Günümüzde e-ticaretin yaygınlaşması ile birlikte gelişen teknoloji ile beraber masa başında alışveriş imkânları ciddi bir alışkanlık ve kolaylık getirdi.

Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de mesafeli satışların ticaret hacmi son derece gelişmiş ve gelişmeye devam etmektedir.

Oturduğunuz yerden e-ticaret yani internetten bir tıkla iç yada dış piyasadan istediğiniz ürünü alma imkânımız var.

Getirdiği kolaylıklarla birlikte ortaya çıkan sorunlarda azımsanmayacak dereceye çıktı.

Tüketiciye ulaşmak ve satmak için akla hayale gelmeyen yöntemler uygulanıyor. Özelikle iyi niyetli olmayanlarsanal dünyada her türlü gayrı meşru yollara başvurmakta.

Alıcı ile satıcı arasında fiziki bir temas olmayınca beraberinde daha çok soru ve sorunları da haliyle getirmiş oluyor. Yüz yüze olmayan alıverişlerde özelikle yüzsüz insanların yüzü ortaya çıkana kadar mağdur sayısı her geçen gün artıyor. Birçok uyarıya rağmen…

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve yönetmelik ile mesafeli sözleşmelerde tüketicilerimize getirilen haklar şöyle:

* Uzaktan iletişim: Mektup, katalog, telefon, fax, radyo, televizyon, e-posta, SMS, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelmeden yapılan sözleşmeler.

* Mesafeli sözleşme; satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.

*Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikle belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğüaltına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

*Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya ifa edilen hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.

*Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört gün süreyle bağlı değildir. Her halükarda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Fiziki temas olmayan alışverişlerde birçok insan gibi sizde mağdur olmamak için mutlaka güvenli sitelerden alışveriş yapmalısınız.

Önceliğiniz her daimmilli ve yerli firmalar olmalıdır.

TSE markalı ürünleri tercih etmenizülkemizin ve sizin yararınıza olacaktır.

Ecdatlarımızdan gelen ahilik ruhu gereği en yakın esnaftan alışveriş geleneğimiziyaşatmalıyız.

Bu hem alacağınız ürün ya da hizmetin görerek, dokunarak, inceleyerek almanızı sağlar.

Yaptığınız alışverişlerde haksız yere mağdur olduysanız mutlaka hakkınızı arayınız.