SON DAKİKA
Hava Durumu

#müşteri

A Gazete - müşteri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, müşteri haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Yapay zeka ile müşteri hizmetleri Haber

Yapay zeka ile müşteri hizmetleri

Robotik ve yapay zekâyı her alana yaymaya çalışan Bursa Teknik Üniversitesi bünyesinde geliştirilen bu proje, destek almaya hak kazandı. Proje Yürütücüsü ve şirket sahibi BTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Seçkin Yılmaz, Ar-Ge, Ür-Ge ve İnovasyon Destek Programına’ yönelik hazırladığımız bu proje 16 ay sürecek. Bu süreçte geliştireceğimiz yapay zekâ tabanlı müşteri hizmetleri yazılımı ile birçok yeniliğe imza atacağız. Geliştirilecek yazılım, web tabanlı olmakla birlikte Telegram, WhatsApp gibi anlık mesaj uygulamaları ile entegre bir şekilde çalışacak. Bu yazılımda müşteri hizmetlerinde manuel olarak yürütülen birçok süreç, yapay zekâ teknolojisi kullanılarak otomatik hale getirilecek. Yani yapay zekâ adeta müşteri temsilcisi gibi hareket edecek. Müşterinin talep ettiği hizmeti değerlendirecek olan bu yapay zekâ sistemi, kurumların birimlerini meşgul etmeden direkt konunun ilgilisi kimse ona yönlendirme sağlayacak. Böylece müşteri tarafından yapılan talep, öneri, şikâyet gibi başvurular en doğru ve en hızlı şekilde değerlendirilecek. Bu yazılım müşteri odaklı firmaların yanında kurum içi görüşmelerde de büyük rahatlık sağlayacak” ifadelerini kullandı. Mesaj destek hatlarının yükünü azaltacak WhatsApp gibi anlık mesaj uygulamaları üzerinden alınan başvuruların, analiz edilebilecek olmasının bu projenin öne çıkan başka bir özelliği olduğunu aktaran Yılmaz, “Destek hatlarına gelen mesajların analizi, biraz uğraş verilmesi gereken bir iş. Bu yazılım sayesinde mesajlar doğrudan analiz edilecek ve gerekli yönlendirme otomatik şekilde gerçekleştirilecek. Yani bu proje, mesaj destek hatlarının da yükünü hafifletecek. Yine anlık mesajlaşma uygulamalarında firmalar; tanıtımlarını yapabilme, çoklu anket sunarak müşteri profilinin çıktısını elde edebilme, talepleri ve geri dönüşleri analiz etme fırsatı da elde edecek” diye konuştu. Hizmet kalitesine katkı Konuyla ilgili bilimsel çalışmaların yapılarak literatüre yeni katkılar da sağlanacağını kaydeden Yılmaz, “Bu projede ayrıca müşteri ilişkileri yönetimi için farklı yeni modüller de geliştirilecek. Proje tamamlandığında ise kamu kurumları ve özel işletmelerin hizmet kalitesini arttırmasına, tanıtım faaliyetlerini güçlendirmesine ve yeni pazarlama stratejilerini geliştirmesine yönelik yeni nesil bir yazılım ortaya çıkacak. Ayrıca bu programın Türkçe altyapılı olması da önemli bir özellik olarak ön plana çıkacak” diye konuştu. Kaynak: İHA

Engel tanımayan hat Haber

Engel tanımayan hat

Uludağ Elektrik, 2018 yılında hizmete aldığı ‘İşaret Dili Görüşme Hattı’ ile müşterilerinin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Bu hat üzerinden görüntülü görüşme desteği sunan şirket, Dünya İşitme Engelliler Haftası ve Uluslararası İşaret Dilleri Günü çerçevesinde işitme ve konuşma engelli vatandaşlara tekrar bir bilgilendirme yaptı. Uludağ Elektrik, 5 yıldır ‘İşaret Dili Görüşme Hattı’ hizmeti ile işitme ve konuşma engelli müşterilerine çözümler sunuyor. İşitme ve konuşma engelli vatandaşlar, 0555 0 646 646 numaralı İşaret Dili Görüşme Hattı’nı aradıklarında, işaret dili bilen müşteri temsilcisine bağlanıyorlar. Görüntülü yapılan görüşme çerçevesinde işitme ve konuşma engeli bulunan kişiler, tüm işlemlerini bu hat üzerinden gerçekleştirebiliyorlar. Abonelik ve fatura süreçleri ile ilgili detaylı bilgiye erişebiliyor, taleplerini ileterek sorularına yanıt alabiliyorlar. Şirketin engelli bireylerin hayatlarının kolaylaştırılması ve sosyal yaşamlarında herhangi bir işi tek başına yerine getirebilmeleri, çift yönlü iletişim kurabilme ve tüm müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebilme yaklaşımı adına devreye aldığı İşaret Dili Görüşme Hattı sektörünün de ilki olma özelliğini taşıyor. Elektrikle ilgili işlemler açısından tüm engelleri ortadan kaldırmak amacıyla yola çıkan görüntülü görüşme hattı üzerinden işaret diliyle hizmet veren müşteri temsilcisi, vatandaşların tüm işlemlerini yapabiliyor. Uludağ Elektrik’in 5 yıl önce devreye aldığı İşaret Dili Görüşme Hattı’nın, Türkiye Engelsiz Bilişim Platformu’ndan da ödülü bulunuyor. Şirket sadece bu hat üzerinden değil, Engelsiz Müzik Korosu ile de müziğin birleştirici gücünden yararlanıyor. Hem şirket çalışanları hem de engelli müzisyenlerden oluşan Engelsiz Müzik Korosu’nun gelirleri yapılan her konser sonrası engelli vatandaşlara bağışlanıyor. Şirketin görme engelli müşterileri Çağrı Merkezi üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilirken, uzunca bir süredir aktif olan Online İşlem Merkezi üzerinden ise işlem merkezlerine gelmeye gerek olmadan elektrikle ilgili tüm işlemler yapılabiliyor. Toplumun her kesiminde fırsat eşitliği oluşturmak için çalışmalar gerçekleştiren şirket, çeşitli STK’lar ile düzenlediği empati maçlarıyla da konuya farkındalık kazandırmaya çalışıyor. Kaynak: İHA

Farklı ülkelerin banka müşterilerini dolandırdılar Haber

Farklı ülkelerin banka müşterilerini dolandırdılar

Edinilen bilgiye göre, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü dedektifleri, bir ihbar üzerine kredi kartı dolandırıcılığı yaptıklarını belirlediği bir şebekeyi takibe aldı. Yabancı bankaların müşterilerine ait kredi kartı bilgilerini henüz bilinmeyen bir yolla temin eden 2 şüpheli, söz konusu bilgileri kendi ürettikleri kartların manyetik şeridine bilgisayar teknolojisiyle yükledikleri anlaşıldı. Düzenledikleri sahte kimliklerle bir alışveriş sitesi üzerinden piyasa değeri yüksek ürünleri aldıkları ve harcamalar yaptıkları tespit edildi. Telefonlarından birçok yabancı kişiye ait kredi kartı bilgileri çıktı Dolandırıcılara yönelik yapılan teknik ve fiziki takibin sonunda operasyon için düğmeye basıldı. Adresleri tespit edilen 2 şüpheli düzenlenen operasyonda yakalanarak gözaltına alındı. Sorgulanmak üzere Siber Suçlarla Mücadele Şubesine götürülen zanlıların telefonlarında yapılan incelemelerde, birçok yabancı kişiye ait kredi kartı bilgilerinin olduğu ve yüz binlerce lirayı bulan ürünler sipariş ettikleri ortaya çıktı. Yakalanıp sorguya çekilen 2 şüpheli, ifade işlemlerinin ardından adli makamlara sevk edildi. Mahkemeye çıkarılan zanlılardan biri hakkında adli kontrol hükümleri uygulanarak salıverilirken, diğer şüphelinin ise tutuklanarak cezaevine gönderildiği öğrenildi. Kaynak: İHA

Taksiciye müşteri dehşeti! darp edip kaçtılar Haber

Taksiciye müşteri dehşeti! darp edip kaçtılar

Olay, Döşemealtı ilçesi Yeşilbayır Mahallesi’ndeki ormanlık alanda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, borçlarını kapatmak için 8 aydır taksicilik yapan Ömer Ucan’ın (49) bulunduğu duraktan taksi çağrıldı. Belirtilen adrese giden Ucan’ın aracına binen müşteri, Varsak bölgesine doğru gitmesini istedi. İddiaya göre, ormanlık alana gitmek isteyen kimliği belirsiz müşteri, farklı farklı adreslere Ucan’ı yönlendirdi. Yolda jandarma ve polis kontrol noktalarını görünce paniğe kapılan şahıs, son olarak Ucan ile sözlü tartışmaya girdi. Son olarak kaldığı eve taksiyi sürdüren şahıs, evden yanında başka bir kişiyle birlikte tekrar taksiye bindi. Kolunun kırıldığını söyleyince bıraktılar Olay anını anlatmakta güçlük çeken taksi sürücüsü, şunları söyledi, “Eli yüzü düzgün birisiydi. Farklı farklı adreslere yönlendirdi. En son ATM'den para çekti, ben de paramı vereceğini sanmıştım. Bin 555 TL tutmuştu ve kendisini yanlış yollardan götürdüğümü söyledi. Oysa ben o nereye gitmemi istediyse oraya götürdüm. Evine geldik, paramı vermesini istedim. Evden getireceğini para getireceğini söyledi. Yanında bir kişiyle beraber geldi. Birisi kafa tutup ‘Çabuk arabaya bin’ dedi. ‘Siz paramı verin, beladan uzak duralım. Ben yoluma, siz yolunuza gidin’ dedim ama dönerken sol arka cebinde silah ve bıçak gördüm. Öbürünün arka cebinde siyah bıçak vardı. 2 kilometre gittik, arabayı durdurdu. Bıçak çıkardı, elimle kendimi korumaya çalışırken arkadaki elimi koltuğun arkasına çevirerek kolumu kırdı. İki elimi de bağladı, diğeri yumruk vurmaya başladı. Darp edip telefonu elimden zorla aldı. Arabanın gözünde bin TL vardı, onları almışlar. Kırık elimle bıçağı tuttum. Tutmasaydım kalbime 4-5 sefer bıçağı saplayacaktı. Gözü çok karaydı. Yardım istedikçe ağzımı kapattılar. Kornaya bastım sürekli, çevreden kurtaranlar olur diye ama kimse çıkmadı. Ardından gaza basıp ilerledim o arabadan atladı, diğeri de fırladı. O fırlama esnasında telefonum arabaya düşmüş, polislerden teslim aldım. 1,5 kilometre sonra Allah razı olsun bir motosikletli genç durdu. Telsizden ‘Arkadaşlar darp edildim’ diye anons geçtim. O sıra arabadan indiğimde başım dönüyordu ve bayıldım. Ardından yoğun bakımda 4 saat kaldım.” “5 yerimde kırığım var” Şüphelilerden birinin yakalandığını belirten Ucan, “Bu şahıslardan sonuna kadar şikayetçiyim. Kolum kırık, dişlerim dökük, bir dişimi yuttum, elmacık kemiğim daha doğrusu 5 yerimden kırığım var ve acı çekiyorum” diye konuştu. Kaynak: İHA

Kira tartışmasında müşteriler mahsur kaldı Haber

Kira tartışmasında müşteriler mahsur kaldı

Bursa’nın merkez Osmangazi ilçesi Osmangazi Caddesi Tophane bölgesinde bulunan bir yemek restoranında işletme sahibi Erdem Kubat ile mülk sahibi Murat A. arasında tartışma çıktı. Sözlü tartışmanın büyümesiyle, kavgaya tutuşan ikiliden biri hastanede, diğeri ise soluğu karakolda aldı. Hastaneye kaldırılan ve mülk sahibi olan Murat A., kavga ettiği esnada otoparkın girişine bıraktığı aracın anahtarını attığını iddia etti. Bu nedenle hiç suçu günahı olmayan ve çıkmak isteyen müşteriler araçlarıyla birlikte yaklaşık 7 saat mahsur kaldılar. Polis ekiplerinin özel mülk nedeniyle çekemedikleri otomobili hem mekandaki çalışanlar, hem de dışarıdan gelen vatandaşların el birliğiyle çekildi. O anlar kameralara yansırken, bir çok kişinin mağduriyet yaşadığı olayla ilgili mülk sahibi ile işletme sahibi arasında kira problemi olduğu iddia edildi.   “Murat Bey’in psikolojik sorunları olduğuna inanıyorum” Restaurantın işletmeciliğini yapan Muammer Çelik, “Biz burayı 8 aydan beri devir aldık ve ortaklıkla burayı işletiyoruz. Murat Beyin psikolojik sorunları olduğunu düşünüyorum. Burada birçok işletmesi var ve herkes ile uğraşmayı seviyor. İşletmemize kafa dinlemek için gelen müşterilerin araçlarını bıraktığı otoparkın çıkışına aracını bilerek çapraz koyun burada sorun çıkartıyor. Bu da hem bizim hem de müşterilerin mağduriyetine sebep oluyor. Burasının işletmeciliği bize ait. Parasını ödediğimiz yerin kullanımını bize açmayarak resmen mağdur ediliyoruz. Murat Bey aracını buraya bırakınca bizde kendisine müşterilerin çıkış yolunu kapattığını söyledik. Bir anda kendini yerden yere atıp bağırmaya başladı. Ben hemen ambulansı aradım. Ne olur ne olmaz diye düşündüm. Şimdi hastane rapor alıyormuş. Anahtarı attığını söylemiş ama artık ona da inanmıyorum” dedi. Restauranta müşteri olarak gelen ve mağdur olan İpek Yiğit, “Tabi son dönemde kiraya yapılan fahiş zamlardan dolayı mülk sahibi ile kiracılar arasında tartışma yaşanabiliyor. Biz buraya bugün arkadaşlarımızla gelip biraz kafa dinleyip kahvaltı yapmak istedik. Daha sonrasında herkes gibi çıkmak istedik. Fakat bize otoparkın girişinin kapalı olduğunu aracınızı şimdilik çıkartamayacağımızı belirttiler. Bir müddet sonra bizde polisi aradık. Sağ olsun memur bey çok ilgiliydi ama o da aracın mülk sahibine ait olduğunu ve yasal olarak çekemediklerini belirtti. Saat dokuz buçukta buraya geldik akşamüzeri oldu. 7 saattir burada mahsuruz” ifadelerini kullandı. Kaynak:İHA

İki işi aynı anda yürütüyor Haber

İki işi aynı anda yürütüyor

Ordu'nun Fatsa ilçesinde bir muhasebe bürosunda çalışan Sevda Özden, bir yandan muhasebe işi ile ilgilenirken bir yandan da ressamlık yapıyor. Yaptığı resimlerle beğeni toplayan Sevda Özden, aynı anda iki işi yapmaktan oldukça keyif alıyor. En büyük isteğinin kendisine ait bir atölyeye sahip olmak ve orada hem kendini, hem de bilgilerini yeni kuşaklara aktarmak olduğunu söyleyen Özden, iki işi de başarılı bir şekilde yürüttüğünü belirtti. ''Uzun zamandır bu işi yapıyorum'' Ağırlıklı olarak resimle ilgilendiğini söyleyen Özden, "Sosyal medyada kendime ait sayfam var oradan da satışlarım oluyor, buraya gelen müşteriler de beğeniyor. Çeşitli hocalarımızdan dersler aldım, 7-8 yıldır bu işin içindeyim ama resim kabiliyetim lise yıllarımda da vardı. Kurslara gidince daha çok pekişti. Kurslardan sonra da kendim çalışmaya devam ettim. Resmilerim için sergiler oluyor, oralarda satışa sunuyorum" şeklinde konuştu. "Her iki işte de başarılıyım" Resim yapmanın keyifli ve bir o kadar da zor olduğunu ancak bu işten keyif aldığını, muhasebe ve resim alanında başarılı olduğuna inandığını söyleyen Özden, gün içerisinde büroda çalıştığını aktardı. Özden, “Resim yeteneğim üzerine ilerlemeyi hiç düşünmedim, belki biri beni yönlendirseydi daha iyi olabilirdi. Ama yine de vazgeçemiyorum resim yapmaya devam ediyorum. Şu ana kadar 30 tane tablom vardır ama çoğu elimde değil. Eserlerimi verirken üzülüyorum” ifadelerine yer verdi. Kaynak:İHA

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.