Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Osmangazi Meydanı Projesi’ni kamuoyu ile paylaştı.

Başkan Dündar, "Bursa denilince akla Osmangazi Meydanı gelecek. Ulubatlı Hasan Bulvarı'nda trafiği yer altına alıyoruz. Osmangazi Meydanı ile Demiryolu ve Merinos birleşiyor. Muhteşem bir görüntü ortaya çıkıyor" dedi.

Dündar'ın tarifine göre meydanlar, kimine göre yaşam tarzının, kültürün, ekonomik gelişmişliğin, yaşamın renklerinin sembolü; kimine göre de insanların bir araya geldiği, şehir kimliğinin oluştuğu yerler.

Nasıl tarif edersek edelim, şehirleri şehir yapan meydanlarıdır ve şehirler meydanları ile anılır.

Bursa’nın çöküntü alanı haline gelmiş merkezini yeniden canlandıracak bu çalışma bittiğinde mutlaka Bursa’mıza değer katacaktır.

Vakti saatinde bölgeye bakarak ‘Buraları nasıl yıkacaksınız başkan’ diyenler oldu. ‘Yüzlerce esnaf nasıl ikna olacak’, ‘Bu kadar binayı yıkmak kolay mı?’ diye soranlar oldu.

Yanıt ise "Biz, o gün inancımızı ortaya koyduk ve bu inancımızda da sebat ettik. Bursa’nın ihtiyacı olan gerçek meydan için vizyonumuz da sabrımız da ve tüm bu çalışmalara yetecek planlı ve güçlü bir bütçemiz de vardı. Esnafımızla bir araya geldik, projemizi ve kararlılığımızı onlarla da paylaştık sonrasında yoğun bir kamulaştırma programı başlattık" şeklinde geldi.

Başkan Dündar, “84 bina yıktık, 22 bin 518 metrekare alan kamulaştırdık. 143 milyon 217 bin TL kamulaştırma bedeli ödedik. Kamulaştırmaları yürütürken eş zamanlı olarak da meydan planımızı yapmaya başladık. ‘Nasıl bir meydan olmalı?’, ‘Bursalılar nasıl bir meydan istiyor?’ soruları çalışma stratejimizin temelini oluşturdu. Bunu hemşerilerimize, şehir plancıları, meslek odaları, meclis üyelerimiz ve ilgili sivil toplum kuruluşlarına sorduk. Uzun çalışmalar sonucunda otoparkı, sosyal alanları, yeşil alanları ile Bursa’nın ihtiyacına cevap verebilecek bir Osmangazi Meydanı projesi ortaya çıktı” diye konuştu.

Dündar, “Park et-devam et uygulaması ile otoparka bırakılan araçlar sayesinde Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi ile şehir merkezine yüklenen araç trafiği de azalmış olacak. Hepimiz biliyoruz ki, okul gezileri, kültür turları gibi toplu yolculuklar öncesi belli saatlerde insanlar şehrin belirlenen noktalarında buluşmaya çalışırlar. İstedik ki bu tür geziler öncesi tur otobüsleri meydanımızın alt bölgesinde yer alan açık otoparka gelsinler ve şehrin tam orta noktası bu tür yolculukların başlangıç ve bitiş noktası olsun” ifadelerini kullandı.

                          ***

Peki burası meydan olmasaydı ne olacaktı. Yanıt yine Dündar'dan:

“Buraya meydan olmasaydı yer sahipleri kendi yerlerine eski imar planlarına göre 5 emsalli, yüksekliği sınırsız olan ticari alanlar yapabilecekti. Biz, yaptığımız çalışmalar ile bunun da önüne geçtik. Dönüşüm sadece bina yıkıp bina yapmaktan ibaret değildir. Sadece ağaçlandırıp yeşillendirmek de değildir. Yaşanabilir şehirler oluşturmaktır. 24 saat yaşayan, tüm şehrin buluşma noktası olacak, sosyal ve kültürel alanlarıyla yaşama değer katacak bir meydan için kolları sıvadık. Yakında temelini atacağımız meydanımız şimdiden Bursa’mıza hayırlı uğurlu olsun.”

                          ***

Osmangazi Meydanı turizmin yeniden canlanmasına katkı olacaktır.

İşin zor kısmı olan kamulaştırma ve proje kısmı bitti.

Artık gerisi gelir. Bursa nihayet bir meydana kavuşmuş olacak.

Tıpkı Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi gibi özel ve güzel bir vizyon projeleri arasında yerini alacak.

Maketini gördük umarız bitmiş halini de hep beraber görmüş oluruz.

Yurt dışında gördüğümüz ve özendiğimiz bir meydana biz de kavuşmuş olacağız.

Osmangazi’de seçimlerden sonra en çok konuşulması ve hayata geçmesi gereken ise ivedilikle gerçek anlamda kentsel dönüşümün başlatılması olmalıdır.

Belediyelerin kalıcı eserler yapması şehre ve ülkeye katkı koyması önemlidir.

İnsanlar geçicidir. Eserler kalıcıdır.

Başkanlar eserleriyle anılırlar.

Bizim de Osmangazi'den dolayısıyla Dündar'dan beklentimiz budur.