SON DAKİKA
Hava Durumu

#instagram

A Gazete - instagram haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, instagram haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medyaya sıkı denetim! Haber

Sosyal medyaya sıkı denetim!

Avrupa Birliği'nin (AB) Facebook, Google, Instagram ve TikTok dahil toplam 19 sosyal medya ve teknoloji şirketine yönelik sıkı denetimi içeren “Dijital Hizmetler Yasası” 25 Ağustos'ta yürürlüğe girecek. AB’nin dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan teknoloji, online ticaret ve sosyal medya şirketlerini hedef aldığı sıkı kurallar yarın yasalaşıyor. “Dijital Hizmetler Yasası (DSA)” kapsamında Avrupalı kullanıcıların çevrimiçi ortamda güvende olması, yasa dışı veya bir platformun hizmet şartlarını ihlal eden zararlı içeriğin yayılmasının önüne geçilmesi, mahremiyet ile ifade özgürlüğü gibi temel haklarının korunması hedefleniyor. Online alışveriş devlerini de kapsayan Dijital Hizmetler Yasası, yeni tüketici koruma ve telif hakkı denetimi zorunluluklarını da içeriyor. Buna göre Amazon ve Zalando gibi alışveriş platformlarında AB vatandaşlarının daha fazla korunmasını sağlayacak denetimler istenecek. Yasa dışı ve kopya ürünlerin şikayet edilmesi, hızlıca platformlardan çekilmesi de yeni yasanın getirdiği şartlar arasında yer alıyor. Sanal Hizmetler Yasası ayrıca reşit olmayanların ve gençlerin korunması konusunda da sıkı içerik kontrolünü içeriyor. Buna göre başta TikTok olmak üzere dev platformlarda yayınlanan zararlı içerikler hakkında hızlı uyarı ve şikayet seçenekleri getirilerek zararlı içeriklerin yayından çekilmesi ve ardından uzman bir heyet tarafından incelenerek gerekli görüldüğü takdirde derhal yayından kaldırılarak kullanıcıların korunması amaçlanıyor. İşte etkilenen platformlar Dijital Hizmetler Yasası, 8’i sosyal medya platformu olmak üzere 19 şirketi hedef alıyor. Bu kapsamda Avrupa'da faaliyet gösteren ve kullanıcı sayısı yüksek olan AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok Twitter, Wikipedi, Youtube ve Zalando yarından itibaren katı kurallara tabi olacak. Söz konusu şirketlerin Cuma gününden itibaren yasanın gerekliliklerini yerine getirmesi gerekiyor. Şirketler yasaya uymaması halinde milyarlarca euroluk para cezasıyla kaşı karşıya kalabilecek. Kaynak: İHA

Sosyal medya dolandırıcılarına dikkat! Haber

Sosyal medya dolandırıcılarına dikkat!

Ulaş Girgin Günlük hayatta kullandığımız Instagram, Facebook, Twitter ve benzeri sosyal medya platformları, haber alma, yeni bilgiler edinme, idol ve ünlü kişilerin veya kişisel hobilerin takibi gibi birçok avantaja olsa da diğer yandan hile ve dolandırıcılık için birer yuva haline geldi. Peki sosyal medya platformları ne gibi dolandırıcılıklara davetiye çıkarıyor ve bu dolandırıcılıklardan nasıl kaçınılır? İş ve yatırım dolandırıcılığı Bu dolandırıcılık yöntemine başvuran kişiler sosyal medya platformları üzerinden size iş veya para kazanmanız adına yatırım fırsatları vaat eder. Fakat bu teklifler birikiminizi, kişisel bilgilerinizi veya banka hesap bilgilerinizi almak için yapılan hilelerdir. Özellikle yabancı ve şüpheli hesap veya kişilerden gelen mesajlara karşı dikkatli olunmalıdır. Bu tarz dolandırıcılıklar genellikle dostça mesaj ile başlar. İyiliğin geleceği kişiler mantık terazisinden geçirilmelidir. Sahte ödül, çekiliş, piyango Dolandırıcılığı yapan kişiler size bir ödül kazandığınızı söyler, fakat kazandığınız ödülü almak için sizden bir ücret ödemenizi veya banka hesap bilgilerinizi talep eder. Çekilişlere katılmak adına koşul olarak bir harcama limiti belirlense veya ücret talep edilse de hiçbir ödül veya çekilişin kazananından çekilişin ardından ücret talep edilmez. Bu nedenle şans yoluyla vaat edilmiş ödüllerden istenilen ücretler konusunda temkinli davranılmalıdır. Romantik dolandırıcılıklar Sosyal medya platformlarında uzun süreler sizle konuşup duygusal ilişki kuran kişilerin de niyetleri sizi dolandırmak olabilir. Görmediğiniz, tanımadığınız veya güvendiğiniz bir yakınınız aracılığı ile tanışmadığınız kişilerin taleplerine karşı da temkinli olmalısınız. Abonelik tuzakları Sizi ücretsiz deneme sürümü teklifleri ile haberiniz olmadan ücretli aboneliğe geçirebilirler. Ücretsiz deneme sürümü kullanacağınız herhangi her program için kullanım koşullarını dikkatle okumalı, anlamadığınız, karmaşa içeren metinleri onaylamamalı, kart bilgilerinizi bu şirketler ile paylaşmamalısınız.   Kimlik avı dolandırıcılıkları Bu dolandırıcılık yönteminde sosyal medya hesabınız üzerinden sizden sahte bir giriş bağlantısına tıklamanızı isteyip parolanızı veya hesap bilgilerinizi çalabilirler. Giriş bağlantısı için e posta veya metin mesajları kullanılmaktadır. Tanımadığınız kişilerden gelen mesajları dikkate almamalı, tanıdığınız kişilerden gelen ve mantıksız bulduğunuz giriş bağlantılarına tıklamamalı, mantıklı bulsanız bile tıklamadan önce tanıdığınız ile telefon veya yüz yüze iletişim kurup güvenilirliği konusunda teyit almalısınız. Bu mesajlar tanıdıklarınızın çalınmış hesapları aracılığı ile kötü niyetli kişiler tarafından gönderiliyor olabilir. Çok faktörlü koruma Dolandırıcılık yöntemleri karşısında alacağınız anlık önlemler dışında herhangi bir olay yaşamadan önce bilgisayarınızı ve cihazlarınızı korumak amacıyla çok faktörlü kimlik doğrulama gibi güvenlik sistemlerini kullanmanız da hesaplarınızı korumanız adına güçlü bir önlem olacaktır.

Meta Şirketi'nden seçim atağı! Haber

Meta Şirketi'nden seçim atağı!

Facebook, Instagram ve WhatsApp'ın çatı şirketi Meta, 14 Mayıs'ta düzenlenecek genel seçimlerin güvenli ve emniyetli bir şekilde yapılmasını sağlamak için yanlış bilginin yayılmasını azaltmak ve zararlı içerikleri kaldırmak için teknoloji ve insan kaynaklarına yatırım yaptığını duyurdu. Seçim yaklaştıkça, potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak belirlemek ve daha hızlı aksiyon alabilmek için Seçim Operasyonları Merkezini devreye sokan şirket, Türkiye'deki dijital okuryazarlığı artırmak ve seçimlerle ilgili çevrimiçi yayılan asılsız bilgilerin önüne geçebilmek için eğitim programları başlattığını belirtti. Meta zararlı içeriklerin ve asılsız bilginin önüne nasıl geçiyor? Meta'nın Topluluk Standartları, halihazırda Facebook ve Instagram'daki taciz, şiddete teşvik, etnik köken veya din temelli saldırıları yasaklayan politikalarının yanı sıra seçimlerle ilgili birçok alanı da kapsıyor. Şirket, bu kuralları ihlal eden içerikleri tespit ettiğinde platformlarından kaldırıyor. Seçim günü yaklaştıkça bu tür içeriklerin herkes için daha kritik bir konumda olduğunun altını çizen şirket, Topluluk Standartları sistemini desteklemek amacıyla, potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit edebilmek ve daha hızlı aksiyon alabilmek için Türkiye Seçim Operasyon Merkezini etkinleştirme kararı aldı. Meta, belirli durumlarda, oy vermeyi engellemeyi amaçlayan asılsız bilgi ve haberleri Facebook ve Instagram'dan tamamen kaldırıyor. Diğer tüm asılsız bilgi türleri için de, daha az insanın görmesi adına içeriğin yayılmasını yavaşlatıyor ve insanları yetkili kaynaklardaki bilgilere yönlendirmeye odaklanıyor. Şirket, bunu en doğru şekilde yapabilmek için aralarında Doğruluk Payı ve Teyit'in de olduğu, 90'ın üzerinde bağımsız üçüncü taraf doğrulama kuruluşu ile birlikte çalışıyor. Bu kuruluşlardan aldığı destek ile kullanıcıları haber ve bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için teşvik ediyor. Aynı zamanda kuruluşların içeriğin asılsız olduğuna dair hazırladığı makaleye yönlendiren uyarı etiketleri ekliyor. Şirket, aynı zamanda WhatsApp'ta, insanlara şüpheli veya yanlış gibi görünen bir mesaj geldiğinde, onları içeriğin doğruluğunu teyit etmek adına doğrulama kuruluşları ile bu bilgileri tekrar kontrol etmeye teşvik ediyor. Geçtiğimiz sene WhatsApp'ta bir kez iletilen herhangi bir mesajın, bir seferde yalnızca bir gruba iletilebileceğini duyuran Meta, 2020'de aynı özelliği iletilme oranı yüksek olan mesajlar için kullanıma sunduğunda gönderilen bu mesajların sayısında yüzde 70'in üzerinde bir oranda azalma gördüğünü belirtiyor. Bunların yanı sıra şirket, Bilgi Üniversitesi, MediaWise ve Habitat Derneği de dahil olmak üzere akademik, medya ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlarla iş birliği yaparak asılsız bilgileri tespit etmeye odaklanan ve Türkiye'de dijital okuryazarlığı geliştirmeyi amaçlayan programlar başlattı. Meta, platformlarındaki siyasi reklamlar konusunda nasıl adımlar atıyor? Meta platformlarında seçimlerle veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyen reklamverenlerin, kim olduklarını ve hangi ülkede yaşadıklarını kanıtlamak için bir doğrulama sürecinden geçmeleri gerekiyor. Şirketin şeffaflık ilkelerine paralel olarak paylaşımların üzerine reklamverenin kim olduğunu gösteren etiketler ekleniyor. Ayrıca, insanların uygulamalarda seçim ve siyasetle ilgili daha az reklam görmelerini sağlayan kontrolleri de ekleyen şirket, kullanıcılara etiketlenmiş reklamları görmeme seçeneği sunuyor. Şirket, tüm siyasi ve seçime dayalı reklamları, yedi yıl boyunca Reklam Kütüphanesinde barındırıyor; insanlar buradan hangi reklamların yayında olduğunu, hedeflemeyle ilgili bilgileri ve bunlara ne kadar harcama yapıldığını öğrenebiliyor. KAYNAK: İHA

'Instagram'da isim aratma' cinayeti davası Haber

'Instagram'da isim aratma' cinayeti davası

Bayrampaşa'da 17 Aralık 2021'de iddiaya göre kız arkadaşı Sena Y.'nin sosyal medyada kuaför Nabi Mammadov'un ismini arattığını gören, daha sonra kıskandığı kuaföre konum atıp yanına çağıran ve kuaför tarafından silahla vurularak öldürülen Yasin Semih Demirok cinayetine ilişkin 3 sanıklı dava karara bağlandı. İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi'nde geçtiğimiz günlerde görülen duruşmada tutuklu sanık Nabi Mammadov ve tarafların avukatları hazır bulundu. Duruşmaya maktul Yasin Semih Demirok'un ailesi de katıldı. Tutuksuz sanık Muhammet Emin Sarak ile tutuksuz diğer sanık Ercan Azaklı ise duruşmaya katılmadı. "Bana yaşatılanları Allah onlara da yaşatsın'' Duruşmada beyanda bulunan maktulün annesi Semra Demirok, ‘'Benim oğlum neden öldürüldü bilmiyorum. Bana yaşatılanları Allah onlara da yaşatsın. En ağır cezayı almasını istiyorum'' ifadelerini kullandı. Esasa ilişkin savunma yapan sanık Mammadov ise önceki savunmalarını tekrarladığını söyleyerek, ‘'Ben kumpasa getirildim. 3 kişi bana bıçakla saldırırken sadece kendimi kurtarmaya çalıştım, tek el kendimi korumak için ateş ettim'' şeklinde konuştu. Duruşmada müşteki avukatı, sanık Mammadov'un tasarlayarak adam öldürmeden cezalandırılmasını, diğer sanıkların da adam öldürmeye yardımdan cezalandırılmasını talep etiğini söyledi. Sanık avukatı Yiğit Gökçehan Koçoğlu ise müvekkilinin kendisine yöneltilen saldırıyı defetmek amacıyla tek el ateş ettiğini söyleyerek, ‘'Gecenin bir vakti olay yerine 3 kişi olarak kimin gittiği ortadadır, müvekkilim Nabi'nin öncelikle beraatına, ceza verilecek olursa tahliyesini talep ediyoruz'' dedi. Son sözü sorulan sanık Mammadov, suçsuz olduğunu söyledi. 16 yıl hapis cezasına çarptırıldı Kararını açıklayan mahkeme heyeti, sanık Nabi Mammadov'u ‘kasten öldürme' suçundan müebbet hapis cezasına çarptırdı. Eylemin haksız tahrik altında gerçekleştiğini belirten heyet, daha sonra bu cezayı 15 yıla indirdi. Mahkeme ayrıca, sanığı ‘ruhsatsız silah bulundurma' suçundan da 1 yıl hapis cezasına çarptırarak bu suçtan hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verdi. Toplamda 16 yıl hapis cezasıyla cezalandırılan sanığın tutukluluk halinin devamına karar verildi. Sanık Muhammet Emin Sarak'ı ‘suçluyu kayırma' suçundan 2 yıl hapis cezasına çarptıran heyet, ‘suç delillerini yok etme' suçundan ise atılı suçu işlediği sabit olmadığı gerekçesiyle beraatına karar verdi. Mahkeme ayrıca, sanık Ercan Azaklı'yı ‘suç delillerini gizleme ve yok etme' suçundan 1 yıl hapis ile 7 bin 300 lira adli para cezasına çarptırdı. Sanığı ‘suçluyu kayırma' suçundan 2 yıl hapis cezasıyla cezalandıran heyet, sanığın aldığı ceza ve duruşmadaki tutum ve davranışlarıyla tekrar suç işlemeyeceği konusunda kanaate varıldığı gerekçesiyle bu cezanın ertelenmesine karar verdi. İddianameden İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, 17 Aralık 2021'de Bayrampaşa'da meydana gelen olay anlatıldı. İddianamede maktul Yasin Semih Demirok'un sevgilisinin sosyal medyadan Nabi Mammadov isimli kuaför şahsın hesabını araştırdığı ve erkek arkadaşı Demirok'un bu aramayı görerek kıskandığı belirtildi. Yasin Semih Demirok'un kıskançlığa kapılarak kuaför Nabi Mammadov'a mesaj attığı ve konumunu gönderdiği de iddianamede kaydedildi. Demirok'un 2 arkadaşı ile birlikte konuma gittiği açıklanan iddianamede, Mammadov'a yaklaştığı sırada kendisine 1 el ateş edilmesi ile hayatını kaybettiği iddianamede açıklandı. Olay anında maktul Demirok'un yanında bulunan arkadaşları iddianamede yer verilen ifadelerinde Mammadov'un, Yasin Semih Demirok'un göğsüne doğru bir el ateş ettiğini söyledi. Nabi Mammadov'un dini nikahlı eşi Nur S. ise ifadesinde kocasının kendisini arayarak “2-3 gün yokum. Sakin ol” dediğini belirtti. Nabi Mammadov ise kendini korumak amacıyla yanında bulundurduğu ruhsatsız silahını hedef almadan maktule doğru ateşlediğini söyledi. İddianamede Nabi Mammadov'un ‘kasten öldürme' ve ‘ruhsatsız silah bulundurma' suçlarından müebbet ile 1 yıldan 3 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi. İddianamede Nabi Mammadov'u evde saklayan ve cinayette kullanılan silahı denize atan Muhammed Emin Sarak ile Ercan Azaklı'nın ise ‘suçluyu kayırma' ve ‘suç delillerini yok etme gizleme veya değiştirme' suçlarından ayrı ayrı 1 yıldan 10 yıla kadar hapisle cezalandırılmaları talep edildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.