BURSA
Giriş Tarihi : 05-08-2022 10:25   Güncelleme : 05-08-2022 10:28

Yatırımda aslan payı Bursa'nın

Yatırım ve elektrik arz enerji olmadan Bursa'nın büyümesi ve gelişmesinin düşünülemez olduğunu söyleyen UEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, “Biz de üstümüze düşen görevleri yapmaya devam ediyoruz. Bursa bizim için çok kritik bir şehir” dedi.

Yatırımda aslan payı Bursa'nın

Elif ASLAN/ÖZEL HABER

Bursa’nın önemli kurumlarından olan UEDAŞ yükselen değeri ile vatandaşlara kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. Türkiye ortalamasının üstünde büyüyen gelişen bir bölgede çalıştıklarını söyleyen UEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, “Uludağ Elektrik Dağıtım AŞ sektörü Türkiye'de sektörün öncü kuruluşlarından biri. Dağıtım sektöründe öncü kuruluşlardan biriyiz. Bölgemizde Bursa, Çanakkale, Balıkesir ve Yalova olmak 4 şehre hizmet veriyoruz. Aynı zamanda Kars’ta çağrı merkezimiz bulunuyor.  Bursa, büyük sanayisi, turizmi, tarımsal faaliyetleri mesken abonelikleri çok olan, Türkiye ortalamasının üstünde büyüyen gelişen bir bölge. Nüfus olarak da, ticari anlamda da, faaliyetler anlamında büyüyen bir bölgede çalışıyoruz” diye konuştu.

‘KRİTİK BİR GÖREVDEYİZ’

Yaptıkları işlerin risklerine değinen Danacı, “Çok kritik bir görevdeyiz. Pandemi döneminde de bunu anladık aslında. Nasıl bir sektörde çalıştığımızı, ne kadar önemli bir iş yaptığımızı zaten biliyorduk ama bunu bir kere daha herkes anlamış oldu. Biz de kendi adımıza teyit etmiş olduk. Bu konuda önemli bir görev alanımız var. Bölgemizde çok önemli” ifadelerini kullandı.

KESİNTİSİZ ENERJİ AKIŞI

UEDAŞ’ta neler değiştiğini açıklayan Danacı, “Aslında bizim görev alanımız değişmedi. Biz kesintisiz enerji için faaliyet gösteren bir sektörde çalışmanın temposuna ayak uyduran bir kurumuz. Yeni işler yeni konut alanları, yeni ticari faaliyet alanları, olan yerlere dağıtım bölgemizde hizmet sunmaya çalışıyoruz. Bunları zamanında yatırımlar yaparak yerine getirmeye çalışıyoruz. Bunun dışında biliyorsunuz enerji 724 hiç durmadan şu anda bile faaliyeti devam eden bir iş. Bunun durmaması adına da gerekli bakım faaliyetlerimizi, planlı kesintiler, planlı bakım ve planlı yatırım yaparak yerine getiriyoruz” ifadelerini kullandı.

 ‘TÜRKİYE'DE DE İLK SIRADAYIZ’

Birçok hedeflerinin olduğunu söyleyen Danacı; Hedeflerimiz var bu Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu'nun bize verdiği hedefler, kalite hedeflerini tutturma amaçlı yoğun çalışmalarımız var. Bu kalite hedefleri şirket için önemli olduğu gibi bu bölgede yaşayan insanların hayat kalitesini arttıran, sanayicinin enerjisini kesintisini azaltan önemli işler. Aslında asıl amacımız en büyük hedefimiz enerji sürekliliğini sağlamak. İş kaynağımız da bu. Bu konuda iyileşme sürecindeyiz. İyi yerlere doğru gidiyoruz. Türkiye'de de ilk sıradayız. Birkaç şirketle tatlı bir rekabetimiz var” dedi.

‘AİDİYET DUYGUMUZ YÜKSEK’

Konum olarak iyi bir yerde olduklarını söyleyen Danacı, işe başladığı süre zarfında kümülatif şekilde ilerlediklerini söyledi. Danacı, “Üçüncü yılımızda üç dört yıldır ben göreve geldiğimden beri eskisini de de üstüne koyarak bütün genel müdürlerimiz, bütün çalışanlarımız da aile ortamında şirket aidiyet duygusuyla yoğun bir çalışma devam ediyor. Özelleşme sonrası on iki yıl önce, Özelleştirme öncesi devam eden kişilerle birlikte ben de dâhilim buna. Yeni arkadaşlarla kıdem oranı çok yüksek olan bir şirketiz. Yani aidiyet duygumuz yüksek. Aynı insanlarla çalışmaya devam ediyoruz. Buralarda hedeflerimiz büyük. Türkiye'de birinci olmak, aslında en iyi yerlere gelmek. Dağıtılamayan enerji, enerji kesintilerini düşürmek arz güvenliğini sağlamak bu en önemli şey ve bunun dışında tabii müşteri memnuniyetini sağlamak.  Bunu da arızayı ve kesintiyi azaltırsanız, sokak lambalarını zamanında yakar, zamanında her yeri aydınlatabilirseniz, doğru yerlere yatırım yaparsanız, doğru işleri yaparsanız yaptığınız planlamalar doğru hedeflere yönelik olursa bunu sağlarsınız” ifadelerini kullandı.

DİJİTALLEŞME ÇOK ÖNEMLİ

“İkinci hedefimiz de müşteri memnuniyeti” diyen Danacı; “Aslında bu birbiriyle korelasyon ilişkili şeyler. Arızayı ne kadar hızlı çözüme kavuşturursanız müşteri memnuniyetinizde o kadar artar. Asıl hedeflerimiz bunlardı. Hedefimizi yakaladığımızı düşünüyorum. Şu anda iyi konumdayız. TEDAŞ’ın haziranda yayınladığı sektör raporunda ilk sıradayız. Bu bizim için gurur verici önemli bir durum. Hedeflerimizi yakalamaya devam ediyoruz. Bunun dışında müşteri memnuniyetini artırmak için birçok alanda projelerimiz devam ediyor. Özellikle dijitalleşme çok önemli. Dijitalleşme niye önemli? Hep konuşulur bu aslında ağızlara pelesenk olmuş sürekli söylerler ama dijitalleşme öyle kolay bir iş değildir. Her işinizi izleyebilmek, görebilmek, hızlıca ulaşabilmek, kâğıt kullanmadan, fiziki ortamda bulunmadan, işlerinizi çözebilmek, aslında müşteri deneyimini yakalayabilmek. Bu konuda da çok yoğun çalışmamız var aslında. Bu işler de öyle çok kolay işler değil. Bizim sektörümüz açısından çok kolay işler değil. Süre alan zaman alan, planlamayla yavaş yavaş düzeltmemiz gereken işler aslında. Burada da bir yere ulaştık” diye konuştu. Özellikle çağrı merkezinde insanlara daha iyi hizmet vermek için çalıştıklarını söyleyen Danacı, “Dijital kanallarımızı açarak, sosyal medya hesaplarımıza gelen mesajlara dönüş sağlayarak daha hızlı hizmet sağlıyoruz. Dijitalleşmede aslında çok bilinmese de altyapımızı buna göre kuruyoruz. Arızaya müdahale süremizi kısaltıyoruz. Hızlı müdahale etmeyi, uzaktan müdahaleyi sağlıyoruz. Haberleşme sistemlerimizi geliştiriyoruz. Çok büyük altyapı kuruluşlarının bu tip işleri vardır ama vatandaş bu kısmını bilmez, yaşayanlar bilmez. Ama bunun karşılığında kesinti sürelerini ve enerji kesiminin azlığını görürler ve unuturlar elektrikle ilgili problemlerini. Aslında elektrik onlar için bir problem olmaz. Aslında normalde sürekli yanan bir şeymiş gibi olur. Bu bizim için bir pozitiftir. Hiç aklınıza gelmemesi, elektrikle ilgili bir şey düşünmemeniz bizim açımızdan iyi bir şeydir. Çünkü bu zaten normal akışında gidiyordur. Sorunumuz da olmamıştır. Faturalar da yüksek gelebilir. O enerji dünyanın yaşadığı en büyük enerji darboğazından, krizinden kaynaklı fiyatların aşağı artmasından kaynaklı. Burada enerji fiyatları yüksek olduğu için pahalı bir hizmet gibi görünse de arkasında çalışan işte yaklaşık bin tane bizim hatta bin beş yüz tane çalışanımız var. Okuyan enerjiyi açan, arızayı gideren personellerimiz var. Yoğun emek isteyen, bakım isteyen ve burada şebeke de para harcayan bir işlem. Bu biraz masraflı olabiliyor. Çünkü enerji artık dünyada da çok önemli ve biraz pahalı bir hizmet ama bunu kesintisiz yaparsanız, müşteriye bu göreceli görünse de bu hizmetin kalitesini almış olur. Buraları aslında geliştirdik” dedi.

PROJELER ARTIK DİJİTAL ORTAMDA

Çevre bilinci ile hareket ettiklerini ifade eden Danacı, “Proje onaylarımızı dijitalleştirdik. Buradaki hedeflerimizi koyduk. Her sene bunu arttırarak devam ettiriyoruz. Dijital onay sürecinde AG proje onaylarını yüzde otuz seviyelerine OG proje onaylarını yüzde yetmiş seviyelerine getirdik. Yani kâğıt kullanmamaya çalışıyoruz. Aslında sürdürülebilirlik ve çevre ve karbon ayak iziyle ilgili bu da çok önemli bir şey. Yazıcı kullanmadan olabildiğince kâğıt kullanmadan iş yapmaya çalışıyoruz. Hep dijital tabletlerle işte hak edişlerimizi dijital platformlar üzerinden e imzayla, e onayla mobil imzayla kullanmaya çalışıyoruz. En önemli konulardan biri de bu” diye konuştu.

‘ÇALIŞANLARIMIZ BİZİM İÇİN DEĞERLİ’

Personel güvenliğine önem verdiklerini ve bu bağlamda çalışmalar yaptıklarını ifade eden Danacı, “Diğer bir konu da İSG. İş sağlığı ve güvenliği anlamında ve çevre anlamında yaptığımız işlemler. İş sağlığı güvenliği anlamında şu anda görüntülü teyit dediğimiz bir sisteme geçtik, bir yılı aştı. Bunun faydalarını görmeye başladık. Yani çalışan, arızaya müdahale etmeden önce video bağlantıyla durumunu bildiriyor, onay alıyor.  Kıyafetlerini giymiş ortama uygun. Çünkü ağır ve tehlikeli bir iş yapıyoruz burada. Bu teyitleri alarak biz bu işlemleri gerçekleştiriyoruz. Bu da aslında iş sağlığı, güvenliği anlamında verdiğimiz önemi ve kaliteyi arttırmayı hedefliyoruz. Çünkü çalışanlarımız bizim için çok değerli. Bu konuda da çok yoğun bir çalışmamız var” dedi.

‘UZAKTAN MÜDAHALE YAPABİLİYORUZ’

 “Çevreyle ilgili olabildiğince çevreye uyumlu ve yaptığımız işlemleri çevreye daha az zarar vermesiyle ormanlık alanlardan geçen hatlarımızla ilgili bu sene özellikle yoğun çalışmamız var” diyen Danacı, bakım onarımları çevre üzerine yoğunlaştırıldıklarını söyledi. Danacı, “ Orman ağırlıklı bir bölgedeyiz. Bu konuda da çok dikkat ediyoruz aslında. Bizim dışımızda da olaylar gelişebiliyor. Başka yangınlar sirayet edebiliyor. Bunları korumak adına gerçekten yoğun çaba harcıyoruz. Olabildiğince orman hattından gitmemeye çalışıyoruz. Orman güzergâhını kullanmamaya çalışıyoruz. Ama gitme zorunluluğumuz olan ve mevcut hatlarımız var. Bunların bakımlarına, temizliklerini bu sene yaklaşık kırk milyonluk bir ödenek ayırdık. İhalesini gerçekleştireceğiz. Ormanlık alanlardan geçen bir temizlik yapacağız. Bununla ilgili bir çalışmamız var. Bunlar aslında çok anlatılması kolay gibi görünse de yapılması çok zor işler. Yoğun bir çaba ve emek var. İnşallah bunun karşılığını alacağız” diye konuştu.

VERİYE DAYALI PLANLAMA

Her şeye rağmen işlerini kesintisiz bir şekilde sürdürdüklerini söyleyen Danacı, “Yatırım hedeflerimiz; bu sene 980 milyonluk bir yatırım gerçekleştiriyoruz. İşimizi kesintisiz yapmaya çalışıyoruz. İhalelerimizi tamamladık. Yer teslimleri ve süreçler devam ediyor. Müteahhitlerimiz çalışıyor. Elektrik işi planlama işi. 1 yılda karar verilen işler değil orta vade, 5 ile 7 yıl arası uzun vadede 10 ve 15 yıl diyebiliriz. Uzun vadeli, orta vadeli kısa vadeli planlarımız var. Buna göre işlemler tesis ediyoruz. Bunların hepsi teknik analizler sonucunda mevcut arıza datası sonucu ortaya çıkıyor. Müşteri şikâyetlerini, çalışan şikâyetlerini ve çevremizdeki işlemleri takip ederek bir veriyi analiz ederek kararlar alıyoruz bu da sağlıklı oluyor. Önemli olan burada daha çok kişiye ulaşmak daha çok kişinin yaşadığı, arızanın çok yoğun olduğu, arızanın ileride büyük sorunlara sebep olabileceği yerlere yatırım alabilmek için bakımı da buna göre planlıyoruz. Tespitimizi yapıyoruz sorunu ona göre çözüyoruz. Bütün süreçlerimiz planlı, veriye dayalı verinin analiz edilmesine dayalı işlemler bu bize doğru iş yapmamızı sağlıyor ve bunun karşılığında bu şirket aldığını düşünüyorum. Çünkü veriye dayalı olmayan altlığı olmayan bir şeyi gerçekleştiremeyiz.” dedi.

EN BÜYÜK YATIRIMLAR BURSA’YA

Bursa hakkında düşüncelerini dile getiren Danacı, “Bursa Türkiye'nin hakikaten kültür başkenti diyebiliriz. Başkentliğini yapmış tarihi bir şehrimiz. Bursa sanayi anlamında da Türkiye'nin ilk 3 önemli şehirlerinden biri. Yatırım ve elektrik arz enerji olmadan Bursa'nın büyümesi, gelişmesi düşünülemez. Biz de üstümüze düşen görevleri yapmaya devam ediyoruz. Bursa bizim için çok kritik bir şehir. Burada yaptığımız yatırımların zaten yüzde ellisinden fazlasını Bursa için gerçekleştiriyoruz. Enerji tüketimini, yaşayan insan sayısına böldüğünüzde de bu oransallıkta Bursa burada büyük payı alan kısım oluyor. Diğer iller için de tabii ihtiyaç hâsıl olduğunda bazen bunlar yüzdelerde değişimler gerçekleşebiliyor. Acil durumlar olabiliyor. Başka büyük işler olabiliyor. Bunlar değişiklik gösterebilir. Ama Bursa bu anlamda en büyük yatırımı alan şehrimiz. Bursa gelişmeye devam ediyor. Bu gelişmenin karşılığında da biz de yatırımlarımızı yoğunlaştırarak burada devam ediyoruz. Yer altına aldığımız yerler oluyor. Yenilediğimiz şebekeler oluyor, ilk defa enerji verdiğimiz bölge oluyor. Özellikle Nilüfer tarafında yoğunlaşan. Kentsel dönüşüm bir ara yoğundu Şu anda biraz azaldı. Osmangazi ve Yıldırım da buralarla ilgili yatırımlarımız ve yenilemelerimiz oluyor. Bursa özelinde aslında bunlar sürekli olarak devam ediyor. Çok yoğun bir şekilde Bursa merkezinde çalışmaya devam ediyoruz. Burası kritik bir şehir. Bu anlamda da üzerimize düşen, Bursa için yapılması gereken her şeyi yapmaya devam ediyoruz” dedi.