Apple şirket gelirlerini artırmak için iPhone’da yer alan kendi uygulamalarında reklamları genişletmeyi düşünüyor. Bloomberg’in haberine göre şirket reklamlardan yıllık yaklaşık 4 milyar dolar gelir elde ediyor. Ancak bu geliri çift haneli hale getirmek istiyor. 

Apple, MacBook'lardaki kelebek klavyeler için 50 milyon dolar ödemeyi kabul etti

Apple, Apple News ve Stocks gibi bazı uygulamalarda zaten reklam gösteriyor. Ayrıca yakın zamanda App Store'daki reklamları çoğaltma planları olduğunu duyurdu. Şirket, rakibi Google Maps’ten reklam göstermeyerek öne çıkıyordu ancak şimdi Apple Maps’e reklam eklemenin yollarını düşünüyor.  Bloomberg, şirketin Podcast ve Books mağazalarına da reklam eklemesinin muhtemel olduğunu öne sürdü. Apple sözcüsü konuyla ilgili yorum yapmadı. 

Apple, müzik cihazı iPod üretimini durdurdu

Yeni reklamlar, Apple'ın iPhone kullanıcılarından daha fazla değer elde etmesine yardımcı olabilir. Bazı analistler 3 Ağustos'ta Apple'ın bir sonraki büyük gelir akışının reklamcılık olduğuna inandıklarını belirtmişlerdi.

100 çalışanını işten çıkardı

Yeni gelir planlarının yanı sıra Apple, çalışanlarını işten çıkaran son teknoloji şirketlerinden biri oldu. Bloomberg, teknoloji devinin 100 kadar sözleşmeli işe alım personelini işten çıkardığını yazdı. Daha önce Apple, birçok teknoloji şirketi gibi tasarruf etmek için işe alımları yavaşlattığını açıklamıştı.

Teknoloji devi için bir ilk: Maryland'deki Apple çalışanları sendikaya katıldı

Bu nedenle işe alma görevinden sorumlu personellerin çıkarılması yavaşlatma adımının devamı olarak görüldü. MetaMicrosoftAmazon ve Google da ekonomik nedenlerle işe alımları yavaşlattıklarını duyurmuştu. 

Ofise dönüş için çalışanlarına tarih verdi

Apple, Covid-19 pandemisi sonrasında hala evden çalışmaya devam eden çalışanları için 5 Eylül’ü ofise dönüş tarihi olarak belirledi. Böylelikle şirket sadece haftanın üç günü yüz yüze çalışılan planında değişikliğe gitti.  

Apple iOS 16 ile Google'ın peşinde

Yapay zekaya Event Gates desteği Yapay zekaya Event Gates desteği

California merkezli teknoloji devi üç günlük politikayı ilk duyurduğu en az Haziran 2021'den bu yana çalışanlarını ofise geri döndürmek için çalışıyor. Ancak virüs patlamaları, şirketi hep ertelemeye zorladı. Yeni politika önce Silikon Vadisi'nde yürürlüğe girecek ve daha sonra diğer ofislere yayılacak. (Gazete Oksijen)