Dünyanın en büyük bakterisi, Fransız Karayipleri’ndeki su altına gömülü, çürüyen mangrov ağacı yaprakları üzerinde bulundu. Bilim insanları, bakteriye ‘Thiomargarita magnifica’ adı verildi.

2009 yılında Küçük Antiller’deki Guadalup Adası’nda tespit edilen bakteriyi Volland ve arkadaşları yakın geçmişte inceledi. İncelemenin sonucunu Science Magazine’in bu haftaki sayısında yayımladı.

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Alper Gezeravcı’nın uzay yolcuğunu Bursalı çocuklarla izledi Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Alper Gezeravcı’nın uzay yolcuğunu Bursalı çocuklarla izledi

Diken'de yer alan habere göre; bakteriler genellikle mikroskopla görülebilir. Ancak 1 santimetre boyundaki bu ‘dev bakteri’ gözle görülebiliyor. İnsan kirpiği boyunda ve şeklindeki bakteri tehlikeli değil. İnsanlarda hastalığa yol açmadığı belirtiliyor.

dd.jpg

'BAKTERİLERİN EVEREST'İ'

ABD’deki Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı Ortak Genom Enstitüsü’nden Jean-Marie Volland, durumu, "Bu bakteriler çoğu bakteriden yaklaşık 5 bin kat daha büyük. Bir perspektife oturtmak gerekirse biz insanlar için Everest Dağı kadar uzun bir insanla karşılaşmakla eşdeğer" sözleriyle açıkladı.

Bakterilerin DNA’ları normalde hücreyi dolduran sıvı (sitoplazma) içinde serbestçe yüzer. Ancak T. magnifica genetik materyali içeren DNA’ları, kompartımanlar halinde saklıyor. Ayrıca fazla miktarda DNA’ya sahip. Genomundaki tüm ‘harfler’ ya da baz çifti sayıldığında 12 milyona yakın.

Berkeley Enstitüsü’nden Dr. Tanja Woyke T. magnifica’nın ‘bir insan hücresine kıyasla kendi içinde birkaç kat daha fazla DNA depoladığı anlamına geldiğini’ söyledi.