SAĞLIK
Giriş Tarihi : 05-08-2022 17:50   Güncelleme : 05-08-2022 17:50

Fazla yemek yemekten kurtaracak 5 ipucu

Yaz mevsiminin son ayına girsek de sıcaklardan bunalanlar ya kendini memleketine attı yada tatil merkezlerine. Peki tatilde beslenme nasıl olmalıdır? Tatilde fazla kilo almamak için ne yapılmalı? Detaylar haberimizde...

Fazla yemek yemekten kurtaracak 5 ipucu

Yaz mevsimi; sevdiklerinizle birlikte olmak, onlarla en lezzetli yemekleri yemek, bedenin ve ruhun dinlenmesidir. Sıcaklara dayanamayıp yediğimiz dondurmalar, kalorili içecekler... Hepsini bir araya getirin ve bu aylarda ne kadar kalori alacağınızı anlayacaksınız. Tatilden sonra tartıya çıktığınızda genellikle pişmanlıkla dolu musunuz? Bu ipuçları, fazladan tatil kilosu almanızı engelleyecektir.

Tatillerde kilo almak geçmişte kaldı.

Bu ipuçlarını takip edin ve bu yıl tatillerde çok fazla yemek yemeyeceksiniz

6196d7a645d2a058acb0d1e2.webp

1. Planlama

Yemeklerinizi planlayarak, kötü beslenme alışkanlıklarından ve aralarda sinsi atıştırmalıklardan kaçınacaksınız. Tatillerde ne yiyeceğinizi bulmaya çalışın. Ardından, ne yemek istediğinize ve neyi seçeceğinize karar verebilirsiniz.

2. Su için

Tatillerde bol su içmek önemlidir. Bu, hiç diğer içeceklerden içmemeniz gerektiği anlamına gelmez, ancak bu sisteme bağlı kalmaya çalışın: Bir bardak herhangi bir içecek içmeden önce iki bardak su için. Bu şekilde, susadığınız için çok fazla o içeceklerden içmekten kaçınacaksınız.

3. Daha küçük bir tabakta yiyin

İşte daha az yemenizi sağlayacak bir püf noktası: Daha küçük bir tabak seçin. Büyük bir tabak, doğal olarak yemek için daha fazla alana sahiptir, bu da üzerine daha fazla yiyecek kürek çekmenize ve daha büyük bir porsiyon yemenize neden olur. Daha küçük bir tabak alın ve otomatik olarak daha az yiyeceğinizi göreceksiniz!

basliksiz-11.jpg

4. Kalorilerinizi biriktirmeyin

Muhtemelen hepimiz bunu yapmışızdır: Gündüz mümkün olduğunca az ye, böylece geceleri istediğimiz her şeyi yiyelim. Ne yazık ki, bu yöntem aslında verimsizdir. Çok az yediğinizde kan şekeri seviyeniz düşer ve çok fazla (sağlıksız) yemek yeme isteği duyarsınız. Tatilde yemeklerden birkaç saat önce biraz meyve veya sebze ya da birkaç kuruyemiş yemek çok daha iyidir. Bu şekilde, akşamları aşırı yeme dürtüsüne sahip olmayacaksınız.

5. Yeterince uyuduğunuzdan emin olun

Yorgun olduğunuzda daha çok acıkırsınız. Gecede beş saatten az uyuduğunuzda, vücudunuz yemeğin sonunda kendinizi tok hissetmenizi sağlayan hormonlardan daha azını üretecektir. Bu nedenle, iyi bir gece uykusu aldığınızdan emin olun! Her gün mutlaka en az 8 saat uyumaya özen gösterin.