SON DAKİKA
Hava Durumu

#kampanya

A Gazete - kampanya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, kampanya haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik’ten 36 milyon TL’lik ödeme Haber

Marmarabirlik’ten 36 milyon TL’lik ödeme

2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasının sonuna yaklaşan Marmarabirlik, 5 Ocak tarihinde ortaklara 36 milyon TL 5’inci dilim ödemesi yapacak. Marmarabirlik, 16 Aralık - 29 Aralık tarihleri arasında teslim edilen ürün bedellerinin yüzde 50’sinin karşılığı olarak ortaklara, 5 Ocak 2024 Cuma günü 36 milyon TL ödeme yapacak. Ortaklar 5’inci dilim ödemelerini Ziraat Bankası ATM’lerinden alabilecek. Bu ödeme ile birlikte ortaklara toplam 1 milyar 256 milyon TL ödeme gerçekleştirilmiş olacak. Marmarabirlik alımların başladığı 24 Ekim 2023 tarihinden bugüne kadar 2 milyar 820 milyon TL tutarında alım gerçekleştirdi. Ürün alım ve ödemeleri değerlendiren Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa şunları söyledi; “Tüm kooperatif bölgelerimizde alımlar sorunsuz bir şekilde gerçekleşmiş ve bazı kooperatiflerimizde alım kampanyası sona ermiştir. Ürün bedeli ödemeleri de kampanya başında açıkladığımız ödeme takvimi çerçevesinde ortaklarımızın hesabına yatırılmaktadır. 2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasının sonuna doğru geldiğimiz şu günlerde, gerçekleşen ürün alım miktarı ve üreticiye yapılan ödemeler bir kooperatif markası olan Marmarabirlik’in gücünü göstermektedir. Üreticisine sahip çıkan ve piyasa fiyatlarının belirlenmesinde öncü rol oynayan Marmarabirlik, zor bir ürün alım kampanyasının daha üstesinden gelmiştir.180 Daneden başlayıp, 380 daneye kadar giden barem cetvelini baz alarak yaptığımız ürün alım değerlendirmesinde, diğer yıllara göre iri dane alım miktarının oldukça yüksek olduğu ve ortalama alım baremin 220 dane/kg’a denk geldiği görülmektedir. Bütün kooperatiflerimizde iri dane olduğundan ortalama alım fiyatımız da 91,50 TL’dir. Marmarabirlik tüm imkanlarını zorlamış ve böyle bir yılda ortaklarına sahip çıkmıştır.”

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu Haber

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu

Marmarabirlik'te 2023-2024 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatları belli oldu. Marmarabirlik Yönetim Kurulu’nun almış olduğu karar doğrultusunda; tavan fiyat 180 dane 110 lira, 190 dane 105 lira, 200 dane 100 lira, taban fiyat 380 dane 47 lira ve yağlık zeytinin kilogram fiyatı ise 45 lira olarak belirlendi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Piyasa şartları, yüzde 61,53 yıllık enflasyon oranı, 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ve arz-talep dengesi gözetilerek ürün alım fiyatları belirlenmiştir. Marmarabirlik'in ilgili birimlerince yapılan çalışmada 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ortalama 30,44 liradır. Marmarabirlik'in ortalama alım fiyatının 65-70 lira olacağı tahmin edilmektedir. Bu sezonu çok temkinli hareket edilmesi gereken bir yıl olarak görüyoruz. Ekonomik şartlar ve faiz oranlarının yüksek olması sebebiyle piyasada farklı alıcıların çok az olacağını öngörüyoruz. Marmarabirlik piyasada tek alıcı olarak kalacaktır." Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak zeytin üreticisini koruyup kollayan ve üretimde devamlılığı sağlayan bir anlayışla görev yaptıklarını vurgulayan Asa, "Ürün alımlarına geçtiğimiz yıl yüzde 150, bu yıl da yüzde 142 artış yapılmış, Marmarabirlik üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası üreticidedir" dedi. "Geleceğimizi tüketmeyelim" "Maliyetin üzeri üreticimiz için kazançtır. Birçok tarım ürününde fiyatlar gerilemiş olmasına rağmen tarımsal üretimde her yıl fiyatı artan ve fiyatı hiç düşmeyen tek ürün zeytindir" diyen Hidamet Asa, sözlerini şöyle sürdürdü: "Nitekim 2023/2024 ürün alım kampanyasında yine üreticimizi korumak ve üretimde devamlılığı sağlamak için geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 150 fiyat farkı ile ürün alımı yapılmıştı. Aslında geçtiğimiz yıl aldığımız ürünün satışında aynı oranda fiyat farkı oluşmamıştır. Tüketici tarafını da düşünmemiz gerekir. Yüksek fiyatla ürün alıp, satamazsak kurumun geleceğini yok ederiz. Piyasa gerçekleri dışında vereceğimiz fiyatlarla geleceğimizi tüketmeyelim." "Zor bir yıl olacak" Zor bir yılın kendilerini beklediğini belirten Başkan Hidamet Asa, "Enflasyonist ortamda üreticisinin yanında olan Marmarabirlik son iki yılda ortaklarına sahip çıkmıştır. Üreticilerimiz de bu sene ürün vererek kooperatiflerine sahip çıkmalıdır. Çünkü ortaklarımızın gübre, zirai ilaç, akaryakıt ve sigorta desteklerini kooperatiflerinden sağladıkları unutulmamalıdır. Bu yıl öngörü yapmakta zorlanacağımız bir yıldır. Bu sebeple Marmarabirlik'in zarar görmemesi gerekir. Eğer zarar görürse piyasaları regüle edemez, gelecek yıllarda üretici de büyük zarar görür" dedi. "Küçülmeye gitmeyeceğiz" Marmarabirlik olarak ekonomik şartlar sebebiyle küçülmeye gitmeyeceklerini kaydeden Başkan Asa, "Küçülmek yerine aksine büyümek için gerekli adımları atmak istiyoruz. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim de ana prensiplerimizden biri sürekliliktir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak günü değil, geleceği düşünerek hareket ediyoruz" ifadelerini kullandı. Kota uygulanmayacak Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu kampanya döneminde de kota uygulanmayacağını belirten Asa, "Ortaklarımız verdikleri rekolte beyanı kadar kooperatiflerine ürün verebileceklerdir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak şimdiden gelecek seneyi düşünüyoruz. 2024/25 ürün alım kampanyasında rekoltenin çok yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir sonraki yıl arz fazlalığı oluşmaması için iyi bir ürün alım planı yapmak ve daha çok ürün satmak zorundayız" diye konuştu. Alım ve ödeme planı Marmarabirlik, 2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasında yağlık olmak üzere 2 milyar 500 milyon lira alım bütçesi yaparken, ürün bedelleri on beş günlük periyotlarda yüzde 50'si peşin olarak yapılacak. Geri kalan ödemeler, ürün alım kampanyasından sonra belirlenecek ve ortaklara duyurulacaktır. Ürün alımlarına, kooperatif yönetim kurulu yetki ve sorumluluğunda 24 Ekim 2023 tarihinden itibaren başlanılmıştır. Kaynak: İHA

MHP Bursa'dan yeni kampanya Haber

MHP Bursa'dan yeni kampanya

Cumhuriyetin 100. yılında Bursa’daki camilerde Türk bayrağı dalgalanması için başlattıkları kampanyada ilk bayrak Bursa İl Müftüsü Yavuz Selim Karabayır’a takdim edildi. Milliyetçi Hareket Partisi Bursa İl Başkanı Muhammet Tekin, İl Başkan Yardımcısı Özgün Güneş, Türk Diyanet Vakıf-Sen Genel Başkan Yardımcısı Hilmi Şanlı, Bursa Şube Başkanı Eyüp Bulut ve İl Müftülüğü İş Yeri Temsilcisi Hasan Altay’dan oluşan heyet Bursa İl Müftüsü Yavuz Selim Karabayır’ı makamında ziyaret etti. “Her minareye bir bayrak, her minareye bir sancak” sloganıyla kampanya başlattıklarını söyleyen Tekin, “Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılını idrak edeceğimiz 29 Ekim 2023 tarihinde ‘her minareye bir bayrak, her minareye bir sancak’ sloganımızla kuruluş şehri Bursa’da böyle bir kampanya başlatmak için ilk bayrağımızı da size takdim etmek istiyoruz” dedi. Bursa İl Müftüsü Yavuz Selim Karabayır, Bursa’da Diyanet'in her türlü siyasi düşüncenin, ideolojinin ve gündelik tartışmaların dışında anayasal bir kurum olduğunun altını çizerek, “Bunun bir gereği olarak başkanlığımız, devletimiz ve milletimizin bekası, insanımızın huzur ve selameti için toplumun bütün katmanlarını kuşatıcı bir anlayışla hakikati dillendirmeye ve bu minvalde hizmet üretmeye devam edecektir. Başkanlığımızın bütün bu hassasiyetlerine rağmen, bazı kesimlerce zaman zaman kurumumuz ve mensuplarımızla ilgili olumsuz algı oluşturulmaya çalışıldığına şahit oluyoruz. Bu, bugüne ait bir durum da değildir. Ne yazık ki son asır boyunca medyada en fazla gündeme gelen konulardan biri din ve diyanet ile ilgili konulardır. Maalesef bu da çok düzensiz şekilde, gelişigüzel, yalan-yanlış bilgilerle, çoğu zaman sığ bir ideolojik düzlemde ve ön yargıyla yapılmaktadır. Bu durum, yeni nesillerin bilincinde onarılmaz yaralar açmakta, din-değer ve medeniyet algısını tahrip etmektedir. Doğru olmayan bir bilgiyi yaygınlaştırdığınız zaman gençler, yeni nesiller onu doğru zannediyor ve oradan bir ön yargı oluşuyor zihninde. Dolayısıyla bu sadece hedeflenen kurumu değil, o kurumla ilgili belki milyonları etkiliyor" ifadelerini kullandı. “Biz camilerimizi siyasetten uzak tutmaya çalışıyoruz” Diyanet İşleri Başkanlığının toplumun her kesimine hizmet verdiğini aktaran Tekin, “Anayasamız, Diyanet İşleri Başkanlığı’na toplumun sadece bir kesimini değil her bir ferdini din konusunda aydınlatmak üzere yetki vermiştir. Doğru bilginin kaynağı ise Kur'an-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin sünnetidir. Bu doğru bilgileri sunmak, toplumu hurafelerden, aşırılıklardan uzaklaştırmak ve korumak ilkesini Diyanet İşleri Başkanlığı hiçbir zaman kaybetmedi ve kaybetmemelidir. Kurulduğu günden bugüne kadar başta din hizmetleri, din eğitimi ve yayın faaliyetleri olmak üzere anayasal görevlerini, kanunla kendisine verilen yetkileri en iyi şekilde yerine getirmeye çalışmıştır. Milliyetçi Hareket Partisi olarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin güzide kuruluşu Diyanet ve Diyanet çalışanlarının her zaman yanında olduk ve olmaya da devam edeceğiz. Biz müftülüklerimizi, camilerimizi siyasetten uzak tutmaya çalışıyoruz. Gönlümüzün de, kapımızın da her zaman sizlere ve hocalarımıza açık olduğunu ifade etmek istiyorum. 2023 yılı, Türkiye Cumhuriyeti’nin yüz yıllık tecrübesidir. 2023 yılı aynı şekilde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuyla Türk milletinin kurtuluş yıllarının parlak bir gelecekle buluşma potası, milli hedef ve ülkülerin yükseliş parkurudur. Bu vesileyle Türk Diyanet Vakıf-Sen Genel Başkan Yardımcısı Hilmi Şanlı ve Bursa Şube Başkanı Eyüp Bulut ile birlikte, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılını idrak edeceğimiz 29 Ekim 2023 tarihinde ‘her minareye bir bayrak, her minareye bir sancak’ sloganımızla kuruluş şehri Bursa’da böyle bir kampanya başlatmak için ilk bayrağımızı da size takdim etmek istiyoruz” dedi. “Bu topraklarda Türk-İslam mührü olduğunu göstermenin desteğini bekliyoruz” Türk Diyanet Vakıf-Sen Genel Başkan Yardımcısı Hilmi Şanlı bayrak takdimi sonrasında söz alarak, “29 Ekim 2023’te Türkiye Cumhuriyetinin 100. yılını kutlayacağız. Devlet büyüklerimiz adına Türkiye ve Türk yüzyılı dediler ve Türk milletine hedef gösterdiler. Bursa tarih demektir, fütuhat demektir. Devletten imparatorluğa giden yolun kavşak ve karar noktası olan bu şehirde, 29 Ekim 2023 tarihinde her minareye bir bayrak her minareye bir sancak asılarak minarelerimizin bu topraklarda Türk-İslam mührü olduğunu dünyada bir kez daha göstermenin desteğini bekliyoruz” dedi. Kaynak: İHA

Akademisyenlerden yerel seçim analizi Haber

Akademisyenlerden yerel seçim analizi

Siyasal İletişimci Doç. Dr. Burcu Zeybek ve Doç. Dr. İlknur Doğu Öztürk, genelden yerele yıllara göre seçimleri ve sonuçlarını analiz etti. Önemli tespitlerde ve önerilerde bulunan akademisyenler, yerel seçimlerle ilgili olarak; “Seçmenin gözünde hizmetin yerinden üretildiği algısı yerine, bu hizmetin merkezdeki iktidarın gücü kullanılarak üretildiği yönünde bir algı oluşturulmaya çalışılır” ifadelerini kullandı. 31 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilmesi beklenen yerel seçimler öncesi Siyasal İletişimci Doç. Dr. Burcu Zeybek ve Doç. Dr. İlknur Doğu Öztürk, genelden yerele yıllara göre seçimleri ve sonuçlarını analiz etti. Kamuoyu ile paylaşılan çalışmada şu önerilere yer verildi: “Partiler genellikle, kampanyalarında genel başkalarını veya 3 büyükşehir başkan adaylarını ön planda tutarak seçim çalışmalarına genel seçim kampanyası yürütür gibi hazırlanmaktadır. Yerelde yapılan seçimler hem iktidar partisi hem de muhalefetteki siyasi partiler tarafından rekabete konu olmaktadır. Çünkü yerel yönetimler merkezi yönetimin taşradaki uzantıları olarak görülür. Yerel seçimler muhalefet partisi için iktidara geçme potansiyeli iken, iktidar partisi içinse güçlerini kullanarak iktidarlarını pekiştirmek açısından önemlidir. Yerel seçimler o yörenin tanınmış kişileri arasından belirlenmeye çalışılır, çünkü seçim sonuçlarına olumlu etki yapacağı düşünülür. Dolayısıyla yerel seçimlerde öncelikli olarak adayın imajı, sonrasında parti imajı ve seçmenin bilgi edinme kanallarının açık tutularak bilgi aktarımının yapılması seçmenin oy tercihinde etkili olmaktadır. Yerel ve genel seçimlerin oy oranlarını karşılaştırırken, yerelde il genel meclis sonuçları esas alınmıştır. Çünkü seçmenler il genel meclisi seçimlerinde oy kullanırken adayı tanımadığından siyasi tercihi yönünde oy kullanmaktadır. Genellikle iktidar partisi gücünü yerel seçimler öncesinde kullanarak bu seçimlerin sonucunu kendi lehine çevirmeye çalışmaktadır.” “2004-2009-2014-2019 yerel seçimlerine baktığımız zaman, bu seçimlerin genel seçimler havasında geçtiğini, seçim propagandası ve faaliyetlerinin ise bu yönde yürütüldüğünü söylemek mümkündür. Yerel seçimlerle ilgili olarak; seçmenin gözünde hizmetin yerinden üretildiği algısı yerine, bu hizmetin merkezdeki iktidarın gücü kullanılarak üretildiği yönünde bir algı oluşturulmaya çalışılır. İktidar partisi olmak her seçimde avantaja dönüşmemektedir. Bazı zamanlarda dezavantaj oluşturduğu da söylenebilir. Çünkü seçmen oy tercihini belirlerken ileriye dönük olarak değil de geçmişe dönük olarak karar vermektedir. Nitekim 2009 yerel seçimlerinde seçmenin bir bölümü iktidar partisi olan AK Parti’yi oy kaybına uğratmıştır. Seçmenin oy verme yaklaşımındaki genel ve yerele bütüncül bakışının değişmesi, siyasal kurumsallaşma bakımından önemlidir. Bu çerçevede siyasal partilerin seçim kampanyalarında bu ayrımı yaparak genel ve yerel seçimler bağlamında söylem geliştirmelidir.” “Temel unsur kampanya başarısı” Seçim sonucunda başarı ya da başarısızlığı belirleyen temel unsurun kampanyanın başarısı olduğunu söyleyen İlknur Doğu Öztürk, “Kampanya ise ülkenin içinde bulunduğu ortam ve koşullardan etkilenerek planlanmalıdır. Gerçeklikten uzak bir kampanya adayın izlenimini olumsuz etkileyebilmektedir. Adayın, etkili iletişim becerisi, söyleminin ve vaatlerinin hedef kitle beklentisine ve yerel sorunlara yönelik olması, mesajın zamanlaması, yüz yüze ve sosyal medya gibi çeşitli iletişim yollarının bir arada kullanılması bu kampanya başarısında önemli faktörler arasındadır. Bu faktörlerin tümü son derece önemli olsa da ilk sırada gelen unsur adayın kampanyası ile seçmenin duygularına ulaşmasıdır. Yerel yönetime talip olan aday adayı seçim kampanyasında seçmene kendisi ile ilgili bir izlenim sunar ve itibar kazanmaya çalışır. Bu sırada seçmenle ortak bir duyguda ortak dertlerde ve ortak bir mücadelede buluşmayı başarırsa kampanyasının başarılı olma olasılığını da arttıracaktır” şeklinde konuştu. “Doğru aday en önemli konu” Genel seçim verileri ile yerel seçim verilerini karşılaştırırken yurt dışı oylarının yerel seçimlerde olmadığını göz önünde tutmak gerektiğine dikkat çeken İstanbul Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Burcu Zeybek, “Rakamsal karşılaştırma yapılması durumunda bu durum mutlaka dikkate alınması gerekenler arasında yer alıyor. Yine son yıllarda Türk siyasetinin ittifak blokları ile şekillenmesi de dikkate alınması gereken bir diğer unsur. Ezcümle Yerel seçimlerde doğru aday en önemli konu. İttifak bloku doğru ilde doğru partinin adayını desteklemediğinde sonuç olumsuz olabiliyor. Bu konu adayın imajı ve bilinirliği gibi unsurlar kadar önem taşıyor. Örneğin Mayıs 2023 Genel seçiminde CHP’nin listelerinde ittifak partilerinin adaylarına yer vermesi tabanının tepkisini çekmişti. Benzer bir tercih yerel seçimde partilerin hayal kırıklığı yaşamasına yol açabilir. Stratejik kararlarla adayların belirlenmesi önem taşıyor. Yerel seçimlerde doğru aday seçilmesi kadar kampanya dilinin, görsellerinin ve adayın yüz yüze iletişiminin önemi büyük. Doğru aday kötü bir kampanya ile kaybedebileceği gibi, dönem koşullarını dikkate alarak doğru strateji ile istediği sonucu alabilir” dedi. Kaynak:İHA

Millet İttifakı'nda pamuk eller cebe! Haber

Millet İttifakı'nda pamuk eller cebe!

Millet İttifakı Cumhurbaşkanı Adayı Kılıçdaroğlu’nun seçim kampanyasına destek olmak için bağış kampanyası başlatıldı. 14 Mayıs’ta yapılacak Cumhurbaşkanı Seçimi için bağış yapmak isteyenler, 7 bin TL’ye kadar makbuz karşılığı elden bağış yapabilecekleri gibi, 7 bin TL ve üzeri bağışlarını duyurulan banka hesap numaralarına yapabilecek. Yalnızca T.C. vatandaşı gerçek kişilerin katılabileceği yardım kampanyasına her bir tur için her vatandaş en fazla 55 bin 598 TL bağışta bulunabilecek. Döviz cinsinden yapılacak bağışlar için de yine üst sınır olarak 55 bin 598 TL karşılığı döviz kabul edilebilecek. Bağış ve yardım hesapları şöyle: "Türkiye İş Bankası-Yenişehir Şubesi TL: TR85 0006 4000 0014 2186 5360 54 Türkiye İş Bankası-Yenişehir Şubesi USD: TR24 0006 4000 0024 2187 6946 48 ISBKTRISXXX Türkiye İş Bankası-Yenişehir Şubesi EUR: TR83 0006 4000 0024 2187 6946 53 ISBKTRISXXX Ziraat Bankası-Çukurambar Şubesi TL: TR22 0001 0019 3703 3015 3960 05 Vakıfbank- Anafartalar Şubesi TL: TR77 0001 5001 5800 7320 1823 20" Bağış kampanyasıyla ilgili yapılan açıklamada, "Sadece T.C. vatandaşı olan gerçek kişiler bağış yapabilir. Yurt dışından yapılacak bağışlar için de T.C. vatandaşlığı şarttır. Yabancı devletler, uluslararası kuruluşlar, tüzel kişiler, T.C. uyrukluğunda olmayan gerçek kişiler bağış yapamaz. Bir kişi, her bir adaya her bir tur için en fazla 55 bin 598 TL bağış yapabilir (üst sınır). Bağış prensip itibarıyla adayın banka seçim hesaplarına yapılır. Ancak 7 bin TL’ye kadar makbuz karşılığı elden bağış yapmak da mümkündür. 7 bin TL üstü bağışlar kesinlikle banka hesaplarına yapılmak zorundadır. İsteyen vatandaşlar 10 TL, 20 TL gibi tutarları dahi banka hesaplarına gönderebilirler. Döviz cinsinden de bağış yapılabilecek. Ancak bu durumda bağış üst sınırı yine 55 bin 598 TL'nin döviz karşılığı tutar olacaktır. Üst sınırın geçilip geçilmediğinin tespitinde bağışın yapıldığı günden bir önceki gün Resmi Gazete'de ilan edilen Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası efektif satış kuru dikkate alınacaktır. Bu nedenle sınırın geçilmemesi için azami özen gösterilmelidir. Bankalarda yurt içinde bağış tutarları üzerinden herhangi bir ad altında masraf alınmayacaktır" denildi. KAYNAK:İHA

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.