SAĞLIK
Giriş Tarihi : 12-05-2022 17:11   Güncelleme : 12-05-2022 17:11

Ayak ağrılarını ortadan kaldıran yöntem

Baharın gelişi ve hoş yaz sıcaklıkları ile birlikte, çoğu kişi açık havada fiziksel aktivitenin tadını çıkarmaya başladı. Tam da bu nedenle son derece faydalı bir faaliyet olmasına rağmen, bazı hastalıkları gün yüzüne çıkarabilir.

Ayak ağrılarını ortadan kaldıran yöntem

Tedavisi en ağrılı ve bazen zor olan iltihaplardan biri, ayak tabanında bulunan iltihaptır. Sadece spor yaparken değil başka etkenlerle de başlayabilen plantar fasiitten bahsediyoruz.

Her durumda, acı verici ve çok can sıkıcı bir durumdur ancak bazı önlemlerle bunu engellemeye çalışabiliriz. Diğer yandan, bize yardımcı olabilecek ve ayak tabanında ağrıdan kaçındığımız bazı egzersizler vardır. Açıkçası, ciddi olmayan durumlara atıfta bulunuyoruz ve her durumda, tedavi eden doktorlara veya uzmanlara danışmanın önemini her zaman hatırlıyoruz.

haberici-009.jpg

BU YÖNTEMLERLE AYAK TABANINDAKİ AĞRILARA SON VERİN

Plantar fasiit, özellikle ayağın topuk bölgesinin iltihaplanmasından dolayı ortaya çıkan ve tamamen ağrıdan başka bir şey sağlamayan rahatsızlıktır. Topuğu ve ayak parmaklarının tabanını birleştirecek olan bu tendon, yükler tarafından özellikle gerilmiş gibi görünmektedir. Bu nedenle fasiit, vücut ağırlığıyla birlikte ayağa baskı yapan belirli fiziksel aktiviteler sırasında başlama eğilimindedir.

AYAKTA BULUNAN AĞRILAR NEDEN OLUŞUR?

Ancak bu durumda tek suçlu spor olmayabilir. Bazı ayakkabıların kullanılması bile bu tür bir bozukluğu teşvik edebilir. Özellikle çok uzun giyilen yüksek topuklu ayakkabılardan veya tam tersine çok düz olanlardan kaçınılmalıdır.

O zaman, küçük ve büyük "travmaları" uygun şekilde yumuşatmak için fiziksel aktiviteyi gerçekleştirmek için uygun ayakkabıların kullanılmasının hatırlanması tavsiye edilir.

Günlük hayatında ayakları üzerinde çok fazla zaman geçirmeyi gerektiren iş aktiviteleri yapanlar da kontrol altında olabilir, hatta aşırı kilolu veya obezlerse bu durum daha da kötü.

haberici1-001.jpg

BU 3 HARİKA EGZERSİZLE AYAK TABANINDAKİ AĞRIYI ÖNLÜYORUZ

Ancak bu iltihabı nasıl yatıştırır ve daha fazla sorundan kaçınmak için ayağı nasıl güçlendirirsiniz?

Belirtildiği gibi, ağrımızın doğasını doğrulayabilecek ve muhtemelen belirli hareketleri gerçekleştirmemize izin verecek uzmanlarla iletişim kurmak önemlidir. Gerekirse, anti-inflamatuar ilaçlar da reçete edebilirler.

Her halükarda, bu gibi durumlarda çok faydalı görünen bu 3 alıştırmayı deneyebiliriz.

TENİS TOPU

Ayak tabanının altında bir tenis topu ile ayakta dururken, bir tür masaj lehine ileri geri gitmesine izin verin.

TAŞIMA

Ayak tabanının altına başparmağımızla yukarıdan aşağıya doğru hareketler yaparak kuvvetlice masaj yapıyoruz.

Özel yatıştırıcı kremler veya uçucu yağlar kullanarak yaparsak daha iyi olur.

ARKUAT BAĞIN GERİLMESİ

Yerde otururken ayak parmaklarımızı elimize alıp bize doğru çekiyoruz, ardından ayağı ters yönde tekrar uzatıyoruz.

Yaklaşık 10 kez yapalım.