Kurban Bayramı’nın yaklaşması ile birlikte seyahat planları yapılmaya başlandı. İnsanların seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ise pandemi şartlarında merak konusu oldu. Türkiye’nin önde gelen 2. el otomobil ilan platformu arabam.com, tüketicilerin bu bayramda seyahat edip etmeyecekleri, seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ve kiralık araçlara yönelimleri konusunda davranışlarını ve düşüncelerini araştırdı. Temmuz ayında 4.376 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarını derleyip otomotiv sektörüne katkı sağlayacak istatistikleri paylaşan arabam.com’un sunmuş olduğu veriler, bu bayramda araç fiyatları arttığı için insanların daha çok araç kiralama eğiliminde olduğunu gösteriyor.

'HAYIR' CEVABI YÜKSEK

Türkiye’nin önde gelen 2. el otomobil ilan platformu arabam.com’un gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarının detayları şöyle: “Kurban Bayramı’nda seyahat etmeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna katılımcıların %73,5’i “hayır” yanıtını verirken, katılımcıların %26,5’i “evet” yanıtını verdi. Pandemi sürecinde birçok şirketin evden çalışma sürecine geçmesi ve okulların da tatil olmasıyla birlikte büyük bir kesimin zaten memleketlerinde, yazlık evlerinde olduklarından dolayı “hayır” cevabının yüksek oranda olduğu söylenebilir.

EN ÇOK KENDİ ARAÇLARIYLA SEYAHAT EDECEK

Araştırmaya katılan ve seyahat edeceğini söyleyen katılımcılara nasıl seyahat etmeyi düşündükleri sorulduğunda katılımcıların %59,7’si kendi aracıyla, %8,9’u otobüs veya uçak ile seyahat edeceğini söyledi. Katılımcıların %19,9’u araç satın alacağını, %11,4’ü araç kiralayacağını belirtti. arabam.com’un gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre katılımcılara neden araç kiralamayı düşündükleri sorulduğunda katılımcıların %48,1’i araç fiyatları arttığı için otomobil kiralayacağını söyledi. Tüketicilerin %18,2’si satın almak istediği temiz aracı bulmak zor olduğu için, %11,7’si arıza-kaza vb. durumlarında tamirat işleriyle zaman kaybetmek istemediği için, %10,4’ü uzun süre aynı aracı kullanmak istemediği için araç kiralayacağını söyledi. Cevaplayıcıların %6,5’i ise yaz / kış lastiği, kasko, trafik sigortası vb. detaylarla ilgilenmek istemediği için araç kiralayacağını belirtti. Araç kiralayacağını söyleyen katılımcıların araç kiralama sürelerini nasıl tercih ettikleri sorulduğunda ise cevaplayıcıların %53,3’ü haftalık, %25,3’ü günlük, %14,7’si aylık, %5,3’ü yıllık, %1,3’ü saatlik kiralayacağını söyledi. Yapılan araştırmaya göre son dönemlerde yayılmaya başlayan saatlik araç kiralama yönteminin henüz tüketiciler tarafından benimsenmediğini söylemek mümkün.

TÜKETİCİLER ARAÇ KİRALAMA ŞİRKETLERİNİ TERCİH EDİYOR

Tüketicilere “bir araç kiralama şirketini tercih etmenizi etkileyen en büyük faktör ne olur?” diye sorulduğunda tüketicilerin %30,7’si kurumsal ve güvenilir bir firma olmasına dikkat edeceğini belirtti. Cevaplayıcıların %30’u araçların temiz olması ve model çeşitliliğinin en büyük faktör olacağını söyledi. Katılımcıların %13’ü müşteri temsilcilerinin hızlı ve ulaşılabilir olmasına, %9,3’ü işlemlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor olmasına, %7,7’si ise yaygın hizmet ağının olmasına dikkat ediyor. Katılımcıların ortalama %2’si ise araç fiyatlarının ucuz olmasına bakıyor. Araştırma katılımcılarına araç kiralama şirketi denince akıllarına gelen ilk marka sorulduğunda ise cevaplayıcıların %47,8’i Avis, %10,8’i Garenta, %8,7’si Rent Go ve Hertz, %8’i Garanti BBVA Flo, %4,6’sı Enterprise dedi. Katılımcıların çok küçük bir kısmı ise yerel işletmeleri tercih ettiğini belirtti.

Sevcan Taşbaş

Kurumsal İletişim ve Pazarlama Uzmanı

  0549 835 96 27

  İçerenköy Mah. Eski Üsküdar Cad. VIP Center No:10 K:6 Ataşehir / İstanbul

(Özel) “Hazır giyim ve tekstilde Türkiye’nin rakibi Avrupa ülkeleridir” (Özel) “Hazır giyim ve tekstilde Türkiye’nin rakibi Avrupa ülkeleridir”

  [email protected]