Ezgi Özdaş

Suudi Arabistan Road Show ekibi ve bölge seyahat acenteleri Türkiye Seyahat Acentaları(TÜRSAB) Güney Marmara aracılığıyla Bursa’da bir araya geldi. Yeni iş fırsatları ve teşviklerin konuşulduğu buluşmaya Tayyare Kültür Merkezi ev sahipliği yaptı. Toplantıda TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu, B.B.B Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Abdülkerim Baştürk, Mr. Abdullah ZAREA – Trade Partnerships Director, Türkiye & Levant - Saudi Tourism Authority Ms. Sara MUSTAFA – Trade Partnerships  Manager, Türkiye - Saudi Tourism Authority gibi isimler yer aldı. Suudi Arabistan’ın turizm olanakları ve bölgelerinin tanıtımını ise Mr. Abdullah ZAREA – Trade Partnerships Director, Türkiye & Levant - Saudi Tourism Authority ve Ms. Sara MUSTAFA – Trade Partnerships Manager, Türkiye - Saudi Tourism Authority yaptı.

WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.30.06

“TALEPTE BULUNDULAR, YERİNE GETİRDİK”

Buluşmaya ve Suudi Arabistan turizmine dair açıklamalarda bulunan TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu talebin Suudi Arabistan tarafından geldiğini belirterek, “Son dönemde Suudi Arabistan'da bir açılım söz konusu. Türkiye'den daha çok o tarafa turist gitmesini sadece yeni açılan turizm destinasyonlarının tanıtılması amacıyla böyle bir talepte bulundurlar. Biz de TÜRSAB olarak onların bu taleplerini yerine getirmek için organizasyonu gerçekleştirmiş bulunuyoruz" şeklinde konuştu. Saraçoğlu, "Suudi Arabistan'dan Türkiye'ye oldukça özellikle Bursa'ya ve Yalova'ya çok fazla sayıda turist geliyor. Son dönemde Suudi Arabistan'da bir açılım söz konusu. Onlar da turizmde sadece inanç turizmi değil, kültürel anlamda da, doğal güzellikler anlamında da yeniden yapılanma içerisine girdiler. Bu doğrultuda bizlerin de onları ziyaret etmemizi, Türkiye'den daha çok o tarafa turist gitmesini sadece yeni açılan turizm destinasyonlarının tanıtılması amacıyla böyle bir  talepte bulundurlar. Biz de TÜRSAB olarak onların bu taleplerini yerine getirmek için organizasyonu gerçekleştirmiş bulunuyoruz” dedi.

WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.30.18

“YENİ İMKANLAR SUNUYORUZ”

Saraçoğlu, tüketicilere yeni imkanlar sunmak için yaptıkları çalışmalardan şu şekilde bahsetti: Bizler de özellikle turizmciler turistlere, tüketicilere yeni imkanlar, yeni destinasyonlar sunmak için çalışmalar yapıyoruz. Hem kendi memleketimizdeki keşfedilmemiş güzellikleri onlara tanıtıyoruz. Ayrıca Türkiye'den veya Bursa'dan çıkışlı turlarda yurt dışında nerelere turist tur götürebiliriz? Bu programları yapıyoruz diye çalışmalar yapıyoruz. Bu bağlamda bugünkü program oldukça fazla ilgimizi çekti. Bizim amacımız hac umre turu için giden misafirlere birkaç günde Arabistan'ın daha farklı yerlerini de gezmelerini sağlamak. Bu vesileyle karşılıklı turistik akışı hızlanmasını katkı sağlamak için böyle bir organizasyon düzenlemiş bulunuyoruz."

WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.30.22

UMRE SONRASI SUUDİ ARABİSTAN KEŞFİ

Vize sorunlarına ve Suudi Arabistan’a Umre için giden vatandaşlara sunulan alternatiflere dair açıklamalarda bulunan Saraçoğlu, “Suudi Arabistan özellikle Schengen vizesi olanları İngiltere ve Amerika vizesi olanların daha kolay vize verme gibi bir işlem başlamış. Bizler Türklerde özellikle bunu aranmaması konusunda taleplerimizi ilettik" dedi. "Çünkü ne kadar kolay bize verilirse o kadar çok buradan vatandaşlarımızı oraya götürürüz” diyen Saraçoğlu şu şekilde devam etti: “Bu arada özellikle umre için o topraklara gitmek isteyen misafirlerimiz 'başka nereleri gezebiliriz diye' bize sorular soruyorlardı. Bu etkinlikle beraber onların bu sorularını da cevaplayacak şekilde tur programları organize etmeye başlayacağız."

WhatsApp Image 2023-07-26 at 13.30.26

DEPREM SONRASI DÜŞÜŞ YAŞANDI

Ülkemizi derinden sarsan ve birçok kayıplar verdiğimiz 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerinin turizme olumsuz yansıdığını ifade eden Saraçoğlu, “2023 yılı bize hakikaten turizmde en tatlı olması gereken bir yıl olarak hedeflenmişti. 2022 çok iyi geçmişti. 2019'da büyük başarılar elde etmiştik. Fakat 2023'ün başında gerçekleşen depremle, felaketle birlikte turizmde de ciddi bir düşüş yaşandı. Depremin getirdiği ekonomik yaraları sarmak için enflasyonun yükselmesi, maliyetlerin artması da turizmi olumsuz yönde etkiledi. Bu doğrultuda şu anki tabloya baktığımızda arzu ettiğimiz yerde değiliz. Hedeflerimizin çok çok altındayız. Bu yaraları sarıp önümüzdeki yıllara biraz daha güçlü bir şekilde turizm yeni stratejiler üretmek için hazırlıklar yapıyoruz" diye konuştu.

Bursa’da yüzlerce kişi Filistinli anneler için yürüdü Bursa’da yüzlerce kişi Filistinli anneler için yürüdü

TURİZM ŞEHRİ BURSA

“Bursa turizmini biz son yıllarda daha böyle etkin hale getirmek için hem Büyükşehir Belediyesiyle hem de turizm paydaşlarımızla beraber çalışmalar yürütüyoruz” diyen Saraçoğlu, “Özellikle yurt dışından gelme dediğimiz segmentlerde sadece Arap pazarı değil Avrupa, Balkan pazarı, Avrupa pazarı ve Uzak doğu Asya  ülkeleriyle beraber çalışmalar yürütüyoruz. Yabancı ziyaretçinin artması için etkin pazarlama faaliyetlerimiz, tanıtım faaliyetlerimiz var. Yine ulusal olarak da Bursa'nın özellikle etrafında bulunan büyükşehirlerden daha çok turist çekmek için yine o şehirlerde tanıtım pazarlama faaliyetleri yapıyoruz. TÜRSAB Bölge Başkanlıkları aracılığıyla misafirlerimizi davet ediyoruz. Tabii misafir geldiği zaman Bursa'da farklı olan yerleri görmek istiyor. Yeni açılan turizm destinasyonlarını deneyimlemek yaşamak istiyor. O destinasyonlar üzerine çalışıyoruz” ifadelerini kullandı. Saraçoğlu, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Örneğin Orhaneli'de rafting var. O yeni bir ürün. Yine buna benzer Agro Turizmi Hasat Turizmi, Gastronomi turizminin öne çıkması için yeni çalışmalar yapıyoruz. Sağlık turizmi yine öne çıkması için çalışmalar yürütüyoruz. Birkaç yıl içerisinde bunların karşılığını Bursa almaya başlayacak. Fakat sanayi ve ticarette özdeşleşmiş bir Bursa'nın turizmde de gelişmesi için bölge halkının da, şehirde yaşayan halkın bu turizme inanması gerekiyor. O yüzden de biz' herkes kendi şehrini bir günlük turisti olsun' diye TÜRSAB olarak bir proje başlattık. Projenin içerisinde de bölüm bölüm toplumun değişik kesimlerinden, değişik meslek gruplarından, değişik sivil toplum örgütlerinden, devletimizin değişik kurumlarından misafirlerimize farklı destinasyonlarda, yeni oluşturduğumuz rotalarda gezdiriyoruz. Bu farkındalığı arttırmak için turizmin algısını iyice oturtturmak için, konumlandırmak için bu tür çalışmalarımız var. Yani yerelde, ulusalda ve uluslararasında Bursa Turizminde yeni bir boyut kazandırmaya çalışıyoruz."

ULUDAĞ KONUSU…

"Uludağ'daki turizmin gelişmesi için tabii yeni bir yapısal modele ihtiyaç vardı” diyen Saraçoğlu Uludağ Alan Başkanlığı ile ilgili şu ifadelere yer verdi: “Bununla ilgili alan başkanlığı sistemi getirildi" dedi. Saraçoğlu, “Pandemi sonrası insanlar hep yeni destinasyonlara, rotalara artık dünya ve dünya insanları pandemiden sonra turizme çok daha fazla önem vermeye başladı. O açıdan kültürel ve doğa turizmi eksenli olan programlar daha çok öne çıkıyor. Biz seyahatin sıhhat olduğunu söyleyip vatandaşlarımızı bolca gezmeye, seyahat etmeye davet ediyoruz."

Editör: Ezgi Özdaş