
Ezgi Özdaş
Konut satışlarının hızlandığı son dönemde en çok merak edilen ve araştırılan konulardan biri tapu satışında izlenmesi gereken yollar… Hem taşınmaz satacak olanlar hem de alacak olanlar için tapu işlemleri ilk başta karmaşık gelse de doğru sıralama ile çok daha kolay hale gelebilir. İşte konut satışında izlenmesi gereken yollar, tapu işlemlerinde sıralama ve dikkat edilmesi gerekenler...
Taşınmaz satışı veya alımında ilk yapılması gereken işlem e-Devlet aracılığıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nden randevu almak. e-Devletinize giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna web tapu randevu yazarak gerekli bilgileri doldurup randevu için başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Bu işlem satıcının e-Devleti aracılığıyla yapılacak olsa da alıcının isim soy isim ve TC Kimlik numarası gibi bilgilerine de ihtiyaç vardır.
2-WEB TAPU’YA NASIL EVRAK YÜKLENİR?Başvuru işleminizi tamamladıktan sonra başvuru takip butonuna tıklayarak ekranın sağ tarafında bulunan evrak ekle kısmından evrak yüklemesi yapabilirsiniz. Tapu başvurusunda istenen evraklar şu şekilde:
-İpotek durumu varsa ipoteğe dair evrak
-Nüfus cüzdanının orijinalinden taratılan pdf
-Gayrimenkulünüzün kayıtlı olduğu belediyeden alınmış olan rayiç bedeli gösteren evrak
3- NOTERDE TAPU DEVRİ NASIL YAPILIR?4 Temmuz itibariyle yürürlüğe giren yeni uygulamaya göre artık tapu devir işlemleri noterde de yapılabilecek. Bu işlemi yapabilmek için satışı yapacak olan kişi Türkiye Noterler Birliği’nin internet sitesi üzerinden e-Başvuru’da bulunabilir. Satışı yapılacak gayrimenkule ait bir engel bulunmadığı takdirde gereken harç ve hizmet bedellerinin ödenmesi için bilgilendirme mesajı gönderilecek. Belirtilen ücretlerin ödenmesinin ardından ise noter randevunuz oluşturulacak ve daha sonra satış için notere gidebileceksiniz.