SAĞLIK
Giriş Tarihi : 16-06-2022 17:11   Güncelleme : 16-06-2022 17:11

Beyni sağlıklı tutan 5 ipucu

Zaman akmaya devam ediyor ve bununla birlikte yaşlılık nüfusuda artıyor. Bu durum tipik yaşlılık patolojilerinin yayılmasına yol açıyor. Biz de bir gün ileri yaşların özellikleri ve sorunları ile karşı karşıya kalacağız. Bunlardan biri de deman hastalığı olarak biliniyor...

Beyni sağlıklı tutan 5 ipucu

Bu patolojiye yol açan çeşitli nedenler vardır. Sosyal sebeplerden kötü beslenme alışkanlıklarının verdiği sebeplere kadar. Bu nedenle sağlıklı bir yaşam tarzı, mümkün olduğunda bunamanın önlenmesinde esastır. Aslında, bazı durumlarda bunama, Alzheimer gibi diğer hastalıkların doğrudan bir sonucudur. Demans riskini azaltmak için bu nedenle bu 5 ipucunu takip etmemiz gerekecek.

kapak-001.jpg

ZİHNİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA EĞİTİYORUZ

İlk ipucu, zihninizi her zaman iyi eğitimli tutmaktır. Demans aslında onunla bağlantılıdır ve egzersiz yapmak, basit olanlar bile sizi genç tutabilir. Öyleyse kendimizi bulmacalara ve pratik yapmak için zeka oyunlarına adayalım. Telefon numaralarını, listeleri veya şiirleri öğrenme gibi hafıza egzersizleri de bu konuda çok yardımcı olabilir.

Doğru dinlenme de esastır. Yeterince ve iyi uyumak beynimizi etkiler. Özellikle, bu uyku sırasında temel işlevleri yerine getirir. Örneğin toksinleri atıyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve hepsinden önemlisi zihnimizi güne hazırlıyoruz. Düzenli egzersiz yapmak demansın önlenmesine yardımcı olur. Günde 10 dakika aerobik egzersiz veya 30 dakika yürüyüş de çok etkilidir. Düzenli fiziksel aktivite kan ve oksijen akışını artırmaya yardımcı olur. Önemli olan aktivitenin yoğunluğu değil, sabitliğidir. Sürekli hareket, nöronal bağlantıların artmasına da yardımcı olacaktır.

haberici-004.jpg

YAŞLILIKTA BUNAMA RİSKİNİ AZALTMAK İÇİN BEYNİ SAĞLIKLI TUTAN BU 5 İPUCUNA UYMALIYIZ

Dengeli beslenme sağlığımızın temelidir. Beslenme yoluyla bunama riskini azaltabildiğimiz zaman daha da önemli hale geliyor. Akdeniz diyeti başlamak için harika bir yerdir. Hatta az kırmızı et yemeyi ve balık tercih etmeyi öneriyor. Ayrıca meyve, sebze ve kepekli tahılların büyük miktarda tüketilmesini önerir. Bu gıdalar, özellikle omega 3 bakımından zengin olanlar, beyin sağlığının korunmasında özellikle etkilidir.

Son olarak hem sigaradan hem de alkolden uzak durmayı unutmayalım. Aslında bu iki maddeyi kötüye kullanmak durumumuzu çok kötüleştirir. Bu zararlı kimyasalların kötüye kullanılması durumunda kardiyovasküler ve nöro-bilişsel hastalık riski katlanarak artar. Öyleyse, yaşlılıkla daha iyi yüzleşmek için zihnimize ve bedenimize çok dikkat edelim.