BURSA
Giriş Tarihi : 18-10-2021 02:34   Güncelleme : 18-10-2021 02:34

Markalaşmada kurumsal yapı ve dijitalleşme önemli

Cresa Digital Yönetim Kurulu Başkanı Baran Köseoğlu ile Freya Medya’nın kurucusu Hüsnü Akbeniz, günümüzün dijital dünyasında iletişimin sağlıklı kurulması için kurumsallığın ön plana çıktığını söyledi.

Markalaşmada kurumsal yapı ve dijitalleşme önemli

Gülin ÖZDEMİR

A Gazete’ye ziyarette bulunan Baran Köseoğlu ile Hüsnü Akbeniz, Bursa’dan markalara değer katacak dijital mecraların da çıktığını ifade etti.  ‘Büyüyen markalar yaratıcı çözümler’ sloganıyla hareket ettiklerini ifade eden Cresa Digital Yönetim Kurulu Başkanı Baran Köseoğlu, “Aslında burada anlatmak istediğimiz doğrudan bir markanın oluşturulup bütün dijital varlıklarının tamamlandıktan sonra dijital pazarlama tarafında da destek verip ön markalaşma üründe firmalara katkıda bulunmak hem de satışlarını arttırıcı faaliyetlerde bulunmaları için pazarlama tarafında destek vermek. Buna logo tasarımıyla başlıyoruz. Sonrasında kurumsal kimlik kılavuzunda yer alan bütün bileşenler tamamlanıyor. Aynı zamanda bir çizgi oluşturduğunuz için bunun dijital tarafta sosyal medya tarafında da eşleştirerek sektör bazlı yapıyoruz bunların hepsini. Marka konumlandırması da devreye giriyor. Sonrasında uzun soluklu bir serüvenimiz başlamış oluyor. Müşteri şirket ilişkisinden ziyade firmalarla birlikte hareket edip aslında onların bir pazarlama tasarım departmanı haline geliyoruz.  Onun dışında dijital pazarlama tarafında özellikle reklam yönetimleriyle birlikte var olan bir büyümeyi dönüşme ve sivrileştirme hedeflerimizle birlikte daha da yükseğe çıkartmayı hedefliyoruz” dedi.


 

MÜŞTERİ YÖNLENDİRİLMEK İSTİYOR

Pandeminin de etkisiyle geleneksel pazarlama denilen bire bir ve telefonla görüşmelerin devam ettiğini kaydeden Freya Medya’nın kurucusu Hüsnü Akbeniz, “Firmanın dijital dönüşmeye katılması zorunlu hale geldi. Özellikle bir web siteniz veya dijital varlığınız yoksa, bulunabilirliğiniz çok azaldığı için rakipleriniz her zaman bir adım önünüzde oluyor.  Aynı zamanda tasarım trendlerini de devam ettirmek gerekiyor. Özellikle yurt dışı tarafında ihracat yapan firmalar kurumsal kimliğini çok fazla önemsemeye başladı. Sizin ne kadar iyi bir dengeli şekliniz varsa, kurumsal kimliğiniz veya tasarımlarla yaptığınız çalışmalarla ne kadar iyi yönetiyorsanız bağlantı kuracağınız firmanız ve potansiyel müşterileriniz bunları her zaman dikkate alıyor. Yine de bir adım öne geçiyorsunuz. Tabi burada çok farklı değişkenler var. Satış fiyatlarınızdan tutun içerdeki çalışma düzeninize kadar bunlarda etkiliyor.  Biz biraz daha marka imajına iyi çizerek firmanın pazarlamasına bu tarz ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyoruz” açıklamasında bulundu.


 

BURSA’DA KALİTELİ İŞLER ÇIKIYOR

İstanbul’da yapılan tasarımsal işlerin çoğunun Bursa’da da yapılabildiğine dikkat çeken Baran Köseoğlu ile Hüsnü Akbeniz, “‘İstanbul daha kaliteli daha iyi işler çıkartıyor’ diye bir izlenim olduğundan dolayı Bursa biraz es geçiliyor bu konuda. Burada fazla şans verilmiyor. Yaratılan güvensizlik de var. Çoğu merdiven altı ajanslarda var. ‘Freelance evimde her şeyi yapıyorum’ diyen de var. Bu yüzden güveni kırmış olabiliyor” ifadelerini kullandı.


 

TASARIM VE İŞ AKIŞINDA EN İYİ OLACAĞIZ

Rakiplerinden farklarını da açıklayan Köseoğlu ve Akbeniz, “Tasarım ve iş akışını iyi planlama tarafında her zaman en iyisi olmayı hedefliyoruz zaten. Tasarım göreceli bir kavram ama biraz daha butik çalıştığımızdan ve her hizmeti veremeyeceğimizden dolayı elimizde olan müşterilerimizle süreklilik sağlamak istiyoruz. Bu sayede hizmet kalitemizi aynı pozisyonda tutabiliyoruz.  Gelen taleplere ona göre cevap verebiliyoruz. Ve yavaş yavaş büyümeye evrilebiliyoruz gibi.  İşin sırlarından biri de kendi gücünün ne olduğunu bilerek hareket etmek. Bununla ilgili çok fazla vaatli olmak bu işin önemli enstrümanlarından biri değil.  Herkesin özellikle popülist yaklaştığı. Biz o işi de çözeriz dediği şekilde ortaya koyduğu ama cevabını alamadığı aslında bütün şehre mal olan iş yapıyoruz” dedi.
 

‘HALLEDERİZ’ DÖNEMİ SONA ERDİ

Freya Medya tarafında ‘hallederiz’i ortadan kaldırdıklarını aktaran Hüsnü Akbeniz, “İnsanlar öyle bir alışmış ki müşteri potansiyeli olarak hallederiz mantığıyla yaklaşınca kalsın mantığına dönüyor olay. Hallederiz değil olması gerekeni veririz. Müşteriyi yönlendiriyoruz. En büyük ihtiyaç zaten bu. Görüşmelerimizin çoğunda ‘ben zaten size materyal veriyorum, siz beni yönlendirin ben size dökümanları verdikten sonra yapabilirsiniz’ diyorlar. Yönlendirilmeyi çok istiyorlar” dedi.

Z KUŞAĞI İÇERİKLER ÜRETİYOR

Sosyal medyaya ilişkin bilgi veren Baran Köseoğlu ise “Yeni kuşaklar o kadar aktif ki kendileri bile sosyal medya yöneticisi haline geldi. Dijital varlıkları çok iyi kullanıyorlar aslında bir geleneksel yönetimden de çıkmaya başladı artık. Biraz daha Y Kuşağı’yla hareket ediyoruz artık ama Z’ye de akmaya başladı.  Onlar da kişisel ihtiyaçları için ‘YouTube’ kanalı açıp içerik üretiyorlar” dedi.
 

KENDİ MARKA DANIŞMANINIZ OLACAKSINIZ

Geleceğin dijital dünyasına dair görüşlerini de paylaşan Akbeniz ve Köseoğlu, “10 sene sonra o kadar güzel sistemler çıkıyor ki kullanıcı dostu ihtiyaçlarınızı kendiniz çözümleyebileceksiniz. Kendi marka danışmanlığınızı kendiniz yapacaksınız. Çok fazla değişken var tabi ama bazı firmalar buna başladı. İlerleyen zamanlarda yaratıcılık doğru danışmanlığa dönecek. Varlıklarını kendileri elde etmeye başladı insanlar ama daha profesyonel olsunlar daha farklı hareket etsinler tabi ki” açıklamasını yaptı.