SON DAKİKA
Hava Durumu

#değişim

A Gazete - değişim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, değişim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İhracat ekonomik dalgalanmadan etkilendi mi? Haber

İhracat ekonomik dalgalanmadan etkilendi mi?

Ezgi Özdaş İhracat faaliyetleri gösteren sektörlerin ve bunlara bağlı olan alt sektörlerin kıyasla değişim oranlarını ifade eden Türkiye İstatistik Kurumu’na ait Dış Ticaret Endeksleri istatistikleri açıklandı. 2023 yılının ağustos ayına dair verilerin de yer aldığı istatistiklerde gıda, içecek ve tütün, ham maddeler ve yakıtlar sektör ve alt sektörler de yer aldı. Verilere göre 2023 yılının ağustos ayında gıda, içecek ve tütünde değişim oranı yüzde 9,4 oldu. Genel verilerde ise b rakam yüzde 3,4 olarak gerçekleşti. Canlı hayvanlar ve gıda maddelerinde yüzde 11,7 oranında değişim yaşanırken içki ve tütünde -18,7 oranında değişim gerçekleşti. Yakıt hariç hammaddelerin oluşturduğu sektörde ise değişim oranı ağustos ayı için yüzde 7,2 olurken akaryakıt hariç yenilmeyen ham maddelerde bu rakam yüzde -1,5 oldu. Diğer sektör ve alt sektörlerde ise rakamlar şu şekilde gelişti: Hayvansal, bitkisel ve sıvı yağlar, mumlar:   Yüzde -19,3 Yakıtlar:                                                                  Yüzde 28,3 İmalat (Gıda, içecek ve tütün hariç):               Yüzde 0,3 Başka yerde belirtilmeyen kimya sanayi ve buna bağlı sanayi ürünleri             Yüzde 3,8 Başlıca sınıflara ayrılan işlenmiş mallar:        Yüzde -9,8 Makinalar ve taşıt araçları:                                Yüzde 10,2 Çeşitli mamul eşya:                                            Yüzde -0,4 SITC'de başka bir yerde sınıflandırılmayan mallar:                                  Yüzde 91,0

İmalatta değişim dengeli Haber

İmalatta değişim dengeli

Ezgi Özdaş Hayatın her alanındaki malzeme ve üretim ihtiyacını karşılayan bir anlamda hizmet sektörünün mutfağı olarak bilinen imalat sektörü de dalgalanan ekonomiden nasibini alan sektörlerden biri konumunda. Global dünyada durağanlığa yer bırakmayan imalat sektöründe yeni veriler dikkat çekti. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2023 yılının eylül ayına ait açıkladığı verilere göre imalat sektörünün 23 alt sektörüne ait verilerde yurt içi üretici fiyat endeksi ve değişim oranları yer aldı. Gıda, içecek, tütün, tekstil, giyim, deri, ağaç ve mantar, kağıt ve kağıt ürünleri, basım ve kayıt hizmetleri, kok ve rafine petrol ürünleri, kimyasallar ve kimyasal ürünler, temel eczacılık ürünleri, kauçuk ve plastik ürünler, diğer metalik olmayan mineral ürünler, ana metaller, fabrikasyon metal ürünler, makine ve ekipmanlar hariç, bilgisayarlar ile elektronik ve optik ürünler, elektrikli teçhizat, Makine ve ekipmanlar, motorlu kara taşıtları, römork ve yarı römork, diğer ulaşım araçları, mobilya ve diğer mamul eşyalar olarak sınıflandırılan 23 alt sektöre ayrılan imalat sektöründe istatistikler şu şekilde gerçekleşti. İmalat alt sektörleri                                      Endeks Gıda ürünleri                                                 2904,70 İçecekler                                                        2436,04 Tütün ürünleri                                               1696,35 Tekstil ürünleri                                              2349,28 Giyim eşyası                                                 765,90 Deri ve ilgili ürünler                                      1180,71 Ağaç ve mantar ürünleri (mobilya hariç)     1960,01 Kağıt ve kağıt ürünleri                                  2381,52 Basım ve kayıt hizmetleri                             1373,01 Kok ve rafine petrol ürünleri                         6854,79 Kimyasallar ve kimyasal ürünler                  2612,11 Temel eczacılık ürünleri ve müstahzarları   611,62 Kauçuk ve plastik ürünler                              1900,74 Diğer metalik olmayan mineral ürünler       3166,62 Ana metaller                                                     4226,72 Fabrikasyon metal ürünler, makine             2471,79 ve ekipmanlar hariç Bilgisayarlar ile elektronik ve                      807,55 optik ürünler Elektrikli teçhizat                                          2544,99 Makine ve ekipmanlar b.y.s.                         1825,57 Motorlu kara taşıtları, römork                      1828,75  ve yarı römork Diğer ulaşım araçları                                    812,23 Mobilya                                                         2252,89 Diğer mamul eşyalar                                    1358,03

Zaman ve tasarım dili Haber

Zaman ve tasarım dili

Ulaş Girgin Zaman bir nehirde yapılan yolculuksa insanlık olarak seyahat ettiğimiz kayık farklı dönemeçlerden ve çeşitli engellerden geçtikçe şekil değiştirecektir. Bilindiği üzere insanlık eski dönemlerinden beri reklam ve propaganda gibi amaçlarla hayatın her alanında tasarımlar yapmaktadır. İlk cümleden yola çıktığımızda tasarımı yapılan görseller zaman içinde teknolojinin ve trendlerin değişmesi ile farklı şekillerde karşımıza çıkacaktır. Victorian Stili 1837-1901 İngiltere’deki Victoria Dönemi ismini İngiliz Kraliçesi Victoria’dan almaktadır. Bu dönem ahlaki ve dini inançların baskın olduğu koyu renkli bir dönemdir. Dönemin tasarım anlayışında tasarım yapılan sayfanın tamamı, resimler ve yazı ögeleri ile doldurulmaktadır. İlk bakışta karmaşık gelecek bu dönem afişleri küçük noktalarında önemli ayrıntılar barındırır. Bu tasarım anlayışı karmaşıklığı ile günümüz tasarımcılarına tamamen ters gelecektir.   Swiss Akımı 40’lı yıllarda İsviçre’de doğmuş olan bu stil 20. Yüzyılın ortalarına kadar grafik tasarımın gelişmesinin en önemli türlerinden olmuştur. Önceki dönemlerin ayrıntılı ve gerçekçi çizimleri bu dönemde yerini basitliğe bırakmaya başlamıştır. İsviçre’nin önde gelen sanat okullarının öncülüğünde oluşumunu tamamlayan akım, sadelik, nesnellik ve anlaşılırlık konularını ön planda tutmuştur. Amerikan Kitsch Bu ünlü grafik tasarım akımına ismini veren kelimenin kökeni Almanca’dan gelip, zevksiz, ucuz, kötü manalarında kullanılmaktadır. Tasarım açısından bakıldığında ise bu akım çarpıcı, rahatsız edici görseller ile karşımıza çıkmaktadır. Fakat dönemin tasarımcılarının bakış açısıyla bu estetikten uzak görünüm “Ne kadar kötüyse o kadar iyi” fikriyle hayat buluyor. Amerikan Kitsch, popüler olduğu dönemde 50’lerin Amerikan korku filmi afişleri ile örneklendirilebilir. Post Modern Bulunduğu dönemlerde pek önemsenmeyip kabul görmese de daha sonralarda tasarımcılar tarafından benimsenip döneminin en popüler akımlarından biri haline gelmiştir. Akımın belirgin özellikleri kolaj oluşturmaya benzetilebilir. Rastgele veya anlamlı şekilde üst üste koyulmuş illüstrasyonların genelde eğik bir eksende oturtulduğu tasarımların en beğenilen üreticilerinden biri Paula Scher’dir. Flat Özellikle günümüzde çok popüler olan bu stil, minimalist tasarım anlayışını benimseyip, teknolojinin gelişimi ile son dönemlerde hayatımızın her noktasında olan mobil aplikasyonlar, mobil oyunlar ve web siteleri gibi birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Dijital çağın başlangıcı ve teknolojinin yaşamımızı her alanını basitleştirmesinden ilham alan tasarımcılar bu stilde karmaşadan uzak durmuş ve aynen teknolojinin de amaçladığı gibi tasarımın hızlı ve basit olmasını tercih etmiştir.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.