Türkiye, günden güne engelli haklarında ve engelli erişim kolaylığında yükselmeye devam ediyor. Dünya çapında engellilerin erişmekte en çok problem yaşadığı alan ise bankacılık. Peki engelli vatandaşlar için bankacılıkta sunulan imkanlar ne durumda?
Haber Giriş Tarihi: 05.09.2023 16:37
Haber Güncellenme Tarihi: 05.09.2023 16:46
Kaynak:
Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
Ezgi Özdaş
Engelli vatandaşların toplumsal hayata katılması, iş bulma ve çalışmada eşit haklara sahip olması ve hizmete erişimde sürdürülebilir kolaylıklara ulaşabilmesi adına Türkiye’de son yıllarda birçok çalışma yapıldı. İhtiyaçların düzenli olarak dinlenip pratik ve kalıcı çözümlerle sonuca ulaştırılması birçok alanda engelli vatandaşların yaşamını kolaylaştırıyor. Özellikle ortopedik ve görme engelli vatandaşların en sık problem yaşadığı alan ise bankacılık alanı. Türkiye Bankalar Birliği’nin düzenli olarak yayımladığı Engelli Vatandaşlara Sunulan Bankacılık Hizmetleri İstatistikleri’ne göre Türkiye genelinde engellilere hizmet veren banka sayısı son üç senedir 25 olarak sabitlendi. Verilerin hazırlandığı Haziran 2023 tarihi itibariyle 18 bin ortopedik, 6 bin 891 görme ve 10 bin 639 işitme engelli vatandaş banka müşterisi olarak kayıtlara geçti. Bu vatandaşlara hizmet veren AVM sayısı ise 36 bin 604 adet olarak belirlendi. Özellikle işitme engelliler için büyük bir kolaylık sunan uzaktan yardım ve destek hizmetlerini sunan banka sayısı ise 18 oldu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bankaların engelli erişimi karnesi
Türkiye, günden güne engelli haklarında ve engelli erişim kolaylığında yükselmeye devam ediyor. Dünya çapında engellilerin erişmekte en çok problem yaşadığı alan ise bankacılık. Peki engelli vatandaşlar için bankacılıkta sunulan imkanlar ne durumda?
Ezgi Özdaş
Engelli vatandaşların toplumsal hayata katılması, iş bulma ve çalışmada eşit haklara sahip olması ve hizmete erişimde sürdürülebilir kolaylıklara ulaşabilmesi adına Türkiye’de son yıllarda birçok çalışma yapıldı. İhtiyaçların düzenli olarak dinlenip pratik ve kalıcı çözümlerle sonuca ulaştırılması birçok alanda engelli vatandaşların yaşamını kolaylaştırıyor. Özellikle ortopedik ve görme engelli vatandaşların en sık problem yaşadığı alan ise bankacılık alanı. Türkiye Bankalar Birliği’nin düzenli olarak yayımladığı Engelli Vatandaşlara Sunulan Bankacılık Hizmetleri İstatistikleri’ne göre Türkiye genelinde engellilere hizmet veren banka sayısı son üç senedir 25 olarak sabitlendi. Verilerin hazırlandığı Haziran 2023 tarihi itibariyle 18 bin ortopedik, 6 bin 891 görme ve 10 bin 639 işitme engelli vatandaş banka müşterisi olarak kayıtlara geçti. Bu vatandaşlara hizmet veren AVM sayısı ise 36 bin 604 adet olarak belirlendi. Özellikle işitme engelliler için büyük bir kolaylık sunan uzaktan yardım ve destek hizmetlerini sunan banka sayısı ise 18 oldu.
En Çok Okunan Haberler