
Uluslararası 85’i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com’un yayınladığı verilere göre, oyun alışverişlerinde 2023’ün Ocak ayına göre %10 düşüş yaşanırken, 2022’nin Aralık ayına göre %11 artış gözlemlendi. 2022 ile beraber artışa geçen oyun alışverişleri 2023’ün Ocak ayında artış trendini korurken 2023’ün Şubat ayında -yaşanan deprem felaketi nedeniyle- alışverişlerde düşüş yaşandı. Toplam oyun alışverişlerinin büyük bir bölümü mobil kategorisindeki oyunlarda olurken, PC ve konsol oyun alışverişleri diğer aylara göre düşüş gösterdi.
En çok oynanan oyunlar
Şubat ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun Riot Games'in ünlü mücadeleci FPS oyunu Valorant oldu. Valorant'ı, ülkemizde en çok oynanan oyunlarda, en hızlı yükselişe geçen oyun ünvanına sahip olan Call of Duty: Warzone 2.0 takip etti ve Warzone 2.0, Şubat ayında da ikinci sırada yer almayı başardı. En çok oynanan oyunlar listesinde 10 oyundan beş tanesi mobil kategorisinden oldu.
Kategorik dağılım
PLATFORM
ARALIK 2022
OCAK 2023
ŞUBAT 2023
PC
%25
%26
%22
Konsol
%20
%17
%18
Mobil
%55
%57
%60
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
Valorant
Call of Duty: Warzone 2.0
PUBG Mobile
Garena Free Fire
Call of Duty Mobile
League of Legends
Arena of Valor
Tom Clancy's Rainbow Six Siege
Roblox
World of Warcraft
İllere göre dağılım
Oyun alışverişlerinde, Şubat ayında en çok alışveriş İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, Antalya, Ankara, Bursa ve İzmir takip etti. Antalya, 2023 yılında oyun alışverişlerinde en büyük artış yaşayan il oldu.
#
ARALIK 2022
OCAK 2023
ŞUBAT 2023
1
İstanbul
İstanbul
İstanbul
2
Ankara
Ankara
Antalya
3
İzmir
Antalya
Ankara
4
Bursa
Bursa
Bursa
5
Antalya
İzmir
İzmir
Yaş aralığına göre dağılım
Ekim ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş arasındaki oyuncular tarafından yapıldı.
YAŞ
ARALIK 2022
OCAK 2023
ŞUBAT 2023
18-21
%7
%6
%7
21-30
%48
%47
%49
30+
%45
%47
%44
Cinsiyete göre dağılım
CİNSİYET
ARALIK 2022
OCAK 2023
ŞUBAT 2023
KADIN
%28
%29
%30
ERKEK
%72
%71
%70