SAĞLIK
Giriş Tarihi : 24-06-2022 17:29   Güncelleme : 24-06-2022 17:29

Dişlerinizi fırçalayarak kalbinizi sağlıklı tutun

Herhangi bir şikayetiniz veya rahatsızlığınız yok mu? O zaman sağlığın iyi olmalı, değil mi? Bazen bir şeyden kurtulmak için bu bahaneyi kullanırız. Ancak önlemenin tedavi etmekten daha iyi olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz. Bu nedenle, kalbinizin sağlığına karşı nazik olun ve bu tavsiyeleri dikkate alın.

Dişlerinizi fırçalayarak kalbinizi sağlıklı tutun

Kalbinizi sağlıklı tutmak neden önemlidir? Vücudunuzdaki her şeyle bağlantılıdır ve bu nedenle birçok şeyden etkilenir. Kalbinizin bir kas olduğunu ve tıpkı diğer kaslarınız gibi zinde kalmak için eğitime ihtiyacı olduğunu düşünün. Kalbiniz de nörolojik sisteminize bağlıdır, bu nedenle kendinizi iyi hissetmediğinizde veya çok stresli olduğunuzda, kalbinizi de etkiler. Bu nedenle, kalbinizi zinde tutmak önemlidir.

haberici-002.jpg

ANTRENMAN HEDEFLERİ BELİRLEYİN

Kalbi sağlıklı tutmak için sık sık koşmak önemlidir. Hatta maratonlara veya yarı maratonlara bile katılmayı tercih edebilirsiniz. Tabi bunun için, önceden antrenman yapmanız gerekir. Haftada dört veya beş kez, güçlü kardiyovasküler egzersizlere yaklaşık 45 dakika harcayabilirsiniz. Yüzme ve koşma bu tür egzersizlere örnektir. Neyse ki kendinize böyle zor bir görev vermek zorunda değilsiniz. Bazı araştırmalara göre yetişkinler, haftada yaklaşık 150 dakika yürüyüş, dans veya bahçe işleri gibi yarı yoğun egzersizler yapmaları gerekiyor. Alternatif olarak, yoğun egzersiz için haftada yaklaşık 75 dakika harcayabilirsiniz.

KENDİNİZE BİR AKDENİZ DİYETİ YAPIN

Kendinizi belirli yiyecekleri reddetmek genellikle yardımcı olmaz, ancak belirli bir diyete doğru çabalayabilirsiniz. Mümkün olduğunca akdeniz diyetine bağlı kalmaya çalışın. Onun için bu durum, iki haftada bir kırmızı et yemeyi gerektiriyor. Bunun yanında bol bol balık, tavuk, bakliyat, meyve, kuruyemiş ve zeytinyağı da tüketebilirsiniz.

YETERİNCE UYUYUN

Araştırmalara göre, az veya çok fazla uykunun kalp krizi geçirme şansının artmasına neden olabileceğini belirtiliyor. Her gece yedi ila sekiz saat arasında uyumaya çalışın. Kalbinizin sağlığı için uykunun şart olduğunu açıklanıyor. Uyurken kalp atışlarınız ve kan basıncınız düşer. Aynı zamanda televizyon izlemektense yatmadan önce kitap okumayı da tercih edebilirsiniz. Çünkü diziler sadece uyumanızı engeller.

haberici2.jpg

MEDİTASYON YAPIN

Pek çok insan meditasyonu çok soyut ve uçuk bir şey olarak görür, ancak bu gerçekten kalbiniz için iyidir. Meditasyon, kalp atışınızı biraz yavaşlatır ve kan şekerinizi de düşürür. Her ikisi de kalp sağlığı için iyidir.

TEMİZ DİŞLER

Dişlerinizi fırçalayarak kalbinizi sağlıklı tutmak mı? Bu biraz garip geliyor, ancak ikisi bağlantılı. Kötü ağız hijyeni ve sağlıksız diş etlerinin kalp hastalıklarıyla bağlantılı olduğu açıklanıyor. Bu nedenle dişlerini iyice temizletmek için yılda iki kez bir uzmana gidebilirsiniz. Yapılan bir araştırmada 682 kişinin ağız hijyeni kontrol edildi. Sonuç? Dişlerini günde iki defa iki dakikadan daha az fırçalayanların kalp hastalığına yakalanma şansı, günde iki defa iki dakika fırçalayanlara göre daha fazladır.