SON DAKİKA
Hava Durumu

#TikTok

A Gazete - TikTok haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, TikTok haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Fenomenlerden vergi alınıyor mu? Haber

Fenomenlerden vergi alınıyor mu?

Alternatif para kazanma yöntemi olarak bilinen Influencer ve sosyal medya fenomenliği Türkiye'de hızla yayılıyor. Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, ülkemizde 100 binin üzerinde sosyal medyadan para kazanan yayıncı bulunuyor. Özellikle gençlerin rağbet ettiği bu alan, markaların ürün tanıtımları için kullanılıyor. Ancak bu pazardan elde edilen gelirlerin yüzde 80'i kayıt dışı ve vergiye tabi değil... Türkiye'de dijital reklam pastasının büyüklüğü 22 milyar lirayı buluyor. Bu pastanın 10 milyar liralık kısmı sosyal medya yayıncılarına aktarılıyor. Bu yayıncılar; Instagram, YouTube, TikTok ve Twitch gibi kanallar vasıtasıyla her sektörden reklam alıyor. İlgili bakanlıklar 2021 yılında sosyal medya gelirlerinin vergiye tabi olması için bir düzenlemeyi devreye aldı. Buna göre bu işten para kazananlar; her mükellef gibi KDV, gelir vergisi, geçici vergi ve bu vergilerin damga vergisini ödemeleri gerekiyor. Ancak yayıncılar vergi düzenlemesinin etrafından dolaşmayı başarıyor. Bakanlık 2021 'de aldığı karar ile; Sosyal medya yayıncılarının Türkiye'de bir banka hesabı açmalarını, reklam gelirlerini burada tutmalarını mecburi kıldı. Aynı şekilde ürün tanıtımlarında 'reklam' 'işbirliği sponsorlu içerik' gibi hastag'ler konulmasını mecburi hale getirdi. Ancak yayıncıların büyük kısmı bunu 'örtülü' reklam olarak vergiden kaçırmayı başarıyor. Örneğin bir marka yayıncı ile anlaşarak ürünlerini tanıtmasını istiyor. Yayıncı ise 'işbirliği' hastag’i koymadan, ürünü kendi satın almış gibi paylaşımlarda bulunuyor. Bu sayede bakanlığın sosyal medya birimlerine yakalanmıyor. Aynı şekilde markalardan alınan ödemeler de farklı hesaplar aracılığıyla fenomen kişiye aktarılıyor. Yayıncı reklam ücretini kendi hesabına değil, başka bir hesaba aktarılmasını istiyor. Bazı yayıncılar ise direkt elden ödeme alıyor. Ortalama bir yayıncı tüm kanalları kullanması durumunda ayda 100 bin lira ve üzerinde para kazanabiliyor. Bu rakam kişinin popülerliğine göre değişebiliyor. Yalnızca bir post veya story paylaşımı için 5 bin lira ile 40 bin lira arasında ücret talep ediliyor. Markalar ise iyi geri dönüş almaları nedeniyle bu rakamları yayıncılara ödüyor. Devletin vergi kaybı ise milyar liraları buluyor. KAYNAK:İHA

TikTok'a bir ülkeden daha yasak geldi Haber

TikTok'a bir ülkeden daha yasak geldi

Çinli sosyal medya platformu TikTok’u yasaklayan ülkelere Kırgızistan da katıldı. Kırgızistan Kültür, Enformasyon, Spor ve Gençlik Politikası Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, TikTok’un çocukların zihinsel gelişimini ve sağlığını olumsuz etkilediğine ilişkin sivil toplum kuruluşlarından bir dizi şikayet alındığı belirtildi. Bakanlığın bu kapsamda TikTok’taki içerikler üzerinde inceleme yaptığı kaydedilen açıklamada, “İnceleme sırasında bu platformun çocukların sağlığına ve gelişimine zarar veren bilgilere erişimi kısıtlamadığı ve TikTok uygulamasında bilgiye erişim sağlarken yaş kategorisini kontrol edecek herhangi bir işlev bulunmadığı tespit edilmiştir. Kültür, Enformasyon, Spor ve Gençlik Politikası Bakanlığı, çok sayıda başvuruyu dikkate alarak, yapılan incelemeler kapsamında Tik Tok’un Kırgızistan topraklarında faaliyetlerini sonlandırma kararı aldı” ifadelerine yer verildi. Açıklamada, söz konusu kararın yürürlüğe girmesi için Dijital Kalkınma Bakanlığı’na başvurulduğu kaydedildi. “Karar politik değil” Kırgızistan Kültür, Enformasyon, Spor ve Gençlik Politikası Bakanlığı tarafından yapılan bir diğer açıklamada ise TikTok’u Kırgızistan’da yasaklama kararının politik bir arka planı bulunmadığına dikkat çekilerek, “Bu tedbir yalnızca çocukların ahlaki eğitimleri üzerinde olumsuz etki oluşturabilecek ve psikolojik sağlıklarına zarar verebilecek bilgilerden korumayı amaçlamaktadır” denildi. Yasaklayan ülkeler TikTok'un dünya çapında kullanıcı bilgilerini Çin hükümetiyle paylaşabileceği yönündeki endişeler nedeniyle bu yıl bazı ülkeler uygulamaya yasak getirmişti. Kanada Şubat ayında, Belçika, Norveç, İngiltere, Yeni Zelanda Mart ayında TikTok'un hükümete ait telefon ve elektronik cihazlarda kullanılması yasaklamıştı. İsveç Savunma Bakanlığı da güvenlik endişeleri nedeniyle personelin iş telefonlarında TikTok uygulamasını kullanmasının yasaklandığını duyurmuştu. Nisan ayında ise Avustralya, federal hükümete ait cihazlarda TikTok uygulamasının kullanılmasını yasaklamıştı. Mayıs’ta ABD’nin Montana eyaleti TikTok uygulamasının kullanımı yasaklayarak ülkede TikTok’a yasak getiren ilk eyalet olmuştu. Kaynak:İHA

Sosyal medyaya sıkı denetim! Haber

Sosyal medyaya sıkı denetim!

Avrupa Birliği'nin (AB) Facebook, Google, Instagram ve TikTok dahil toplam 19 sosyal medya ve teknoloji şirketine yönelik sıkı denetimi içeren “Dijital Hizmetler Yasası” 25 Ağustos'ta yürürlüğe girecek. AB’nin dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan teknoloji, online ticaret ve sosyal medya şirketlerini hedef aldığı sıkı kurallar yarın yasalaşıyor. “Dijital Hizmetler Yasası (DSA)” kapsamında Avrupalı kullanıcıların çevrimiçi ortamda güvende olması, yasa dışı veya bir platformun hizmet şartlarını ihlal eden zararlı içeriğin yayılmasının önüne geçilmesi, mahremiyet ile ifade özgürlüğü gibi temel haklarının korunması hedefleniyor. Online alışveriş devlerini de kapsayan Dijital Hizmetler Yasası, yeni tüketici koruma ve telif hakkı denetimi zorunluluklarını da içeriyor. Buna göre Amazon ve Zalando gibi alışveriş platformlarında AB vatandaşlarının daha fazla korunmasını sağlayacak denetimler istenecek. Yasa dışı ve kopya ürünlerin şikayet edilmesi, hızlıca platformlardan çekilmesi de yeni yasanın getirdiği şartlar arasında yer alıyor. Sanal Hizmetler Yasası ayrıca reşit olmayanların ve gençlerin korunması konusunda da sıkı içerik kontrolünü içeriyor. Buna göre başta TikTok olmak üzere dev platformlarda yayınlanan zararlı içerikler hakkında hızlı uyarı ve şikayet seçenekleri getirilerek zararlı içeriklerin yayından çekilmesi ve ardından uzman bir heyet tarafından incelenerek gerekli görüldüğü takdirde derhal yayından kaldırılarak kullanıcıların korunması amaçlanıyor. İşte etkilenen platformlar Dijital Hizmetler Yasası, 8’i sosyal medya platformu olmak üzere 19 şirketi hedef alıyor. Bu kapsamda Avrupa'da faaliyet gösteren ve kullanıcı sayısı yüksek olan AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok Twitter, Wikipedi, Youtube ve Zalando yarından itibaren katı kurallara tabi olacak. Söz konusu şirketlerin Cuma gününden itibaren yasanın gerekliliklerini yerine getirmesi gerekiyor. Şirketler yasaya uymaması halinde milyarlarca euroluk para cezasıyla kaşı karşıya kalabilecek. Kaynak: İHA

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.