Bugün hepimizin mutlaka başından geçmiş olduğunu düşündüğüm elektrik ve elektrik faturalarıyla ilgili bir sıkıntıyı dile getireceğim.

Herkes şimdi küçük küçük kalemlerin birleştirilmesiyle kullanılan elektrikten daha daha çok faturaya yansıyan bedelleri yazacağımı sanacak durum hiç de öyle değil... Hata daha da vahim...

17 Aralık Pazartesi günü evimin dışından gelen sesleri duyunca kapıyı açtığımda bir elektrik şirketi görevlisinin panoda işlem yaptığını gördüm.

“Kolay gelsin hayrola bir sıkıntı mı var?” diye sorduğumda…

"Aldığım talimat gereği elektriğinizi kesip, aboneliğinizi iptal ediyorum" deyince şok geçirdim.

Sebebini sorunca "Benim bilgim yok şirkete gidip onlara sorun" diye bir cevap aldım.

Apar topar Nilüfer Agora'daki elektrik şirketine gittim. Ama içeri girmek ne mümkün!.. Zaten dar ve küçücük bir yer. Fatura ödeyenler, elektrikleri kesilenler, abonelikleri iptal edildiği için yeniden abone olmak için başvuranlar, itiraz edenler, bağırıp çağıranlar, tam bir kargaşa ortamıyla karşılaştım.

Ben de mecburen sıra numarası alıp beklemeye başladım.

Tam da öğle tatili nedeniyle sıra bana gelmez diye düşünürken sıra beklemekten bunalıp gidenlerin sayesinde öğle tatiline 5 dakika kala sıra bana geldi.

Önce aboneliğimin neden iptal edildiğini sordum.

  1. aydan borcum olduğu için iptal ettiklerini söylediler.

"Peki, 8. aydan sonraki faturalarımı ödemişim madem eski borç var neden sonraki faturalara ilave etmediniz?" diye sordum.

"Bizde sistem böyle" dediler.

"Telefonuma mesaj gelmedi" dedim.

"Telefon numaranız sistemde kayıtlı değilmiş ama hemen kayıt edelim" dediler.

"İhtarname gelmedi" dedim.

"Göndermişiz, siz görmemişsinizdir" dediler.

"Ayrıca en son faturanın altında eski borcunuz yazmaktadır, onu görüp ödemeliydiniz" dediler.

Bu karşılıklı soru cevaplardan sonra "Şimdi ne yapmam gerekiyor" dedim.

"Önce eski borcu ödemeniz gerekiyor" dediler.

“Ne kadar?” dedim.

“Borç 84 TL ama faiziyle birlikte 104,28 TL olmuş” dediler.

“Peki, ödeyelim” dedim ve ödedim.

“Şimdi sırada ne var?” dedim.

Yeniden abone bedelini ödeyeceksiniz ve abone olduktan sonra elektriğiniz açılacak” dediler.

“Ne kadar?” diye sordum “324,42 TL” dediler.

“Tamam” deyip onu da ödedim.

Toplamda 428,7 TL cebimden çıkmış oldu.

Bunun 84 TL’sinin borcum olduğunu kabul edersek, eski borcun faizi ve yeni abone bedeli olarak cebimden fazladan 344,7 TL çıkmış oldu.

Şimdi, Uludağ Elektrik yetkililerine sesleniyorum.

- Öncelikle ve acil olarak kendinize Nilüfer gibi bir bölgede geniş, ferah ve insanların üst üste, sırt sırta ve nefessiz kalmadan gelip ödeme yapacakları geniş bir yer kiralayın veya satın alın.

Yaptığınız ciroları düşünecek olursak herhalde bu sizler için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

Sonuçta özel bir şirketsiniz ve ticaret yapıyorsunuz.

- Eğer bir abonenizin eski borcu varsa sonradan gönderdiğiniz faturalara ekleyin ve borcu tahsil edin. Bu da zor olmasa gerek. Çünkü bu mağduriyeti yaşayan kişinin sadece kendim olduğunu sanmıyorum.

- Öyle bana açıkladığınız gibi eski borcu faturanın en altına karınca duası gibi küçücük yazıp “Bunu okumalı ve borcunuzu ödemeliydiniz” demeyin. İnsanoğluyuz sonuçta gözden kaçıyor.

- Abonenize gönderdiğinizi iddia ettiğiniz ihtarnameyi abone evde olmayıp, gündüz işte, okulda olanlar olabilir diye düşünerek imza atmamış ve ihtarnameyi teslim almamış müşterilerinizin elektriğini kesip, aboneliklerini iptal etmeyin. En azından diğer kamu kurum ve kuruluşların uyguladığı gibi muhtarlıklara teslim edin, vatandaş da muhtara gidip evrakını teslim alsın.

- Aboneliğini iptal ettiğiniz müşterilerinize yeniden abonelik için başvurduğunda hiç almayın demiyorum ama yeni abonelik bedelini küçük ve makul bir seviyede tutun.

- Cebinde nakit parası olmayan ve kredi kartıyla ödeme yapmak isteyen müşterilerinizden faiz almayın.

- Aboneleriniz sizin müşteriniz ve velinimetinizdir. Faturalarını düzenli ödeyen ve art niyetli olmadıkları sürece onları eskiden kalma küçük bir borç nedeniyle cezalandırmayın. Herkes bir yaşam mücadelesi veriyor. Ekonomik sıkıntı içinde olanlar var. Bu sizin yaptığınız trafik cezası kesmek yerine plakalı iptal etmektir.

Ve yaşadığım olayla ilgili son önerimi dile getiriyorum.

- Diyelim ki otomatik ödeme talimatı verdiğiniz banka elektrik faturasını ödedi. Siz de banka tarafından otomatik olarak ödenen faturayı unuttunuz ve aynı faturayı siz de ödediniz.

Yani iki defa ödeme yaptınız.

Alacaklı duruma geçtiniz. Elektrik şirketi iki defa ödediğiniz fatura bedelini hemen size iade mi ediyor? Hayır.

Bir sonraki faturadan düşüyor.

Peki, aylar öncesinden kalan bir borç bedelini neden bir sonraki faturaya ekleyip sizden tahsil etmiyor da aboneliğinizi iptal ediyor ve sizden yüklü miktarda yeni abonelik bedeli alıyor. Bu sizce haksız kazanç değil midir? Bir düşünün…