2022 yılında ülkemizde internete erişim imkanı olan hane oranı %94,1’e ulaştı. İnternet kullanan bireylerin oranı ise %85,0 yükseldi. Peki bireyler interneti hangi amaçlar doğrultusunda kullanıyor?
Haber Giriş Tarihi: 03.04.2023 16:50
Haber Güncellenme Tarihi: 03.04.2023 21:31
Kaynak:
Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
Ulaş Girgin
Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte internet, hayatımızın merkezinde olan son derece gerçek bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması kapsamında toplanmış olan verilere göre hanelerin %94,1’i evde internete erişime imkanı buluyor. Geçen yıla kıyasla bu oranda %2’lik bir artış yaşandığı görülmekte. İnternet kullanımı söz konusu ise bu oran %85,0 olarak karşımıza çıkıyor. Bu oran 16-74 yaş arasındaki bireyleri kapsıyor.
Erkeklerin oranı daha fazla
Araştırma kapsamında karşımıza çıkan bir diğer dikkat çekici istatistik ise cinsiyetler üzerine. İnternet kullanımında, erkekler kapsamında yapılan incelemede oran %89,1 iken kadınlar için bu oranın %80,9 olduğu görülüyor.
E Devlet kullanımı
İnternet üzerinde kamu hizmeti almak isteyen bireylerin oranının %68,7 olduğu belirlendi. Daha ayrıntılı bakıldığında ise E-Devlet kullanım amaçları özelinde kişisel bilgilere erişme %64,4 ile ilk sırayı alıyor. Bunu %48,5 ile kamu kurumlarından ve hizmetlerinden randevu alma ve %44,1 ile kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinme izliyor.
Online AVM’ler
Tüm dünyayı etkisi altına almış olan mağazaya gitmeden, online olarak alışveriş yapma alışkanlığı ülkemizde de büyük oranda rağbet görüyor. Yapılan araştırma kapsamındaki verilere bakıldığında, %71,3 ile en çok satın alınan ürünler giyim, ayakkabı ve aksesuar olarak karşımıza çıkıyor. Bunu %50,2’lik oranla fast food zincirlerinden yapılan teslimatlar, %40.9 ile ise gıda ürünleri izliyor.
Evlerimizdeki sinema salonları
Pandemi ile birlikte popülerliği üst seviyeye çıkan dijital platformlar, bireylere ev konforunda yeni yapımlar izleme olanağı sunuyor, kişiler abone oldukları platformlardan çeşitli dizi veya filmleri takip edebiliyor. Araştırmaya göre bu içeriklere ulaşmak için abonelik alanların oranı %26,4 olduğu görülüyor.
WhatsApp başı çekiyor.
Bilindiği üzere internet günümüzde haberleşme alanında da etkin rol oynayan mecraların lideri konumunda. Bireylerin en çok tercih ettiği haberleşme uygulaması ise WhatsApp. Bireylerin WhatsApp kullanma oranı %82 olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Instagram uygulamasında da sesli arama yapma, yazışma, görüntülü konuşma gibi imkanlar bulunduğundan uygulama bu kategoriye giriyor. Kişilerin Instagram kullanma oranları ise %57,6.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İnternet’de ne yapıyoruz?
2022 yılında ülkemizde internete erişim imkanı olan hane oranı %94,1’e ulaştı. İnternet kullanan bireylerin oranı ise %85,0 yükseldi. Peki bireyler interneti hangi amaçlar doğrultusunda kullanıyor?
Ulaş Girgin
Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte internet, hayatımızın merkezinde olan son derece gerçek bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması kapsamında toplanmış olan verilere göre hanelerin %94,1’i evde internete erişime imkanı buluyor. Geçen yıla kıyasla bu oranda %2’lik bir artış yaşandığı görülmekte. İnternet kullanımı söz konusu ise bu oran %85,0 olarak karşımıza çıkıyor. Bu oran 16-74 yaş arasındaki bireyleri kapsıyor.
Erkeklerin oranı daha fazla
Araştırma kapsamında karşımıza çıkan bir diğer dikkat çekici istatistik ise cinsiyetler üzerine. İnternet kullanımında, erkekler kapsamında yapılan incelemede oran %89,1 iken kadınlar için bu oranın %80,9 olduğu görülüyor.
E Devlet kullanımı
İnternet üzerinde kamu hizmeti almak isteyen bireylerin oranının %68,7 olduğu belirlendi. Daha ayrıntılı bakıldığında ise E-Devlet kullanım amaçları özelinde kişisel bilgilere erişme %64,4 ile ilk sırayı alıyor. Bunu %48,5 ile kamu kurumlarından ve hizmetlerinden randevu alma ve %44,1 ile kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinme izliyor.
Online AVM’ler
Tüm dünyayı etkisi altına almış olan mağazaya gitmeden, online olarak alışveriş yapma alışkanlığı ülkemizde de büyük oranda rağbet görüyor. Yapılan araştırma kapsamındaki verilere bakıldığında, %71,3 ile en çok satın alınan ürünler giyim, ayakkabı ve aksesuar olarak karşımıza çıkıyor. Bunu %50,2’lik oranla fast food zincirlerinden yapılan teslimatlar, %40.9 ile ise gıda ürünleri izliyor.
Evlerimizdeki sinema salonları
Pandemi ile birlikte popülerliği üst seviyeye çıkan dijital platformlar, bireylere ev konforunda yeni yapımlar izleme olanağı sunuyor, kişiler abone oldukları platformlardan çeşitli dizi veya filmleri takip edebiliyor. Araştırmaya göre bu içeriklere ulaşmak için abonelik alanların oranı %26,4 olduğu görülüyor.
WhatsApp başı çekiyor.
Bilindiği üzere internet günümüzde haberleşme alanında da etkin rol oynayan mecraların lideri konumunda. Bireylerin en çok tercih ettiği haberleşme uygulaması ise WhatsApp. Bireylerin WhatsApp kullanma oranı %82 olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Instagram uygulamasında da sesli arama yapma, yazışma, görüntülü konuşma gibi imkanlar bulunduğundan uygulama bu kategoriye giriyor. Kişilerin Instagram kullanma oranları ise %57,6.
En Çok Okunan Haberler