bursa’dan olmak üzere 210 Türk firması, Texworld Fuarı’nda ise 38’i Bursa’dan olmak üzere 97 Türk Firması stant açtı. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, sektörün kalbinin attığı fuarlarda stant açan Bursa firmalarını ziyaret etti. Meclis Başkanı Ali Uğur, Texworld Fuarı’nda ayrıca Türkiye’nin Paris Büyükelçisi Ali Onaner ve İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç ile bir araya geldi. Fransa’nın Başkentinde İhracat Mesaisi Meclis Başkanı Uğur, Paris’te düzenlenen her iki fuarın dünyanın dört bir yanından gelen önemli alıcıları buluşturduğunu söyledi. Tekstil sektöründe Türkiye’nin ve özellikle Bursa’nın ağırlığını fuarlarda bizzat gördüklerini belirten Uğur, “Sektörde hem ülkemiz hem de Bursa’mız büyük bir potansiyele sahip. KFA Fuarcılık organizasyonuyla 70’den fazla firmamız fuarda incelemelerde bulundu ve iş bağlantıları kurmak için önemli mesafe kat etti. Ülkemizin ihracat yolculuğuna omuz veren her bir firmamızı yürekten kutluyorum.” dedi. “Sektörün İhracat Odaklı Büyümesi Sürecek” BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, yılda iki kez düzenlenen söz konusu fuarların firmaların yıllık ihracat hedeflerine önemli katkılar sunduğunu belirterek, “Bizim firmalarımız sektörde oldukça başarılı. Teknoloji, tasarım ve bilgi noktasında büyük bir tecrübeye sahipler. İnanıyorum ki sektörümüz bu tür organizasyonlarda boy göstermeye devam ederek Bursamızın dış ticaretine ve ülkemizin ihracat odaklı büyümesine istikrarlı bir şekilde katkı sağlamaya devam edecek.” diye konuştu.   Sektör Temsilcileri Fuarları Yorumladı Premiere Vision ve Texworld fuarlarına katılan sektör temsilcileri de fuarlarla ilgili görüşlerini paylaştı. Premiere Vision fuar katılımcılarından Vedat Kayaoğlu, tekstilde 30 yılı aşkın bir tecrübeye sahip olduklarını ve üretimlerinin tamamını ihraç ettiklerini söyledi. Kayaoğlu, “Fuarın tarih olarak öne çekilmesi ve üzerine Fransa’da yaşanan olaylar Premiere Vision’u olumsuz etkiledi. 2 yıldır bu fuarda yer alıyoruz. Bizler önümüzdeki Şubat ayında da fuardaki yerimizi alacağız. Fuarın 2024 yılında firmamıza daha fazla katkı sağlayacağına inanıyorum.” dedi. Vedat Kayaoğlu, KFA Fuarcılık organizasyonuyla Fransa’ya geldiklerini ve organizasyonun hizmet kalitesi açısından oldukça iyi olduğunu söyledi.   “BURTEX, Avrupa’daki Fuarlardan Daha Verimli” Sektör temsilcisi Arzu Işık, Premiere Vision Fuarı’nın sektörün en önemli buluşmalarından birisi olduğunu söyledi. Fransa’da yaşanan olayların fuarı etkilediğini belirten Işık, bu konuda birçok firmanın gelip gelmeme konusunda kararsızlık yaşadığını dile getirdi. Firma olarak ihracata her zaman öncelik verdiklerini ifade eden Işık, “Fuarlar bizim için önemli. BTSO öncülüğünde KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen BURTEX Fuarı’nın ilk günden bu yana katılımcısıyız. Bence birçok Avrupa fuarından daha verimli geçen organizasyon. Fuarın Bursa’da olması da Bursa için büyük avantaj.” dedi. KFA Fuarcılık’a Teşekkür Sektör Temsilcisi Levent Tümer, fuarda Türkiye’nin sektördeki gücünü tekrar gördüklerini ifade ederek, “Özellikle de Bursalı firmaların sayısının yüksek olması çok önemli. ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’ güzel bir slogan. Artık müşterilerimiz şehrimizi de iyi tanıyor. Bu gurur verici bir olay. Özellikle KFA Fuarcılık şirketine teşekkür etmek istiyorum. Organizasyon tecrübesi oldukça fazla. Paris’ten önce İtalya’da ITMA Fuarı’na KFA Fuarcılık ile katılmıştık. Oldukça memnunuz.” dedi. TEXWORLD Fuarı’na Bursa İmzası Texworld Fuarı katılımcılarından Alper Yıldırım, 38 Bursalı firmanın stant açtığı fuara ilişkin, “Biz Fransa’ya yoğun çalışan bir firmayız. Bu fuarlarda kumaş üreticileri mutlaka yer almalı. İmaj ve yeni iş bağlantıları bulmak açısından bu fuarlara katılım oldukça önemli.” değerlendirmelerinde bulundu. Sektör temsilcisi Bilal Gürsoy, her geçen sene ihracat kapasitelerini geliştirdiklerini ve 42 ülkeye ürün sattıklarını belirterek, “İspanya, Fas, Yunanistan, İtalya, Lübnan, Almanya, Kanada’dan önemli müşterilerle görüşmeler gerçekleştirdik.  Evrensel bir fuar olması sebebiyle Texworld Fuarı bizim iyi geçti.” ifadelerini kullandı. “Bursa Firmaları Yurt Dışında Çok Etkili” Sektör temsilcisi İbrahim Temiz, Fransa’da yaşanan olaylardan dolayı fuarın durgun olduğunu söyledi. Tekstilde Bursa’nın güçlü bir kimliğe sahip olduğunu ifade eden Temiz, “Bursa firmalarının üretim ve ihracat kapasitesiyle yurt dışında etkili olduğunu düşünüyorum. Sektördeki ağırlığımızı Fransa’da bizzat gördük. Şehrimiz önümüzdeki süreçte her alanda başarılı firmaları ülkemize kazandırmaya devam edecektir.” dedi. İbrahim Temiz, bu yıl ilk kez KFA Fuarcılık ile Fransa’ya geldiklerini ve oldukça memnun ayrıldıklarını söyledi. Sektör temsilcisi Ertan Er de firma olarak ihracat kanallarını güçlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini belirterek, fuardan beklentilerinin yüksek olduğunu söyledi. Destekler Firmalar İçin Avantaj KOSGEB, iş gezilerine katılan firmaların ulaşım, konaklama ve rehberlik ücretleri gibi harcamalarına destek vermeyi sürdürüyor. Her bir yurt dışı iş gezisi için işletme başına sağlanan destek üst limiti yüzde 60 oranında ve en fazla 45 bin TL olarak kullandırılıyor. KOBİ’ler 2 yıl boyunca toplamda 90 bin TL’ye ulaşan destekten faydalanabiliyor. BTSO üyeleri www.kfa.com.tr adresinden fuarlar hakkında detaylı bilgiler alıp, sektörlerine ilişkin organizasyon başvurusunda bulunabiliyor. Kaynak:Bülten

Tekstil ve hazır giyimde iş birliği güçleniyor Haber

Tekstil ve hazır giyimde iş birliği güçleniyor

Tekstil ve hazır giyim sektörleri, döngüsel ekonomi temelinde Bursa’da 17 Hollandalı firma ile buluştu. Döngüsel tekstil iş birliğini geliştirmek amacıyla, Hollanda İstanbul Başkonsolosluğu, Hollanda Dışişleri Bakanlığı, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) ve Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) ortaklığında gerçekleştirilen Döngüsel Tekstil Ekonomi Heyet ziyareti kapsamında ikili iş görüşmeleri ve networking aktivitelerin yapıldı. Güne Koza Han’da başlayan heyet; daha sonra Ar-Ge, eğitim, tasarım ve dijital dönüşüm alanlarında sektördeki iyi uygulama merkezleri olan Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi (BUTEKOM), Bursa Model Fabrika ve BTSO Enerji Verimliliği Merkezi’ni ziyaret etti. Ziyaretlerin ardından gerçekleştirilen ikili iş görüşmelerinde her iki ülke firmaları, iş birliği için ilk adımları attı.   "HOLLANDA’YA KAPSAMLI ZİYARET YAPACAĞIZ" Hollanda heyetinin gerçekleştirdiği ziyaretin karşılıklı fayda sağlayacağını dile getiren UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Üyelerimizin tekstil sektöründeki kurum ve organizasyonlarla yerel bazda ve dünya çapında iletişim ve koordinasyonun oluşturmasında UTİB olarak önemli bir rol oynuyoruz. Hollanda Heyetini de bu kapsamda Bursa’da ağırlamaktan mutluluk duyduk. Tekstil, Bursa'nın tarihi uzmanlığıdır. Çeşitli ipliklerin kullanıldığı üst segment kumaşların dünyaca beğenilen giysilere dönüşmesine tanıklık eden yabancı alıcılarımız, Bursa'da aradıkları her şeyi bulabiliyor. 195 ülkeye ihracat yapılan Bursa tekstil sektörünün sadece ürün yelpazesi anlamında değil, pazar olarak da önemli imkânlar sunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. UTİB olarak dünyanın birçok yerinden katılımla, fiziksel ve sanal olarak B2B toplantıları ve ticaret heyetleri organize ediyoruz. Hollanda da bu planlamalarımızda ön sıralarda ve yakın gelecekte bu ülkeyi ziyaret etmek için kapsamlı bir program oluşturacağız. Şirketlerimizin iş birliği seviyesini yükseltmek için ikili görüşmeler gerçekleştirdik. Bu bağlamda ülkelerimizdeki tekstil sektörleri arasında istikrarlı bir ticaret köprüsünün temellerini attığımıza inanıyorum.” diye konuştu.   “SEKTÖRÜN GELECEĞİNE İLİŞKİN UMUTLARIMIZ ARTTI” Tekstilin dünyanın en itibarlı sektörleri arasında yer aldığını da vurgulayan Pınar Taşdelen Engin, “Bu başarının ardındaki sebep, sektörümüzün geleceğini anlamak ve tahmin etmek için yıllara dayanan bilgi birikimimizi sürekli bir çaba ile birleştirebilmemizdir. Bunu başarma tutkumuz, yurt içi ve yurt dışından geniş alıcı portföyünün güvenilir iş ortakları olmasını temin ediyor. Bugün geldiğimiz noktada sektörümüz, dijital ve ekolojik dönüşümü çok hızlı ve sağlam şekilde gerçekleştirmiş durumda. Sürdürülebilirliği, yeşil ekonomiyi ve dijitalleşmeyi gündemimizin ilk sıralarına aldık ve üzerinde durmaksızın çalışıyoruz. Ama yine endüstrimizin dönüşümü için önümüzde uzun bir yol ve yapılacak çok şey olduğunun da farkındayız. Elbette bu talepleri tasarımdan ve kaliteden ödün vermeden yerine getirmek çok önemli. Biz de bunu başarmak için kararlıyız. Tekstilin son yıllardaki büyümesi, sektörümüzün geleceğine ilişkin umutlarımızı ve heyecanımızı artırmaktadır. Birleştirdiğimiz tekstil ile konfeksiyon sektörü 2022’de toplamda 32 milyar dolarlık ihracat değerine ulaştı. İhracatta dünya çapında 6’ncı, Avrupa’da 3’üncü olduk.” ifadelerini kullandı.   "SEKTÖRÜN DÖNÜŞÜMÜ, EKONOMİLERE ÖNEMLİ KATKI SAĞLAYACAK" UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir de Hollanda heyetini, Türk moda sektörünün kritik merkezlerinden biri ve tarihi İpek Yolu üzerinde bir kavşak noktası olan Bursa'da ağırlamaktan dolayı mutlu olduklarını belirterek “Bin 150 aktif üyemizle çevik yapımız sayesinde, ekonomik zorluklar ve son dönemde yaşanan felaketlerin ardından pandemiye rağmen koşullara uyum sağladık. Son dönemde satışlarda da istikrarlı artışlar yakaladık. Birliğimiz 2021 yılında 1,1 milyar dolar ihracat rakamı ile 21,2 milyar dolar olan Türkiye'nin toplam hazır giyim ihracatından yüzde 5 pay aldı. En büyük pazarlarımız İspanya, Hollanda, Almanya, İngiltere ve Fransa'dır. Bölgemiz, dünya markaları ile stratejik iş birliklerinde önemli bir aktör konumumda. Avrupalı markaların tedarik süreçlerini yeniden gözden geçirdiği bu dönem, bize krizden fırsat yaratma fırsatı verdi. Bu dönemde güvenli ve sağlam bir tedarik zinciri arayışıyla ‘Made in Turkey’ markasının öne çıkmasından da faydalanabildik. Yakaladığımız ivmenin artarak devam etmesi için üzerimize düşen görevleri yerine getirmekte kararlı olduğumuzu belirtmek isterim. Giyim ihracatçıları olarak, tasarım ve sürdürülebilirlik temelli ürünlerin hem çevresel hem de finansal açıdan katma değerinin farkındayız. Gençleri ve girişimcileri yenilikçi çözümler noktasında teşvik etmek, en büyük önceliğimiz. Bu bağlamda Hollanda heyetinin ziyaretinin; hem ülke, hem de şirketlerimizin ekonomisine önemli katkılar sağlamasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.   “DÖNGÜSEL TEKSTİL ÇÖZÜMLERİNE ODAKLANACAĞIZ” Hızlı moda akımına alternatif olarak, doğal malzemelerden üretilen, fiyat/performans açısından tüketici dostu ‘slow fashion’ akımının hızla geliştiğini gözlemlediklerinin de altını çizen Nüvit Gündemir şunları söyledi: “Pek çok marka, ya baskı altında oldukları için ya da bunu misyon edinerek sürdürülebilirlik referanslarını geliştirmek için çalışmakta ve bu politikaları tüm tedarik zincirine yaymak için çalışıyor. Şirketlerimizin ‘Yeniden Kullanım, Geri Dönüşüm, Sürdürülebilir Tasarım, Kaynak ve Proses Optimizasyonu, Yenilikçi Hammaddeler’ gibi konularda iyi uygulama örneklerini takip etmesi ve uzman kuruluşlarla iş birliği yapması, hem çevresel sorumluluğumuzu yerine getirmemizi sağlayacak, hem de Türkiye'nin ihracat payının artmasına katkı sağlayacaktır. Türkiye'de, sürdürülebilir ve kaynakları verimli kullanan bir ekonomiye geçişi sağlamak ve Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın öngördüğü kapsamlı değişikliklere uyum sağlamak için bir dizi önlem ve eylem planı uygulanıyor. Biz de UHKİB olarak bu kapsamda ‘Tamir, Yeniden Kullanım ve Geri Dönüşüm için Sürdürülebilir Tasarım’ gibi konuları bir bütün olarak öne çıkaran ‘Döngüsel Tekstil’ çözümleri için üyelerimize daha fazla çağrı yapıyoruz.”   ZWETSLOOT: TÜRK FİRMALAR, ÖNEMLİ BİRER MÜTTEFİK Hollanda heyeti adına teşekkür konuşması yapan Hollanda’nın Ankara Büyükelçiliğinden Ekonomi Başmüşaviri Paul Zwetsloot da “Türk tekstil ve hazır giyim sektörü; endüstriyel tecrübesi, ürün çeşitliliği ve esnek üretim kapasitesi, girişimciliği destekleyen yapısı, sektördeki devamlı yatırımları ve köklü lojistik altyapısı ile Hollandalı firmalar için önemli bir müttefik. Avrupa işletmeleri ile güçlü ilişkileri ve tüketici anlayışı ile döngüsel malzeme akışları için kritik olan coğrafi yakinlik avantajıyla birleşen Türkiye, Avrupa'da döngüsel ve sürdürülebilir tekstil için önemli bir ortak. Bu bağlamda, Hollanda döngüsel tekstil çözümleri ve yatırımları için Türk ortaklar arayışında. Ortaklarımız UTİB ve UHKİB ile heyet ziyaretinde Hollandalı firmalarımız için Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim sektöründeki iş yapma fırsatları hakkında faydalı bilgiler verecek bir program hazırladık. Aynı zamanda heyet ziyareti, firmalarımızın önemli yerel paydaşlarla bir araya gelebilme ve sektörün önde gelen firmaları ile tanışma fırsatı da verecek. Öyle umuyoruz ki; Hollanda ve Türkiye arasındaki iş birliğini ilerleterek, tekstil ve hazır giyim sektörünün geleceği için kilit öneme sahip yeniliklerin öne çıkarılmasında bu heyet önemli bir rol oynayacaktır” şeklinde konuştu. Kaynak: UTİB Bülteni

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.