Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın son iki yıldır Bursa’da TÜYAP’la işbirliği yaparak fuarcılık konusunda elini taşın altına koyması kuşkusuz Bursa fuarlarına ivme kazandırdı. Çıta yükseldi.

Ama düzenlenen fuarlara bir göz attığımızda bakıyorum birçoğu yabancı isimle anılıyor.

Örneğin; Coho kontrat

Örneğin;Junioshow,

Örneğin; Ev Stil

Bunlara birde Rising City eklendi.

Hal bu ki daha önce Bursa Gayri Menkul ve İnşaat Fuarı olarak düzenleniyordu. Bu yılbaşına Rising City konularak adı Rising City Bursa Gayrimenkul ve İnşaat Fuarı’na dönüştürüldü.

Sorduğun zaman ‘Bursa fuarlarının yurt dışında da bilinirliğini artırmak’ şeklinde yanıt veriliyor.

İyide bizim işadamlarımız dünyanın pek çok ülkesinde fuara katılıyor ama hiçbir fuarın adı Türkçe değil. Onu nasıl yapacağız.

Bence olay yabancı isim koymakla bitmiyor.

Bu büyük bir organizasyon… Adam gibi yapıldıktan sonra, katılımcı iş yaptığı sürece sorun yok.

Para olduktan sonra iş adamı Fizana bile gider.

Ayrıca fuarın adını İngilizce koysan ne yazar koymasan ne yazar. Senin ülkenin tanınırlığı, senin kentinin tanınırlığı, bilinirliği önemli

Öğrendiğim kadarıyla Rising City’nin kelime anlamı parlayan ya da yükselen şehir diye ifade ediliyor.

O zaman ben öneriyorum.

Fuarın adını ‘Parlayan yada yükselen Şehir Bursa Gayrimenkul ve İnşaat Fuarı’ diyelim.

Diğer isimleri de Türkçeleştirelim varmısınız?

Gelelim fuara;

BTSO tarafından, TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş, İMSİAD ve BEMO’nun da katkılarıyla geçtiğimiz hafta TÜYAP Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen Rising City Bursa Gayrimenkul Fuarı ile İnşaat Fuarları on binlerce iş profesyonelini bir araya getirerek inşaat ve gayrimenkul sektörünün kalbinin Bursa’da atmasını sağlandı.

Fuarlarda 33 Ülkeden 52 Bini aşkın ziyaretçi ağırlandı.

Önemli iş bağlantılarından söz ediliyor.

Özellikle Arapların ilgisi dikkat çekiyor.

Dikkat çeken bir başka husus ta fuarın gayrimenkul ayağının geçen yıla oranla yüzde 35 büyümesiydi.

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, milyarlarca dolarlık gayrimenkul yatırımlarının görücüye çıktığı fuarların kent ve ülke ekonomisine moral verdiğini söylüyor.

Türkiye ekonomisinin lokomotif kenti Bursa’yı fuarcılıkta bir marka yapma yolunda ilerlediklerinin altını çiziyor.

Bu konuya katılıyorum.

Ancak Bursa’nın yeni bir fuar alanı ihtiyacını da görmezden gelmemek gerek.

Ayrıca katılım konusunda Araplarayada Ortadoğu’ya fazla mı bel bağlıyoruz.Almanya dışından doğru düzgün katılımcı yok. Biraz AB ülkelerini de hatırlasak, tanıtımlar da rotayı Avrupa’ya çevirsek fena mı olur.

Bu arada TÜYAP Bursa Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü deRising City Bursa Gayrimenkul Fuarı ve 15 yıldır düzenlenen ve bir gelenek haline gelen, alanında Türkiye’nin ikinci büyük fuarı Bursa İnşaat Fuarı’nın sektörden ve ziyaretçilerden tam not aldığını belirtiyor. Tüm katılımcılara teşekkür ediyor.

Sonuç itibarıyla Fuarlar Bursa için önemli.

Bursa’da ülke için…

Bu yüzdendir ki; Bursa Büyürse Türkiye büyür diyoruz.