Hareketlilik Ekosisteminde Çözümler Teması ile bu yıl 10.’su gerçekleştirilen OİB Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması’na en fazla proje başvurusu yapan BUÜ, yarışma jürisi tarafından özel ödüle lâyık görüldü. 16’sı yurt dışından olmak üzere 104 farklı üniversiteden 383 proje başvurusunun yapıldığı yarışmaya toplam 37 proje ile katılan BUÜ’ye jüri özel ödülü verildi. Zoom üzerinden gerçekleştirilen 10. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması canlı yayınında OİB Denetim Kurulu Üyesi Ali İhsan Yeşilova, ödülü sembolik olarak Rektör Prof. Dr. Ahmet Saim Kılavuz’a takdim etti. Yarışmaya her geçen gün ilginin arttığına işaret eden Ali İhsan Yeşilova, “Bu ilgi Otomotiv İhracatçıları Birliği olarak bizleri hem mutlu ediyor, hem de geleceğe olan inancımızı arttırıyor. Uludağ Üniversitemiz ilk günden beri bu yarışmalara çok yakın ilgi gösterdi ve bizleri destekledi. Önceki yıl da 17 proje ile en fazla başvuru yapan üniversite ödülünü almaya hak kazanmıştınız ve ödülünüzü maalesef yine bu ekranlardan sizinle paylaşmak zorunda kalmıştık. Üniversitemiz, bu yıl çok daha güzel bir başarıya imza attı. Bu 383 projenin neredeyse yüzde 10’unu yani 37 projeyi yarışmaya göndererek, gerçekten takdire şayan çok önemli bir başarı elde etti. Hatta ilk 10 içerisinde yer alan projelerden 2 tanesi de yine Üniversitemize ait. Bu başarıdan dolayı sizleri yürekten tebrik ediyorum ve başarınızın devam etmesini diliyorum” şeklinde konuştu. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması Yönetim Kurulu Üyeliği görevini de üstlenen Ali İhsan Yeşilova, ilk fırsatta Üniversiteyi ziyaret edip ödülü Rektör Kılavuz’a doğrudan takdim edeceğinin sözünü verdi. Kendisinin de Bursa Uludağ Üniversitesi mezunu olması dolayısıyla elde edilen başarıdan dolayı ayrıca mutlu olduğunu aktaran Yeşilova, başarıda emeği geçen herkesi tebrik etti.

Mobilya’nın kalbi 22-27 Nisan’da İnegöl’de atacak Mobilya’nın kalbi 22-27 Nisan’da İnegöl’de atacak

İKİ PROJE FİNALE KALDI

Rektör Prof. Dr. Ahmet Saim Kılavuz ise, böylesine teşvik edici ödüller kazanmanın kendilerindeki heyecanı ve azmi daha da arttırdığının altını çizdi. Her geçen yıl daha fazla proje ile yarışmaya katılmak için gayret gösterdiklerini açıklayan Prof. Dr. Ahmet Saim Kılavuz, “Toplam 37 proje ile yarışmaya katıldık. Bu projeler arasından 2’si son 10 proje arasında yer aldı. Öğleden sonraki sunumlarda da bu arkadaşlarımız projelerini anlatacaklar. Finale kalan 10 projenin sahibini tebrik ediyoruz. Temennimiz tabii ki bizim arkadaşlarımızın derece almasıdır” dedi.

MARKA ÜNİVERSİTE

Bursa Uludağ Üniversitesi’nin marka üniversiteler arasında yer aldığına ve araştırma üniversiteleri kategorisinde yer aldığına işaret eden Rektör Kılavuz, “Özellikle otomotivin can damarının yer aldığı bir şehirde ve merkezde bulunuyoruz. Üniversitemizde hem otomotiv malzemeleri teknolojileri hem de otomotiv mühendisliği konusunda çok ciddi atılımlar var. Mesela Türkiye’de henüz daha elektrikli araçlar banttan inmeden personel ihtiyacını ön görerek, geçen yıl Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulumuzda ara eleman yetiştiricisi olarak kabul ettiğimiz bir programı faaliyete geçirdik. Çocuklar bu yıl 2. sınıfı okuyorlar. İnşallah önümüzdeki yıl Gemlik’te de aynı bölümü açacağız. Çok güçlü bir Otomotiv Mühendisliği Bölümümüz var. Özellikle Makine Mühendisliği Fakültemizin malzeme ve konstrüksiyon anabilim dallarımızın çok güçlü olduğu biliniyor. Bu güçlülük TÜBİTAK tarafından da tespit edildi ve Araştırma Üniversiteleri içerisinde İstanbul Teknik Üniversitesi ile beraber, Üniversitemiz Otomotiv Malzeme Teknolojileri konusunda en başarılı iki üniversite kabul edildi ve paydaşlar ile buluşturuluyor. Bu yetkinliklerimizin ve potansiyelimizin kurumlar tarafından takdir edilmesi, heyecanımızı ve şevkimizi bir kat daha arttırıyor” şeklinde konuştu Programı yöneten üstlenen gazeteci-yazar serdar Kuzuloğlu da, Bursa Uludağ Üniversitesi’nin başarısını tebrik etti. Kuzuloğlu, üniversitenin gelecek yıllarda bu başarıyı arttırarak sürdüreceğine olan inancını belirtti. (İHA)

 TÜRK OTOMOTİVİ ÖNEMLİ KONUMDA

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, 15 yıldır sektörel bazda ihracat şampiyonluğuyla ülke ihracatının lokomotif sektörü olan otomotivin, ülke ihracatının yaklaşık altıda birini tek başına gerçekleştirdiğini, 2018 yılında 31,6 milyar dolarla Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu kırdığını ve geçen yıl Covid-19 pandemisinin yıkıcı etkisine rağmen 25,5 milyar dolar ihracata ulaşmayı başardığını vurguladı. Üretimde çalışan işçilerden, mühendislere ve diğer kadrolara kadar hemen her alanda kaliteli işgücüne sahip endüstrinin, ana, tedarik ve üretim harici çalışanları ile yarım milyonu geçen istihdama imza attığını belirten Çelik, “Kısaca endüstrimiz, net ihracat gelirinden istihdama kadar ülke ekonomisine en güçlü katkıyı yapan sektörlerden birisi. Türk otomotiv endüstrisi yalnızca ulusal değil, küresel çapta da önemli bir yere sahip. Avrupa’nın en önemli üretim merkezlerinden birisi konumunda yer alıyor ve dünyanın 14. Avrupa’nın ise 4. büyük motorlu araç üreticisi konumunda bulunuyor” dedi.

SEKTÖRÜN ÜRÜNLERİ DEĞİŞECEK

Konuşmasında Atatürk’ün “Yerinde duran bir şey geriye gidiyor demektir. İleri, daima ileri” sözünü örnek veren Baran Çelik “Bu hedef doğrultusunda, otomotiv endüstrisinde, hatta günümüze daha uygun kullanımıyla mobilite ekosisteminde küresel çapta yaşanan gelişmeleri, büyük bir ilgiyle takip ediyoruz. Dijitalleşme ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının damga vurduğu günümüzde mobilite büyük bir dönüşüm içinde. Bu güncel dönüşüm, mekanik sistemler yerine elektronik sistemlerde yaşanan gelişmelerde karşılık buluyor. İçten yanmalı motorlarla çalışan mekanik araçlar yerini elektrikli, birbiri ile bağlantılı, otonom; yani yapay zekâ tarafından idare edilen yazılım ağırlıklı araçlara bırakmakta. Yakın gelecekte, sektörümüzün kapsamının, kullandığı girdilerin ve ortaya çıkardığı ürünlerin değiştiğini göreceğiz. Diğer yandan küresel iklim değişikliğinin artan etkileri de krizleri derinleştiriyor. Örneğin yarı iletken çip krizi hala devam ediyor ve gerek firmalar gerekse devletler büyük yatırım destekleri ortaya koyuyorlar. Uzmanlar, dünyanın en büyük çip üreticisi olan Tayvan merkezli firmanın üretiminin, ülkede yaşanan kuraklık nedeniyle sekteye uğrayacağını tahmin ediyorlar. Çünkü yalnızca bu firma çip üretimi için günde 156 bin ton su harcıyor. İşte bu gibi yeni krizler, yenilikçi çözüm ihtiyaçlarını doğuruyor. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışmasının bu yılki teması olan “Mobilite Çözümleri” de yenilikçi çözümlerin Türkiye’den çıkmasına katkı sağlamayı amaçlıyor” dedi.

GENÇLERİMİZİN ÖNÜNÜ AÇMAK İSTİYORUZ

Dünyada yaşanan büyük dönüşüme cevap vermenin ve bu doğrultuda adımlar atmanın endüstrinin geleceği açısından hayati önem taşıdığına dikkat çeken Baran Çelik, şunları söyledi: “Çünkü bu dönüşüm ülkemiz için birçok fırsat barındırıyor. Dünyanın en büyük ekonomilerinden birisi olan ülkemizin bu dönüşümün önemli bir parçası olacağını düşünüyoruz. Bu noktada OİB olarak hedefimiz; Türkiye'nin dünya çapındaki güçlü üretim merkezi konumuna, tasarım ve AR-GE alanındaki yeteneklerini de eklemek. Bu dönüşüm sürecinde genç nüfusumuzun öncü olacak yetkinlikte olduğunun farkındayız. Ülkemizin gençlerinin çözüm üretme ve tasarlama yeteneklerini destekleyerek bu yolda önlerini açmak istiyoruz. Bu amaçla yeni yatırımlara ve genç girişimcilere önemli destekler veriyoruz. Bugüne kadar sonuçlarıyla yüzümüzü güldüren Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması da geleceğe yönelik hedeflerimizi gerçekleştirmede önemli bir rol üstlenerek devam ediyor” dedi.