GÖKÇE ÇALIŞCİ

Acemler'e nefes aldıracak açılış törenine Ak Parti Bursa Millletvekili Mustafa Esgin, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz da katıldı. Günlük 200 bin aracın geçişi ile Türkiye'nin en yoğun trafiğine sahip Acemler'de trafik yükü azaltıldı. Raylı sistemler, yeni yollar ve kavşaklar ile Bursa'da ulaşım sorun olmaktan çıktı .'Vaktinizi trafikte değil sevdikleriniz ile harcayın' diyen Büyükşehir 'Bursa için canla başla' demeye devam ediyor. Bursa'nın kanayan yarasına neşter vurarak trafikte nefes aldıracak projelere imza atan Büyükşehir Belediyesi Başkanı Alinur Aktaş, "Konfüçyus'un meşhur sözünü bilirsiniz. Çinli filozof der ki 'ya bir  yol bul ya bir yol aç ya da yoldan çekil' Hamdolsun Bursa'mızın ulaşımdaki  düğümlerini bir bir çözüyoruz. İnanın bu hiç kolay olmuyor.  kamulaştırmak ayrı bir dert. Yine kanunla karşımıza sit alanı veya benzeri  uygulamalarla karşımıza çıkan sorunlar başka bir dert,beraberinde takdir edersiniz ki bunları maddi olarak, finans olarak karşılamak ayrı bir dert. Dolayısıyla nüfusumuz artık 3 milyonu aştı. Her geçen gün daha da  büyüyoruz. Gelişen sanayimiz ama bir taraftan tarım kenti özelliğimiz,  doğal güzelliklerimiz Bursa'yı insanların seçmesinde önemli bir etken. Dolayısıyla bu etken içerisinde takdir edersiniz ki iş yapmak çok da kolay değil. Tarih boyunca Bursa hep bir cazibe merkezi olmuş. insanlar için bir  çekim merkezi olmuş ve dolayısıyla da büyümesini devam ettiriyor. Yaptığımız inceleme ve araştırmalarda 13-14 yıl sonra nüfusumuzun 4 milyonu aşacağını ifade etmek istiyorum. Dünyada büyüyen her şehrin en önemli kronik problemi kesinlikle ulaşım. Bu Atina'da da var. Bu Paris'te de var. Iki hafta önce Köln'deydim. Bu Köln'de de var. Elazığ başka bir şeyde de var.

Yaya yolları bisiklet  yolları, alternatif yollar, sinyalizasyon sistemleri, yeni yolların açılması, kavşaklara takviyeler, park alanları açılması, toplu ulaşımın geliştirilmesi,Akıllı trafik sistemleri, velhasıl şehir yönetimlerinin önemli gündem maddesi ki Bursa Büyükşehir Belediyesi bu başlıkların tamamına çalışıyor ve inşallah bu yılın ikinci yarısından itibaren çok önemli projeleri de bu  manada bu başlıkla bitirmiş olacağız genelde bu işlere günü  kurtarma olarak bakılıyor. Bir yere bir yol açalım. Bir köprü açalım. Asla  fotoğrafa böyle bakmıyoruz hamdolsun son 20 yılda cumhuriyet  tarihinde yapılanların çok üstünde bir performansla hayata geçirilen  projeler var ülkemizde. Şükürler olsun bizler de bu minvalde bakıyoruz.  Sayın Cumhurbaşkanımız Türkiye'nin yüzyılıydı. Ben bir Bursalı olarak, bir  Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak gerçekten gelecek yüzyılın Bursa  yüzyılı, ülke yüzyılı, Türkiye yüzyılı olacağına yürekten inanıyorum. Acemler Kavşağı'yla alakalı yıllardır konuştular ama  ben tarihi bir gözünüzün önüne getirmek istiyorum. Bu şehrin kurumsal  hafızası olmuş çok kıymetli basın mensubu abilerimize, arkadaşlarımızı  burada görüyorum bildiğiniz gibi burada yaşanan sorunun çözümü için bir kavşak yapılması fikri, eski başkanlarımızdan Allah kendisine hayırlı  uzun ömür versin. Hala kendisinden istifade ediyoruz. Erdem Seger  döneminde gündeme geldi Projeler hazırlandı. Ancak anlaşmazlıklar  sebebiyle durdu.  1999 seçimlerinin ardından  göreve gelen Erdoğan Bilennse Rabb'im kendisine şafi ismiyle şifalar  versin. Yatalak durumda. Başkanımız zamanında temeli de atılmasına  rağmen inşaat yine durduruldu. En son kendisini rahmetle ve minnetle anıyoruz. 2004 seçimlerinde göreve gelen Hikmet Şahin başkanımız  döneminde sorun çözüldü ve inşaatına başlanan Acemler Kavşağı  dönemin Başbakanı şimdiki Cumhurbaşkanımız tarafından törenle hizmete açıldı.

Bursa'yı demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda projelendirilen 9445  metre uzunluğa ve 11 istasyona sahip bir ulaşım hattı açıldı. Evet biraz  yavaş ilerliyor. Onunla alakalı 3-4 ay içerisinde çalışmalar yapılıyor.  Sürecin hızlandırılması ile birlikte hayata geçirmiş olacağız. 2300  metre ile iki istasyon arasındaki mesafenin en uzun olduğu acemler,  Bursaspor ve Nilüfer istasyonları arasında yapılan Bursa'nın Odunluk istasyonu bildiğiniz gibi bölgedeki vatandaşlar tarafından çok yoğun
kullanılmakta ve otuz istasyonumuz arasında en yoğun ikinci  istasyonumuz, olumlu istasyonumuz. Mevcut raylı sistemde bekleme  süresini evet her ne kadar müşterisi çok yoğun olmasa da iki dakikaya indirdik Bursalılar özellikle pik saatlerde konulan ilave seferlerle iki dakika bekleme süresiyle işlerine ve ailelere daha rahat ulaşıyorlar. Yunuseli  yolu, Yunuseli Dereçavuş Çağlayan, Gündoğdu, Nilüfer Göl, Nilüferköy yol  ayrımı arasındaki yaklaşık dört buçuk kilometrelik yol Mudanya ilçesiyle,  Bursa şehirler arası otobüs servileri arasında bulunan yerleşim alanları  için önemli bir alternatif olurken, Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'yla, Fuat  Kuşoğlu Caddesi ve Bursa çevre yoluyla Bursa şehirler arası otobüs  terminaline ulaşımı sağlayan önemli bir güzergah oldu. , Bursa Emek, şehir hastanesi inşaatı kapsamında Mudanya  yolu üzerinde yapılan çalışmalar nedeniyle trafiğin aksamaması için Geçit  Mahallesi içine 10 metre genişlik ve bin metre uzunlukta alternatif yol  oluşturuldu. Yeni adliye binasının da taşınmasıyla birlikte Yakındoğu çevre
yolunun İstanbul Caddesi'ne bağlantı noktasındaki artan trafik yükü  inşaatı devam eden üç açıklıklı 117 metre uzunluğunda ve 2  açıklık ve 54  metre uzunluğunda 2 köprü ve 3500  metrelik bağlantı yoluyla azalacak. Kıymetli kardeşlerim, şehir hastanesine  ulaşımla alakalı altı buçuk kilometrelik yolu bitirdik.

Çare Büyükşehir'de Çare Büyükşehir'de

Bursaspor’la alakalı da hiç merakta olmayın. Gelecek günlerde daha güzel olacak. Bursaspor’un başarısı için maddi ve manevi ne yapılacaksa hiçbir şeyi esirgemeyeceğiz.  Bu civarda yaptığımız çalışmalar 750 milyon liraya mal oldu. Yatırımlar bittiğinde bizlere teşekkür edecekler. Bu çalışmalar şehrin geleceğine de güzellik katacak.