Kalite Birliği'nden mesaj dolu bir faaliyet.

  1. Kalite Ordusu eğitimleri devam ederken, sıra "Proses Yaklaşımı" konusunu anlatmaya gelir.

Kalite Birliği Başkanı Prof. Dr. Erkan IŞIĞIÇOK, Eğitimci Hamdi DİLMENLER ve KALBİR Başkan Yardımcısı Ferudun BAYKARA, konunun daha iyi anlaşılması için "Uygulamalı Helva Prosesini" eğitim salonuna taşırlar.

Şehir dışında olmamız dolayısıyla katılamadığımız bu proses eğitimi haberlerini görünce, öyle şeyler düşündüm ki, hepsini burada yazamam!

Belki de ilk defa bir kalite eğitiminde, anlaşılması zor olan bir konuyu, uygulamalı olarak öğrencilere anlatan ve bunda başarı sağlayan KALBİR yetkililerini, bir kaliteci olarak tebrik ediyoruz.

Bize göre, öğrencilere proses yaklaşımını "helva yaparak" anlatan kaliteciler, topluma da bir dolu mesaj vermeye çalıştılar.

Demek istediler ki;

"Bu ülkede her şey var!

Un var, yağ var, şeker var!

Ama helva yapamıyoruz, ALIN SİZE HELVA!"

Turizm, sanayi, tarım, tarih, doğa, deniz, yeşil, dağ, ova, bayır, çayır, var mı?

VAR!

İmkan var mı?

VAR!

Devlet, imkan-destek-teşvik veriyor mu?

Veriyor!

Öyleyse, kamuda ve özel sektörde, her türlü imkanı devlet sağlarken, HELVA YAPMAYI BECEREMEYEN üreticiye, sanayiciye, görevinin ve sorumluluğunun hakkını vermeyen bürokrata, Kalite Birliği en güzel mesajı vermiştir!..

Her şey varken helva yapamıyorsak, başka bir şey eksik demek ki!

***

KALİTE ŞEHRİ BURSA

"Kalite Şehri Bursa" markasının tescilini yaptırdığımız için eleştiri yapanlara sorular soralım;

  • Dünyada ilk standard nerede yayınlanmış ve uygulanmıştır?
  • Türkiye'nin ihracat parametresi en yüksek olan üçüncü ili neresidir?
  • Türkiye'de en çok kalite etkinliği hangi ilde yapılmaktadır?
  • Milli belgelendirme kuruluşu olan TSE'nin en etkin olduğu il neresidir?

(Bu konuya devam edeceğiz)

 

***

TSE'DEN HABERLER

TSE'den yapılan açıklama;

TSE Sizi Dinliyor.

"Ülkemizde, standardizasyon ve uygunluk değerlendirme alanlarında 64 yıldır hizmet veren Türk Standardları Enstitüsü (TSE), sanayicimizin ve hizmet erbabımızın daha az maliyetle yüksek kaliteli üretim yapmasının, inovasyon faaliyetlerini etkin bir şekilde sürdürmesinin, uluslararası standartlara uygun ürün ve hizmet sağlamasının anahtarı konumundadır.

Enstitümüz, standardizasyon ve uygunluk değerlendirme alanlarında üstlendiği bu önemli görevleri icra ederken, Enstitümüzün her mensubu da; kamu kurumu kimliğimizin verdiği sorumluluk ile ‘vatandaşımızın memnuniyetini’ en üst seviyede tutmaya, en iyi ve en hızlı şekilde hizmet sunmaya, çözüm odaklı olmaya azami çaba sarf etmek durumundadır.

12 Ekim 2018 tarih (2018/13) 30563 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi de, kamusal alanda hizmet alan vatandaşların işlemlerinin kolaylaştırılabilmesi adına kamu hizmetlerinde bürokrasinin azaltılmasının Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin öncelikli hedeflerinden olduğunu açıkça ifade etmekte ve konunun önemini bir kez daha vurgulamaktadır.

Bu minvalde, kurumumuz faaliyetleri kapsamında Enstitümüzün gerek vatandaşlarımızla, gerek paydaşlarımızla, gerekse bizden hizmet alan firmalarımızla etkili, hızlı bir iletişim ağı oluşturabilmesi ve süreçlerle ilgili öneri/soru/sorunların en kısa sürede cevaplandırılabilmesi adına, müşterilerimizin kullanımına açılan bir  “Bilgilendirme Merkezi” kurulmuştur. Bu merkeze; web sitemiz üzerinden “Bize Ulaşın” menüsünün altında bulunan www.tse.org.tr/BizeUlasin adresinden erişim sağlanabilecektir.

Buradan gerçekleştirilecek talepler bizzat Enstitümüz Genel Sekreterlik makamı kontrolü altında takip edilecektir.

Enstitümüz ve paydaşlarımız arasındaki koordinasyonu en üst seviyeye çıkarabilmek ve vatandaşlarımıza daha hızlı hizmet verebilmek amaçlarıyla, ilgili hizmet sürecini başlatmış bulunuyor bu vesileyle çalışmalarınızda kolaylıklar diliyoruz."