Bursa'nın da büyük pay almış olduğu Türk ekonomisinin lokomotif sektörlerinden otomotivde iç pazardaki daralmanın artıyor olması ve bunun neticesinde üretim bantlarının aynı şekilde, planlandığı gibi devam etmesi adına otomotiv sektörünün önde gelen sivil toplum örgütlerinin önermiş olduğu Rusya formülü geniş toplum kesimlerinden de destek bulmaya başladı.
Bilindiği üzere 2014 yılında Rusya'da yükselen faiz oranları, ülkenin milli gelirinin azalışı ve rublenin değer kaybı neticesinde Rus otomotiv pazarında yüzde 60'lara varan düşüşler yaşanmıştı. 
O dönem Rus hükümeti taşıt kredi oranlarına destek vererek “aile aracı” vesaire adı altında destek paketleri ile yüzde 15’lerevaran oranda araç bedellerinde indirim sağlamıştı. Bu da kısa zamanda 3 aylık süreçte 50 bin aracın satışı gerçekleştirilerek çok yüksek düşüşlerin beklendiği 2014 yılında daha yumuşak bir geçiş sağlanmıştı. 
Buradan da ilham alan ülkemizin otomotiv sektörünün temsilcileri aynı çalışmanın ülkemizde de yapılabileceği ile ilgili açıklamalar yapıyor,bu bağlamda ülkemizin gerçekleştirmiş olduğu toplam ihracatın yüzde 19’luk kısmını gerçekleştiren ana sektörlerden biri olan otomotiv sektörü ve bu sektörde ülkemizin başrol oyuncusu olan Bursa’mızın payı azımsanmayacak kadar büyük.  
Bu bağlamda yurtiçi pazarının 2019 yılını daha kabul edilebilir oranlarda atlatılması anlamında Rusya formülü çare olabilir diye düşünüyorum. Böylelikle hem yurtiçi pazarının hem de ihracatın devam etmesi ile kentimizdeki fabrikalardaki üretim ve bantlarının normal çalışması ile işçi çıkışlarının da engellenebileceği varsayılmakta. 
Bizlerde ülkemiz ve ülke insanımız için yapılabilecek bütün iyi niyetlerin, teşebbüslerin, gayretlerin arkasında olduğumuzdan bunun kısa dönemde sektöre umut olabileceği inancındayım.