SAĞLIK
Giriş Tarihi : 30-06-2022 17:40   Güncelleme : 30-06-2022 17:40

Her derde deva 10 meyve

Meyve yemenin insan vücudu için ne kadar faydalı ve gerekli olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Uzmanlarda bu konuda her fırsatta bunu dile getiriyorlar. Peki hangi meyve en sağlıklı? İşte meyvelerle ilgili tüm detaylar haberimizde...

Her derde deva 10 meyve

eyve yemenin sizin için ne kadar iyi olduğu ve bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendirdiği hakkında çok şey yazıyoruz. Şimdi, hangi meyvelerin kesinlikle en sağlıklı olduğuna bakmanın zamanı geldi. Her tür meyvenin içerdiği şeker ve karbonhidrat miktarına bakmak önemlidir. Günde iki parça meyve yemeniz önerilir, ancak hangi meyveleri seçmelisiniz?

portakal-hakkinda-bilgi.jpg

10. PORTAKAL

10 numara ile başlayalım: portakallar. Bunun nedeni çoğunlukla vitaminlerle dolu bu portakal meyvesinin az kalori içermesidir. Bir büyük portakal ortalama 61 kalori içerir. Meyve vitamin ve minerallerle, özellikle B ve C vitamini ve kalsiyumla doludur.

5fabdbb555427e0ef4fa61d2.webp

9. MANGO

9 numaralı nokta tropikal mangoya gidiyor. Ortalama olarak, büyük bir mangoda 135 kalori vardır. Bu tatlı meyve ne kadar sağlıklı olursa olsun, oldukça fazla şeker içerdiğini bilmekte fayda var. Bu yüzden bu lezzetli meyveyi ölçülü yemek en iyisidir. Büyük bir mango yemek, önerilen günlük C vitamini dozunu aldığınız anlamına gelir, bu da büyük bir avantajdır.

1200x627-kivinin-faydalari-nelerdir-kivinin-zararlari-var-mi-kivinin-besin-degeri-nedir-kivi-kac-kalori-1641196104629.jpeg

8. KİVİ

Bir kivi elbette diğer birçok meyveden biraz daha küçüktür, ancak bu aynı zamanda çok daha az kalori içerdiği anlamına gelir. Bir kivi ortalama 46 kalori içerir. Kivi, yüksek miktarda C vitamini ve lifleri nedeniyle sekizinci sırayı hak ediyor. Bağırsak hareketlerinizle ilgili sorun mu yaşıyorsunuz? Bu yeşil meyveyi kahvaltıdan önce aç karnına yemeyi deneyin.

kirazin-faydalari-nelerdir-kiraz-hangi-hastaliklara-iyi-gelir-1562678438-3617.webp

7. KİRAZ

Kirazlar sadece kesinlikle lezzetli değil, aynı zamanda çok sağlıklılar! Bir porsiyon kiraz ortalama 84 kalori içerir. Birden fazla araştırma, kirazların kalbe iyi geldiğini göstermiştir. Ayrıca kiraz yemek, içerdikleri perilil nedeniyle kansere yakalanma şansını azaltır.

5fab183c5542802178ab846c.webp

6. GREYFURT

Büyük bir greyfurt ortalama olarak sadece 78 kalori içerir. Ayrıca, lezzetli, acı meyve C, B1 ve A vitaminleri ile doludur ve potasyum açısından zengindir. Bir sonraki süpermarket ziyaretinizde greyfurt almak için yeterli neden!

yaban-mersini-nedir.webp

5. YABAN MERSİNİ

En lezzetli ve en popüler meyvelerden biri (özellikle yaz aylarında) yaban mersinidir. Bir porsiyon yaban mersini ortalama 80 kalori içerir. Bunun yanı sıra yaban mersini bol miktarda lif, C vitamini ve K vitamini içerir. Ayrıca vücudumuzu dış etkenlere karşı koruyan antioksidanlarla doludur. Bakteriler vücudumuza girmekte daha fazla güçlük çekerler, bu da daha az çabuk hastalanacağımız anlamına gelir.

bogurtlen-faydalari.webp

4. BÖĞÜRTLEN

Yaban mersini tek sağlıklı meyve değildir. Böğürtlen de sizin için süper sağlıklıdır. Bu dut, porsiyon başına 74 kalori ile yaban mersinden bile daha az kalori içerir. Tıpkı yaban mersini gibi, böğürtlen de liflerle doludur, bu da daha çabuk doyacağınız anlamına gelir.

muz-hakkinda-bilgiler.jpg

3. MUZ

Muz en sağlıklı meyvelerin ilk 3'ünde! Muz çok fazla potasyum içerir. Potasyum, kalp ve kas aktivitesinde önemli bir rol oynar. Bu yüzden egzersizden önce veya sonra bir muz yemek iyidir. Muz, potasyumdan çok daha fazlasını içerir. Ayrıca B3, B6, A ve C vitaminlerinin yanı sıra magnezyum, fosfor, demir, triptofan ve selenyum içerirler.

5f6223a355428211a879fac7.webp

2. KAYISI

Kayısı inanılmaz bir ikinci sırada gelir. Üç kayısı yediğinizde ortalama olarak sadece 51 kalori tüketirsiniz. Kayısı, A vitaminine dönüşen çok özel bir madde içerir. Üç kayısı yerseniz, önerilen günlük vitamin alımınızın yüzde 35'ini zaten almış olursunuz.

resized-dcc79-24191133elma.jpg

1. ELMA

Ve şimdi bir numara zamanı: elmalar! Basit bir elmanın bir numara olmasını beklememiş olabilirsiniz, ancak kesinlikle yerini aldı. Ortalama büyüklükte bir elma yaklaşık 80 kalori ve 3 gram lif içerir. Olgun bir elma B1, B2, B6, C ve E vitaminlerini içerir. Elma ayrıca dekstroz, fruktoz ve sakaroz gibi çeşitli şekerler içerir. Son olarak, elmalar kalsiyum, magnezyum ve potasyum gibi bir dizi mineral içerir. Dışarı çıkıp büyük bir çanta elma almak için bolca neden!