Son yıllarda özel otobüsler ve şoförleriyle ilgili her gün artan vatandaş şikayetlerine Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Derneği Başkanı Sadi Eren, açıklama getirdi. Vatandaşları anlamaya çalıştıklarını ve çalışmalarını bu yönde sürdürdüklerini ifade eden Eren “Şikayetler üzerine yoğunlaşarak, tekrarlarını yaşamamak için nasıl çözüm üretebiliriz, başı çeken sıkıntılar nelerdir tek tek araştırıp çalışmalarımızı bu yönde devam ettiriyoruz” dedi.

HER ARAÇTA KAMERA

Hizmet kalitesini artırmak için yeni projeler üretmeye çalıştıklarını vurgulayan Başkan Eren “Topluma taşıma halkın ilk tercihleri arasında olabilsin diye kolları sıvadık. Araçları kamera sistemi en kısa sürede hayata geçecek. Böylece araç içindeki kamera sistemleriyle yolcu güvenliğini, şoförün davranışlarını, durak atlayıp atlamadığını bir sistemden kontrol eder hale geleceğiz. Yolculardan gelen “Şoför durağa girmeden geçti’, ‘Bizi duraktan almadı’, ‘Bize kötü davrandı’ vs. şikayetleri de açıklığa kavuşacak” diye konuştu.

Takipler uydudan

Uydu takip sistemi olduğundan, araçları normalde de takip ettiklerini söyleyen Başkan Eren “Kamera sistemiyle olayı bir de canlı ve anlık inceleme şansı bularak her şeyi çok daha net görebileceğiz. Böylece bir farkındalık yaratacağız. Her şeyi kontrol altına alacağız. Yeni gelen araçların tamamında kamera sistemi var” açıklamasını yaptı.

KAMERA ZORUNLULUĞU

Büyükşehir Belediyesi’nin Toplu Taşıma Yönetmeliği’nde kamera zorunluluğu olduğunu söyleyen Eren “Aksi taktirde belediye ruhsat vermiyor. Çalışmalar hızla sürüyor” dedi. Hizmet kalitesi yönündeki eğitimleri daha da artıracaklarını söyleyen Sadri Eren en büyük sıkıntılarının 65 yaş üstü yolcularda yaşadıklarını açıkladı. Bu tarz vatandaşların haksız muameleyle karşılaştıklarını ifade ederken, “Vatandaşlar düne kadar, şoförlerin ücretsiz yolculuk yaptıklarından dolayı kendilerine kötü davranıldığını düşünüyordu. Fakat buna da bir çözüm getirilmesi için tempolu bir şekilde çalışmalar sürüyor. İnşallah meclis kararından sonra, nefes aldıracak uygulama hayata geçecek” diye konuştu.

İndirim müjdesi verebiliriz

Bilet fiyatlarının günümüz koşullarında çok makul olmadığını kabul ettiklerini söyleyen Sadi Eren “Ucuz ulaşım bir tek devlet sübvanse edileceğinden, ücretlerde indirime gidilebilir.  Fazla bir şey istemiyoruz. KDV’de indirim, mazotta katkı yapılabilir, öğrenciye yüzde 8 KDV verilebilir. O zaman da insanlar özel araç kullanmak yerine toplu taşımayı kullanmayı tercih eder” diye konuştu.

97/A YENİDEN HAYATA GEÇİYOR

Ayrıca 5 yıldır tartışma söz konusu olan  97A hattı sulh sağlanarak bir hafta içinde hizmet vermeye başlayacak.  Yolcu yoğunluğuna göre sefer sayıları sıklaştırılıp, hizmet kalitesi arttırılacak. Vatandaş daha konforlu araçlarla devam edecek ve olanaklar halkın ihtiyacını karşılayacak.

EREN: "YAPACAK ÇOK İŞİMİZ VAR" DEDİ

Yeniden adayım

4 yıldır başkanlık apoletini layıkıyla taşıdığını belirten ve var olan fazlaca sorunların çözülmesi için gece gündüz çalıştığını ifade eden Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Derneği Başkanı Sadi Eren, yeniden aday olduğunu açıkladı. Başkan Eren seçildiği taktirde yapılanlarla yetinmeyeceğini, çok daha iyi projeleri hayata geçireceğini, esnafı rahatlatacağını, esnafının gelir düzeyinin refah seviyesine getirebilmek amacıyla geçmişten ders alarak daha gayretli bir şekilde çalışıp, sonuç odaklı çalışacağını ve bunların en kısa sürede hayata geçireceğinin sözünü verdi. 

HERKESİN BAŞKANI OLACAĞIM

Başkan Eren “17 Şubat'ta, BESOB Küçük Sanayi Tesisleri'nde saat: 14:00’da gerçekleşecek olan Genel Kurul’da yeniden başkan seçilirsem, hem esnafımızı hem vatandaşlarımızı çok daha iyi günler bekliyor olacak.  Yeni dönemde Büyükşehir Belediyesiyle birlikte istişare ve ortak akılda bütün problemleri çözeceğiz. Çekilen tüm sıkıntılar inşallah yeniden başkan olursam son bulacak. Özetle; Seçilirsem herkesin memnun kalacağını düşünüyorum” dedi.   

***

BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi,

2 Şubat 2018 tarihli agazete’de ‘Vatandaş Hattı’ köşenizdeki, ‘Bu mudur cevabı!’ başlıklı yazınız ilgili birimimiz tarafımızdan incelenmiştir.

BURULAŞ tarafından konuyla ilgili inceleme yapılmış olup, şehir içi yolculuklarda kullanılan ve bütünleşik bilet sisteminde hizmet veren tüm toplu taşıma araçlarında geçerli olan ücretsiz ‘Basın Mensubu BursaKart’larla ilgili olarak ancak vize tarihi geçtiğinde veya çok nadir de olsa elektronik ücretlendirme cihazında anlık teknik sorun yaşandığında, validatörde ‘yetersiz bakiye’ gibi uyarılar çıktığı belirtiliyor. Bu gibi olumsuz durumlarda kişiselleştirme ofislerine başvurulması veya [email protected] adresine bilgi verilmesinin, gerekli kontrollerin yapılması açısından önemli olduğu vurgulanan açıklamada, şikayete konu olan aracın Özel Halk Otobüsçüleri Odası’na bağlı şahıslara ait olduğu, Özel Halk Otobüslerinde çalışan araç şoförlerinin işe alımları ve eğitimlerinin BURULAŞ tarafından değil, ilgili işleticinin sorumluluğunda olduğu kaydedildi.

Yolculardan gelen şikayet ve önerilerin sürekli olarak oda yetkililerine iletildiği belirtilen açıklamada, konuyla ilgili gerekli denetimlerin de Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı tarafından yapıldığı, ilgili otobüs hatlarında çalışan araçların ruhsatlandırma ve denetim yetkisinin de Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin uhdesinde olduğu, BURULAŞ’ın herhangi bir cezai işlem uygulama yetkisinin olmadığı ve konunun Zabıta ekiplerine iletildiği ifade edildi.

Bilginize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Basın yayın ve halkla ilişkiler dairesi başkanlığı

Basın halkla ilişkiler şube müdürlüğü