SON DAKİKA
Hava Durumu

#alım

A Gazete - alım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, alım haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Bursa Food Point fırtınası Bursa'yı sardı Haber

Bursa Food Point fırtınası Bursa'yı sardı

Türkiye’nin en fazla UR-GE Projesi yürüten kurumlarından olan BTSO, sektörlerin ihracatını artırmak adına çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. İşlenmiş gıda ve dondurulmuş gıda sektörlerine yönelik yürütülen UR-GE projeleri çerçevesinde Bursalı firmalar, bu yıl 6.’sı düzenlenen “Bursa Food Point” alım heyeti etkinliğinde yabancı alıcılarla buluştu. Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi’nde 30 ülkeden yaklaşık 200 yabancı alıcının katıldığı etkinlik binin üzerinde ikili iş görüşmesi gerçekleştirildi. “Food Point sektöre güç katıyor” BTSO Gıda Konseyi Başkanı Burhan Sayılgan, Food Point programına yurt dışından önemli alıcıların geldiğini belirtti. Alım heyetinin sektörün ihracatına önemli katkı sağladığını vurgulayan Sayılgan, “Türkiye’nin önemli gıda üretim merkezlerinden olan Bursa sahip olduğu potansiyeli ihracata da yansıtıyor. Sektörümüz UR-GE projeleri ile ciddi iş bağlantıları kuruyor. Alım heyeti programında iki gün boyunca Bursalı firmalarımız 1.000’in üzerinde ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi. Gelecek yıl düzenleyeceğimiz organizasyon için çalışmalarımıza ara vermeden başladık. BTSO olarak firmalarımızın yanında olmayı sürdüreceğiz.” dedi. “Birçok ülkeden alıcılarla görüştük” Food Point katılımcılarından Hacı Hasan Oğulları firması sahibi Yüksel Aktaş, BTSO’nun organize etmiş olduğu alım heyetinde 30’dan fazla ülkeden gelen yabancı alıcıyı ağırladıklarını söyledi. Organizasyon için BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve ekibini tebrik ettiğini belirten Aktaş, “Stantlarımızı ziyaret ettiler, Bursa’mızın güzel ürünlerini deneyimlediler. Suudi Arabistan, Katar, Umman, İsviçre, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerden ziyaretçilerle görüştük. Bunun yanı sıra müşterilerimizi fabrikamıza davet ederek güvene dayalı bir alışveriş yapmalarını sağladık. Bu organizasyonların büyüyerek devam etmesini istiyoruz.” diye konuştu. “İngiltere, İtalya ve Dubai’den sipariş aldık” Food Point organizasyonuna katılan firmalardan Eraslan Meşrubat yetkilisi Nadir Eraslan, Food Point alım heyetinin firmalarına değer kattığını söyledi. Etkinlikte İngiltere, İtalya ve Dubai’den siparişler aldıklarını belirten Eraslan, “Bizim için harika bir organizasyon oldu. Ürünlerimizi farklı ülkelerden gelen alıcılara tanıtma fırsatı bulduk. Alım heyeti firmamızın ihracatına ciddi katkı sağlayacak.” dedi. Bursa Food Point’e Almanya, İsviçre, Balkan ülkeleri, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri ve Azerbaycan başta olmak üzere gıda sektörünün başlıca hedef pazarlarından önemli alıcılar katıldı. İsviçre’den organizasyona katılan Murat Hoş, Food Point tarzı programların ülke ihracatına yüksek katkısı olduğunu belirterek, “Food Point çerçevesinde İsviçre’den 15’e yakın büyük firma ile Bursa’ya geldik. Heyetteki firmalarımız için alım heyeti çok faydalı oldu. Önümüzdeki yıllarda da bu şekilde devam etmesini diliyorum. Bursa, Türkiye’nin en büyük ticaret ve sanayi odasına sahip olan bir şehir. BTSO ile iş birliği içerisinde çalışmaya devam edeceğiz.” dedi. “Yeni ticari anlaşmaların ilk adımlarını attık” Food Point organizasyonuna katılan yabancı alıcılardan Rosproduct firma yetkilisi Irına Markova, Bursa’ya ilk kez geldiklerini ve çok beğendiğini söyledi. Etkinlik öncesi Bursa gıda sektörüne ilişkin araştırma yaptığını söyleyen Markova, “Kendi alanımızda hizmet veren firmalarla verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Burada tanıştığımız firmalarla iletişimde kalarak yeni ticari anlaşmalar sağlamayı hedefliyoruz.” dedi. “Gelecek yıl tekrar burada olacağız” OKSO Firması yetkilisi Dordan Spomenko Bursa’ya ikinci kez geldiğini söyledi. Üyesi olduğu Sırbistan’ın Vojvodina Ticaret ve Sanayi Odası ile BTSO arasında iyi ilişkiler olduğunu dile getiren Spomenko, “Gelecek yıl tekrar Food Point’e katılmayı düşünüyoruz. Türkiye’de zaten çalıştığımız firmalar var ancak Bursa’dan daha önce iş yaptığımız bir firma olmamıştı. Burada ciddi görüşmeler gerçekleştirdik. Gerekli anlaşmaları yaptıktan sonra bazı firmalarla beraber iş yapacağımızı düşünüyorum.” ifadelerini kullandı. Moldova’dan organizasyona katılan Panilino firması yetkilisi Serghei Josan ise Bursa’da çok güzel karşılandıklarını ve ilerleyen günlerde görüştükleri firmalarla birlikte iş yapmayı düşündüklerini söyledi. Kaynak: İHA

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu Haber

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu

Marmarabirlik'te 2023-2024 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatları belli oldu. Marmarabirlik Yönetim Kurulu’nun almış olduğu karar doğrultusunda; tavan fiyat 180 dane 110 lira, 190 dane 105 lira, 200 dane 100 lira, taban fiyat 380 dane 47 lira ve yağlık zeytinin kilogram fiyatı ise 45 lira olarak belirlendi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Piyasa şartları, yüzde 61,53 yıllık enflasyon oranı, 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ve arz-talep dengesi gözetilerek ürün alım fiyatları belirlenmiştir. Marmarabirlik'in ilgili birimlerince yapılan çalışmada 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ortalama 30,44 liradır. Marmarabirlik'in ortalama alım fiyatının 65-70 lira olacağı tahmin edilmektedir. Bu sezonu çok temkinli hareket edilmesi gereken bir yıl olarak görüyoruz. Ekonomik şartlar ve faiz oranlarının yüksek olması sebebiyle piyasada farklı alıcıların çok az olacağını öngörüyoruz. Marmarabirlik piyasada tek alıcı olarak kalacaktır." Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak zeytin üreticisini koruyup kollayan ve üretimde devamlılığı sağlayan bir anlayışla görev yaptıklarını vurgulayan Asa, "Ürün alımlarına geçtiğimiz yıl yüzde 150, bu yıl da yüzde 142 artış yapılmış, Marmarabirlik üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası üreticidedir" dedi. "Geleceğimizi tüketmeyelim" "Maliyetin üzeri üreticimiz için kazançtır. Birçok tarım ürününde fiyatlar gerilemiş olmasına rağmen tarımsal üretimde her yıl fiyatı artan ve fiyatı hiç düşmeyen tek ürün zeytindir" diyen Hidamet Asa, sözlerini şöyle sürdürdü: "Nitekim 2023/2024 ürün alım kampanyasında yine üreticimizi korumak ve üretimde devamlılığı sağlamak için geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 150 fiyat farkı ile ürün alımı yapılmıştı. Aslında geçtiğimiz yıl aldığımız ürünün satışında aynı oranda fiyat farkı oluşmamıştır. Tüketici tarafını da düşünmemiz gerekir. Yüksek fiyatla ürün alıp, satamazsak kurumun geleceğini yok ederiz. Piyasa gerçekleri dışında vereceğimiz fiyatlarla geleceğimizi tüketmeyelim." "Zor bir yıl olacak" Zor bir yılın kendilerini beklediğini belirten Başkan Hidamet Asa, "Enflasyonist ortamda üreticisinin yanında olan Marmarabirlik son iki yılda ortaklarına sahip çıkmıştır. Üreticilerimiz de bu sene ürün vererek kooperatiflerine sahip çıkmalıdır. Çünkü ortaklarımızın gübre, zirai ilaç, akaryakıt ve sigorta desteklerini kooperatiflerinden sağladıkları unutulmamalıdır. Bu yıl öngörü yapmakta zorlanacağımız bir yıldır. Bu sebeple Marmarabirlik'in zarar görmemesi gerekir. Eğer zarar görürse piyasaları regüle edemez, gelecek yıllarda üretici de büyük zarar görür" dedi. "Küçülmeye gitmeyeceğiz" Marmarabirlik olarak ekonomik şartlar sebebiyle küçülmeye gitmeyeceklerini kaydeden Başkan Asa, "Küçülmek yerine aksine büyümek için gerekli adımları atmak istiyoruz. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim de ana prensiplerimizden biri sürekliliktir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak günü değil, geleceği düşünerek hareket ediyoruz" ifadelerini kullandı. Kota uygulanmayacak Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu kampanya döneminde de kota uygulanmayacağını belirten Asa, "Ortaklarımız verdikleri rekolte beyanı kadar kooperatiflerine ürün verebileceklerdir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak şimdiden gelecek seneyi düşünüyoruz. 2024/25 ürün alım kampanyasında rekoltenin çok yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir sonraki yıl arz fazlalığı oluşmaması için iyi bir ürün alım planı yapmak ve daha çok ürün satmak zorundayız" diye konuştu. Alım ve ödeme planı Marmarabirlik, 2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasında yağlık olmak üzere 2 milyar 500 milyon lira alım bütçesi yaparken, ürün bedelleri on beş günlük periyotlarda yüzde 50'si peşin olarak yapılacak. Geri kalan ödemeler, ürün alım kampanyasından sonra belirlenecek ve ortaklara duyurulacaktır. Ürün alımlarına, kooperatif yönetim kurulu yetki ve sorumluluğunda 24 Ekim 2023 tarihinden itibaren başlanılmıştır. Kaynak: İHA

İş arayanlar dikkat! Haber

İş arayanlar dikkat!

İş arayan ve işvereni buluşturan İnegöl Belediyesi İstihdam Merkezi, Mondi Oluklu Mukavva ve Ambalaj A.Ş. firmasının üretim bölümünde çalışmak üzere 20 personel alımı yapacağını duyurdu. İnegöl Belediyesi’nin 2018 yılı Kasım ayında iş arayan vatandaşlar ve işverenleri buluşturabilmek adına kurduğu İstihdam Merkezi, üretim merkezi İnegöl’ün istihdamına katkı sağlamaya devam ediyor. Bu kapsamda bir yandan iş arayan vatandaşları havuzunda toplayıp bir yandan da eleman arayan firmalarla iletişimini sürdürerek doğru işe doğru kişiyi yönlendirme görevi üstlenen İstihdam Merkezi, Mondi Oluklu Mukavva ve Ambalaj A.Ş. firmasının üretim tesisinde çalışmak üzere 20 personel alımı yapılacak yeni bir iş duyurusu daha paylaştı. MONDİ OLUKLU MUKAVVA VE AMBALAJ A.Ş. 20 PERSONEL ALACAK İnegöl Belediyesi İstihdam Merkezinden yapılan açıklamada, Mondi Oluklu Mukavva ve Ambalaj A.Ş. firmasında çalışmak üzere personel alımı yapılacağı duyuruldu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “İstihdam Merkezimizle iş birliği yapan Mondi Oluklu Mukavva ve Ambalaj A.Ş. firması, üretim bölümünde çalışmak üzere personeller alacak. En az lise mezunu, 18-45 yaş arası kadın ve erkek 20 personel alınacak. Başvurular 04 Ekim Çarşamba günü 14.00’da Sani Konukoğlu Konferans Salonunda alınacak. Yapılacak alımla ilgili detaylı bilgi almak isteyen vatandaşlar 153 hatları üzerinden ve 0 224 715 10 10 Nolu telefondan İnegöl Belediyesi İstihdam Merkezine ulaşabilirler.” Kaynak: Bülten

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.