SAĞLIK
Giriş Tarihi : 15-05-2022 12:51   Güncelleme : 15-05-2022 13:07

Sigarayı bıraktıran yöntem

Dünya genelinde sık tüketilen tütün ürünleri içerisinde birinci sırada yer alan sigara, ölüme yol açan son derece zararlı alışkanlıklardan biridir. Peki sigarayı bırakmak için çözüm mü arıyorsunuz? İşte sigarayı bırakmak için bu numara işinizi kolaylaştıracak...

Sigarayı bıraktıran yöntem

Sigara insanoğlunun yaptığı en ölümcül buluştur. Dünya genelinde ortalama her dakika 12 kişi sigaraya bağlı hastalıklardan dolayı hayatını kaybediyor. Türkiye’ de yılda yaklaşık 60 milyar lirayı sigara firmalarına ödüyoruz. Sigaranın yol açtığı hastalıkların tedavisi için harcadığımız para da azımsanmayacak derecede yüksek ve sağlık bütçesinden karşılanıyor. Sigara içen yetişkinler, sigaranın rahatlamalarına yardımcı olduğunu söyleseler de bilimsel sonuçlar sigara bağımlılığın stresi arttırdığını gösteriyor.

SİGARAYI BIRAKMAK İSTER MİSİNİZ? BU KÜÇÜK NUMARA İŞİNİZİ ÇOK KOLAYLAŞTIRACAK

Sigarayı bırakmak kolay bir iş değil. En uygunsuz anlarda canınız güzel bir sigara ister . Belki de meslektaşlarınızın veya arkadaşlarınızın baskısına boyun eğiyorsunuz: "Tamam, sadece bir tane." Ne yazık ki, genellikle sadece bir tanesinde durmaz. Oysa ki sigara içmediğiniz ilk 8 saat içinde vücudunuzdaki karbonmonoksit miktari azalırken oksijen seviyesi normal düzeyine gelir ve 2 gün sonra kalp krizi riski düşmeye başlar. 8 saat içinde koku ve tat almak duyularınız gelişmeye başlar. Sigara bırakmak içen kişinin kendi isteği, kararı ve iradesiyle ilişkilidir. Sigarayı bırakma konusunda doktora yapan Hollandalı bir psikolog, size yardımcı olabilecek özel bir teori geliştirdi!

basliksiz-7.jpg

SİGARASIZ KİMSİN?

Kendinizi sigara içmeyen biri olarak görmeye çalışın. Psikolog Eline Meijer, insanların kendilerini nasıl ve neden sigara içmeyen olarak gördüklerine ilişkin anketler ve yazma alıştırmaları doldurmalarına izin verdi. Meijer araştırması hakkında, "Kendilerini sigara içmeyen kişiler olarak hayal edebilen kişilerin sigarayı bırakmada daha başarılı olduklarını" söyledi. “Tersi, sigarayı bırakmış ancak kendilerini sigara içmeyen olarak göremeyen kişilerin nüksetme olasılığı daha yüksekti.”

basliksiz-8.jpg

KİMLİĞE GÖRE DAVRANIŞ

Yeni “sigara içmeyen” kimliği çok önemlidir, çünkü kendimizi nasıl görüyorsak öyle davranma eğilimindeyizdir. “Örneğin, kendini atletik bir kişi olarak görmeyen birinin koşuya çıkma olasılığı, maraton koşma tutkusu olan birine göre çok daha az olacaktır. Kimliğin motive edici bir etkisi olabilir. Bize ulaşmaya çalıştığımız net bir hedef sağlıyor.” Gerçek sigara tiryakisi, anketlerden ve yazma alıştırmalarından biraz daha fazlasına ihtiyaç duyacaktır. Bu nedenle Meijer, bu kişilere ek terapi almalarını ve nikotin bantları kullanmalarını tavsiye ediyor. Kendi kimliğinizi ve kendinizi nasıl görmek istediğinizi düşünmek, bırakma sürecinizde kesinlikle size yardımcı olabilir. Kendinize sorun: Sigarasız ben kimim?