Ülke olarak yeni tip koronavirüsle tanışmamız ve mücadele etmemizin 260. günü; yani 8 ay 15 gün...

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan bilgilendirme broşürü tüketicinin korunmasına yönelik farklı başlıklardaki önemli hususları ve bunlara yönelik sorumluluk ve yükümlülüklerini hatırlatmak için hazırlanmış bilgilendirmeyi biz de buradan aktarmaya devam edelim...

İş yeri dışında yapılan satışlar 14 gün

- Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sizden bir ödeme yapmanızı veya sizi borç altına sokacak bir belgeye imza atmanızı talep edemez.

- Cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan siz sorumlu tutulamazsınız.

- Satıcı veya sağlayıcının belirtilen yükümlülüklere aykırı hareket etmesi veya size cayma hakkınız konusunda gerektiği şekilde bilgilendirme yapmaması durumunda hakkınızı kullanma süreniz 1 yıla uzar.

Mesafeli sözleşmeler 14 gün

- Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmediyseniz bu hakkınızı 1 yıl içinde kullanabilirsiniz.

- Cayma hakkınızı yazılı olarak veya (e-posta, internet vb.) kalıcı veri saklayıcısı ile satıcıya yöneltmeniz yeterlidir.

Taahhütlü abonelik nedir?

Bir mal veya hizmete taahhütnamede belirtilen süre kadar abone kalmayı taahhüt ederek hizmetin bedelinden indirim aldığınız veya taksitle cep telefonu satın aldığınız sözleşmelere taahhütlü abonelik sözleşmesi denir.

Bu tür sözleşmelerde dikkat etmeniz gereken hususlar şunlardır:

- Taahhüt süresince sözleşme ve taahhütname koşullarında aleyhinize değişiklik yapılamaz.

- Taahhütnamenin yazılı veya elektronik posta yoluyla tarafınıza ulaştırılması zorunludur. Bu taahhütname, sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır.

- Taahhütnamede; taahhüdün geçerlilik süresi, mal veya hizmetin nitelikleri, tüm vergiler dahil toplam fiyatı, tarifenin taahhüt verilmeden önceki fiyatı, aylık yapılan indirim miktarı, taahhüdün süresinden önce sonlandırılması durumunda ödenecek bedelin hesaplanma yöntemi yer almak zorundadır.

Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeler 14 gün

-Sigorta ve bireysel emeklilik sözleşmelerinde kanunla sunulan hükümlerin tüketicinin lehine olması durumunda bu hükümler geçerli sayılır.

- Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde, SMS veya e-posta gibi bir uzaktan iletişim aracı kullanarak sözleşmeyi sona erdirebilirsiniz.

- Sözleşmeyi nasıl yaptıysanız, aynı yöntemle sona erdirebilirsiniz.

- Bedeli finansal piyasadaki dalgalanmalara bağlı olarak sağlayıcının kontrolü dışında değişen ve bu değişimin cayma hakkı süresi içinde gerçekleşebildiği finansal hizmetlere ilişkin sözleşmelerden cayma hakkınızı kullanamazsınız.

Haklarınızı bilmenin ve aramanın en doğal hakkınız olduğunu unutmayınız.

Soru ve sorunlarınız için ‘Alo 175 Tüketici Hattı’ndan bilgi edinebilirsiniz.

Tüketicilerin bazı haklarına sahip olmalarından daha önemlisi, haklarının farkında olmaları ve kullanmalarıdır.

Haklarınızın farkında olun, güvenle alışveriş yapın.

Haklarınızı bilirseniz haklılığınızı ortaya çıkarabilirsiniz...